Class Byten i Burning Crusade! Bra eller Dåligt?

Permalänk
Medlem

Class Byten i Burning Crusade! Bra eller Dåligt?

As we draw closer to the release of World of Warcraft: The Burning Crusade, more of the secrets shrouding the draenei and blood elves are being revealed. In the upcoming expansion, players will finally be able to play classes that were previously unavailable to their faction. The blood elves have harnessed the power of the Light for their own needs, and the Horde recognizes the value of these renegade blood elf paladins. Meanwhile, the draenei have been granted the wisdom and strength of the elements, and a number of draenei now follow the path of the shaman. Read on to learn more about the new class combinations available to players of World of Warcraft: The Burning Crusade.

http://www.worldofwarcraft.com/burningcrusade/townhall/classc...

Kortfattat:

Blood elf = Paladin

Dranei = Shaman

Permalänk
Medlem

Blizzard har gjort idiotiska saker förut i utvecklandet av WoW men det här tar priset för det mest fega och lata idiot beslutet någonsin

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

Något måste motivera hardcore-lirare att rerolla tänkte de

Fyfan alltså, jävligt drygt att ha symmetriska klasser... "orka balansera".
Inte för att jag spelar men jag gillar när det är lite skillnad i faktioner/lag/whatever.

:/

Permalänk
Medlem

Ett ganska lat alternativ istället för att göra nya klasser är det allt. Men sen hade jag inte räknat med några nya klasser heller. Som jag skrev tidigare så blev jag förvånad och lite småsur över nyheten. Men jag är väl en av få som faktiskt tycker det ska bli intressant. Kommer förändra en hel del. Hoppas till det bättre. Förhoppningsvis blir det väl inte _rena_ kopior heller... Syftar på att de vill kalla Blood Elves klass för Blood Knight. Fast man vet ju inte, de kanske bara ändrar namnen och hoppas ingen upptäcker att skills/talents är exakt likadana.

Men jag tycker inte lika mycket om att alliance får shaman.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

It has already been established, as a widely known fact more or less, that a paladin in a raid is quite a bit more useful than a shaman in most situations.

Now with allowing horde to play paladin..what will happen to all the shamans on the horde side? Will we wever be invited to a raid ever again? Or will we have to fight for 1, maybe 2 slots in a full raid, because the raid leaders prefer paladins, but feel pity over their shaman guildies?

yes I am a shaman, I play mainly to raid, and I enjoy raiding a lot.
and yes, I am worried now. And no, I do not want to reroll paladin! I like my shaman, and I enjoy raiding with him. The question is..will my fellow guildies enjoy raiding with me, now that they can choose a paladin to do the job I do..only a little better than I can do?

så rätt.

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Permalänk
Avstängd

tråkigt att det bara är 2 raser dom byter med... hade varit coolt med undead paladin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Badkharma
http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-general-en...

Läs

Nja, skulle det vara ett form av aprilskämt så har dom missat datumet lite. Jag tror inte de riskerar att komma ut med såna här nyheten bara för att se våra reaktioner. Det där kändes mest som önsketänkande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Röstade på bra, orkar inte motivera varför.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Blandade åsikter från mitt håll men det blev "Bra" till sist.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Jag tycker det helt enkelt urbota dumt. Jag tycker det är skitbra att det är just horde som har shamans och det är alliance som har paladins. Jag ser ingen anledning att blanda ihop dem. Om dem nu insett att paladins är bättre än shamans i PvE, så varför har dem inte istället gjort en ny class så det blir lite mer variationer på spelet. Dem kunde gjort en ny class för horde och en ny till horde istället för att bara blanda dem. Nu kommer det ju inte finnas några skillnader på faktionerna. Jag tycker det är skönt med olikheterna. Så det blev ett stort DÅLIGT från mig.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är helt ok. Fast det kanske vore bättre om Blood Elf fick en klass som motsvarade Paladin, så skulle det bli balanserat iaf. Lite trist att skillnad i klasser mellan Horde och Alliance försvinner. Då har man ju ingen hat-klass kvar... och inget mer gnäll på overpowered Shamaner

Att det skulle vara ett skämt för att testa forumet tror jag knappast. Sen är det väl deras nya forum dom vill testa? (Beta forumet).

Lite roande att läsa forumet på wow-europe.com , folk som deletar sina chars o.s.v. Tror ändå att det är en ytterst liten del av communityt som bryr sig dess mer, eller slutar spela p.g.a detta.

Permalänk
Medlem

Så mycket nytt som kommer i exp så kanske det behövs båda klasserna i raider för att man skall avancera i PvE.
Själv så är jag mitt i mellan, nu har jag ingen anledning att testa spela som alliance (har spelat som horde hela tiden, typ "nästan" aldrig sett IF).
Nu kan jag spela som Paladin utan att behöva se fula gnomes över alla städer

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Ja, nu kommer de inte bli någon skillnad mellan faktionerna. Varför då har kvar dem då? Då kan dem lika väl bygga ihop dem. Fattar inte var dem har fått den här knasiga idén ifrån.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

"Here's what's written by the OP:
We will remember this day, as the day when Blizzard scared the whole WoW community (especially the overpowered poisoncleansing totems with their shaman pets). They came up with a brilliant way to stress test their new forums, with a lie about horde getting palydans and alliance shamans in the expansion.

Now the normal forums work again, and we wait for the announcement that it was just a big lie.

Lets look at it.

The news came the _SAME_ day as Blizzard spammed the forums and the game client with "Come test our new forum!"

The news didn't come up on the US site, exept in a non official post where Eyonix decided to stick in a comment.

The site showing BE paladins and Dranei Shamans can't be reached unless you use the direct link given to us by Thundgot (http://www.wow-europe.com/en/burningcrusade/townhall/classcom...). Try http://www.wow-europe.com/en/burningcrusade/townhall/index.ht... or even better http://www.wow-europe.com/en/burningcrusade/townhall/draenei....

The US Burning Crusade site ain't updated either.

edit:

The news is shown on the US firstpage, but under the browser adress http://www.worldofwarcraft.com/index.xml;jsessionid=F0D7DF0D8...
Wich is not the standard adress!

kek"

Hittade lite på ett forum...

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

Bra.

Kan inte se några nackdelar alls med detta.

Folk hatar förändringar. När deathcoil buffades gnällde warlocksen så det stänkte om det på forumet. De tyckte 3s fear och 2 min cooldown var en nerf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneaky
Bra.

Kan inte se några nackdelar alls med detta.

Folk hatar förändringar. När deathcoil buffades gnällde warlocksen så det stänkte om det på forumet. De tyckte 3s fear och 2 min cooldown var en nerf.

Hur kan man gnälla om när någon spell buffas? Och i synnerhet death coil. Warlockens bästa vän i nöd. Aja, det finns folk som gillar att gnälla i största allmänhet. Det har man sett vid nästan alla rewamps, trots att förändringarna alltid resulterat till det bättre.

Sc0pe: "Gamla" teorier.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag röstade dåligt pga. att paladins hör till alliance och shamans hör till horde så är det och så ska det vara.

fast å andra sidan så kan jag inte låta bli att tycka det skulle vara skoj att få möjligheten att spela paladin utan att behöva spela Alliance och se massa små fula gnomes överallt räcker med dom man springer på i skogarna.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Hur kan man gnälla om när någon spell buffas? Och i synnerhet death coil. Warlockens bästa vän i nöd. Aja, det finns folk som gillar att gnälla i största allmänhet. Det har man sett vid nästan alla rewamps, trots att förändringarna alltid resulterat till det bättre.

Sc0pe: "Gamla" teorier.

De tyckte att death coil inte gick att använda i instances längre, eftersom den fick moben att springa omkring.

Det låter dumt, men det var många fler som gnällde än som tyckte det var bra. Som alltid.

Permalänk
Medlem

Jag tycker allt är bara skit. Det här innebär att varje fraction har 9 klasser istället för 8. Det innebär att det kommer petas några ifrån varje raid för att shamanerna ska få plats. Hoppas dom gör 45mans raider istället om dom går igenom med det här!

Visa signatur

Näää...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunkan
Jag tycker allt är bara skit. Det här innebär att varje fraction har 9 klasser istället för 8. Det innebär att det kommer petas några ifrån varje raid för att shamanerna ska få plats. Hoppas dom gör 45mans raider istället om dom går igenom med det här!

Jag vet inte riktigt om jag köper det där snacket som cirkulerar med petningar i raids. Ju större blandning desto större mångsidighet. En klass utesluter automatiskt inte den andra. Sen är det mer eller mindre en fråga om anpassning. När Blizzard avslöjade en level cap vid 70 så började det snackas som f-n om det och vad det skulle innebära. Men nu verkar de flesta lugnat ner sig och insett att det kommer ske förändringar som kan påverka spelet på ett spelmässigt plan..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag röstade bra.

Kommer bli så mycket bättre.

För en Shaman och en Paladin är ju inte samma sak. Shamanen är bra på sina sätt. Och en Paladin på sina. Så att någon kommer petas, njaä. Men kommer nog bli svårare och hitta grupp t.ex..

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är lite synd att det enda som skiljer faktionerna åt nu är raserna, varför ta bort något unikt? Mina åsikter kan bero på att jag är en gammal DAoC:are (dark age of camelot) och där hade vi helt unika klasser för varje realm (faktion).
Men men, Blizzard har en plan bakom allt, vi ser väll om den är bra eller dålig.

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk

valde bra eftersom jag inte kunde välja mitt imellan.
tycker det e bra för nu kan vi göra så att hordekräken får smaka på sin egen imba medecin i bgs. instancer gör jag inte så jag skiter totalt i om shamans aldrig får raida igen. tycker det är dåligt som andra säger eftersom det är dom unika klasserna som utgör själva fraktionerna, klart som fan att bara alliance borde kunna använda paladins o horde shamans jaja man får se hur det går

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

I Burning Crusade kommer nya instances som behöver både Shamans och Paladins i en raid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophan
I Burning Crusade kommer nya instances som behöver både Shamans och Paladins i en raid.

Finns inget som säger det, än så länge har Blizzard bara vissat hur förbannat lata de är. Vi shamaner kommer inte bli invitade i början om de inte fixar instancerna dock...Blizzard är så jävla lata så det inte är sant.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Personligen så tycker jag att det finns både bra och dåliga saker med det. Visst så är det ju ett plus för pve, men nu finns det ju inget som direkt är speciellt för de två faktionerna och det tycker jag är lite synd. Att båda "lagen" hade en klass som det andra inte hade var ju lite speciellt och jag tycker dom borde jobbat mer på att balansera dom istället för att låta båda lagen ha båda klasserna. (om det nu var ett balansproblem, men om inte det så fattar jag inte varför dom gör så här).

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

Ahahahahaha, vilken patetiskt fantasilös balansfix...

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Som sagt, sorgligt sätt att balansera på... Men men, inget mera fjanterier från dessa patetiska paladins om hur svaga de är iallafall, vilket är bra...

Dock blir det ett nej, för det är inte en bra lösning... den är billig, snabb och vek, inget annat. Fast det gäller ju å andra sidan hela expansionen så det var väl inte så mycket att vara förvånad över. Jag hade vart gladare av nya klasser istället, jag menar de har ju totalsabbat de som finns, så då tycker jag de borde slänga in nya som man kan lira tills de sabbar dem med.

Det mesta i BC känns ändå som om det borde kommit i vanliga patcher istället, det känns mest som ett billigt sätt att tjäna mer pengar och ytterligare kunna hävda "innehåll" som inte finns.

Nej, fler klasser, gärna fler ras/faction-specifika, absolut fler raser och en ordentligt utökad spelvärld hade vart värt att sätta i en expansion, men som det är nu så är inte BC mer än ihopsammlade smulor ihopsatta för att lura och förstöra för spelarna

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

så, när får horde fearward?

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex