Missa inte Amazon Prime Deal Days!

DVD-Brännaren går inte snabbare än 2x

Permalänk

DVD-Brännaren går inte snabbare än 2x

Ok, har lite problem med min ena dvd brännare, jag kör paralellt med 2 sttcken för att kunna köra kopiering "on the fly" tror jag det heter, dvs. från den ena direkt till den andra...

Båda sitter på ett extra eide kort (tror jag det hette) och de fungerar bra att läsa ifrån, men även om de båda ska bränna i 16ggr på skivorna som klrar det och jag sätter max fart i programmet så går den aldrig högre än 2x...

tips, förslag och lösningar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vad stödjer kortet för hastighet/standard?
sitter enheterna på samma kanal?

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Medlem

Titta efter så att inte IDE-kanalerna har gått ner i PIO-läge. Om de har det brukar det gå att välja avinstallera på den kanalen varefter man startar om datorn. (Kopieringsskyddet StarForce är känt för att orsaka detta.)

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Titta efter så att inte IDE-kanalerna har gått ner i PIO-läge. Om de har det brukar det gå att välja avinstallera på den kanalen varefter man startar om datorn. (Kopieringsskyddet StarForce är känt för att orsaka detta.)

Erkänner att jag är en n00b, i alla fall känns det så.. PIO???

Starforce har jag för mig att Colin McRae 5 använde sig av det så det kanske är därför som det går så segt... Men hur stänger jag av det då...?

När jag kollar enhetshanteraren hittar jag under SCSI- och RAID- styrenheter mitt kort:
"Promise Ultra133TX2(TM) IDE Controller"
http://www.promise.com/product/product_detail_eng.asp?segment...

Tackar för svaren!

Visa signatur