Permalänk

Trasig display

Igår på jobbet så pajade jag displayen på telefonen på nått sätt, vet inte hur då den låg i fickan. Ser bara en stor blå fläck mitt i telefonen. Så nu måste jag ju fixa detta, men kan man byta sånt själv eller måste man lämna in den? Nån som har nått bra tips på sidor med reservdelar? Telefonen det rör sig om är en SE w550i.
Om jag lämnar in den kostar det 1500 spänn, det vill jag helst slippa.

Såhär ser den ut, inte grannt:
http://img209.imageshack.us/img209/3930/trasigms4.jpg

Visa signatur

P4 2.4, Microstar MS-845e max2,2x 512 Apacer 333 Mhz DDR, 2*60 GB IBM Deskstar, 250 GB Maxtor, GF4 Ti4200 128 MB, känns ju bra att moderkortet inte stöder mer än 266 Mhz minnen . . .

Permalänk
Medlem

Vet att det finns en sida som säljer reservdelar till bl.a. Sony Ericssons mobiler, men tyvärr kan jag inte adressen dit. Däremot är jag rätt så säker på att du har fått en länk dit av någon annan innan kvällen är slut.

Visa signatur

Primary: Intel P4 3,0 GHz | 1 GB DDR(400) | ATi Radeon X800 Pro | 360 GB SATA | Samsung 173P+
Vardagsrum: Intel Core 2 Duo E6300 1,86 GHz | 1 GB DDR2(667) | ATi Radeon X300SE | 250 GB SATA | Samsung SyncMaster 710T (ruskigt tyst)
Laptop (Dell Inspiron 6400): Intel Core Duo T2050 1,60 GHz | 1 GB DDR2(533) | ATi Radeon X1300XT | 60 GB SATA 7200 rpm

Permalänk

Nu hittade jag ett schysst pris iaf, 690 spänn är ju inte så farligt:

http://mumien.se/catalog2/index.php?cPath=2_4_61

Vad tror ni om det här med att byta själv? Ska jag våga mej på det? Antar att garantin ryker om jag öppnar upp den. . .

Visa signatur

P4 2.4, Microstar MS-845e max2,2x 512 Apacer 333 Mhz DDR, 2*60 GB IBM Deskstar, 250 GB Maxtor, GF4 Ti4200 128 MB, känns ju bra att moderkortet inte stöder mer än 266 Mhz minnen . . .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [vXo] Manhood

Vad tror ni om det här med att byta själv? Ska jag våga mej på det? Antar att garantin ryker om jag öppnar upp den. . .

Den sidan var det, ja.

För övrigt: "Alla reservdelspriser inkluderar byte hos oss om du som kund känner dig osäker på hur man monterar."

Visa signatur

Primary: Intel P4 3,0 GHz | 1 GB DDR(400) | ATi Radeon X800 Pro | 360 GB SATA | Samsung 173P+
Vardagsrum: Intel Core 2 Duo E6300 1,86 GHz | 1 GB DDR2(667) | ATi Radeon X300SE | 250 GB SATA | Samsung SyncMaster 710T (ruskigt tyst)
Laptop (Dell Inspiron 6400): Intel Core Duo T2050 1,60 GHz | 1 GB DDR2(533) | ATi Radeon X1300XT | 60 GB SATA 7200 rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [vXo] Manhood

Hade jag vart du så hade jag gått dit du köpte den och åtminstone försökt att få dom att byta den på garantin, säg att du inte använt den vårdslöst på något sätt och att det är skamligt om den inte ska tåla normal användning, Om du köpt den utan abonemang så kan du ju alltid tjöta om att det var en dyr telefon och att du förväntar dig mer utav den. Inte alls säkert att det funkar, men ibland funkar det. Mobiler går fan sönder av ingenting idag, inte mer än rätt att dom byter ut den.

Annars så ståre ju såhär på mumien.se "Alla reservdelspriser inkluderar byte hos oss om du som kund känner dig osäker på hur man monterar." Men det kan ju vara lite jobbigt om du inte bor i närheten av Göteborg och kan lämna in den till dom.

Men det ska väl inte va så märkligt att göra det själv heller skulle jag tro. Kan hända att du behöver en specialskruvmejsel. Men har själv inte monterat någon ny display på en mobil men man har ju plockat isär ett par och det har aldrig varit så svårt att få ihop dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av honkel
Hade jag vart du så hade jag gått dit du köpte den och åtminstone försökt att få dom att byta den på garantin, säg att du inte använt den vårdslöst på något sätt och att det är skamligt om den inte ska tåla normal användning, Om du köpt den utan abonemang så kan du ju alltid tjöta om att det var en dyr telefon och att du förväntar dig mer utav den. Inte alls säkert att det funkar, men ibland funkar det. Mobiler går fan sönder av ingenting idag, inte mer än rätt att dom byter ut den.

Du har större chans att få en miljon kr rätt i handen än att den lagas på garanti, än större att du får den bytt.

Byter butiken ut luren får de själva står för reparationen på en begagnad lur som ska säljas igen...

Så fort en skärm är knäckt är garantin förbrukad, hur mycket du än försäkrar och lovar att du inte gjort åverkan på den. Är faktiskt rätt kass hållbarhet på skärmarna idag, Nokia 6101/6103 är riktigt usel. Samsung ser man sällan med spräckta skärmar, eller så gnäller de kunderna mindre bara

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk

Var inne idag på elgiganten, dom sa precis som Scalp säger, inget mer att göra än att lämna in den, finns inga garantier eller nånting. Tack för hjälpen iaf! Men jag köper nog en egen display och försöker pilla dit den, värt ett försök iaf, även om det verkar krångligt.

Edit: Jag ångrade mej och skickade in den till mumien.se, och måste bara säga att allt funkade hur bra som helst där. Snabbt och snyggt och mycket bra pris. Bra jobbat!

Visa signatur