Ljudet spårlöst försvunnet!

Permalänk
Medlem

Ljudet spårlöst försvunnet!

Tjo tjo!

Först och främst vill jag bara säga att jag har letat och sökt över hela internet, jag är inte den bäste men jag har inte hittat något om mitt lilla problem..

Till problemet, häromdagen, rättare sagt idag när jag skulle koppla in mina urgammla högtalare med en förstärkare, så råkade jag av misstag koppla in högtalarna och ljudsladden fel i förstärkaren, och då hände något.. Ljudet försvann..
Jag har försökt med allt, starta om datorn, in i bioset och mixtrat, installera om drivrutinera, avaktivera och aktivera ljudenheten och självklart kollat så allt är rätt kopplat, aktiverat och inställningar.. Jag har sökt på google men har tyvärr inte hittat vad jag söker..

Jag tror jag har Abit (O_o) moderkort, med ljudkortet Realtek AC'97 (integrerat).. Och de senaste drivrutinerna..

Ni som har Realtek har ju ett program som heter Sound Manager, iallafall har det flesta.. Där man kan bland annat kolla lite små saker om ljudet.. I detta program så finner man också att man kan "kolla" om man har anslutit sladdarna rätt, vilket mitt program säger att jag har, och medans jag "söker" så hör jag ljud i bakgrunden som tex musiken jag spelar osv..

Jag har varit med om många problem med datorer och fixat dem på ett och annat sett, men detta är det värsta jag har varit med om, jag har aldrig sett eller hört något liknade..

Tack på förhand, CaaL

Edit:Min far fixade! Han gjorde exakt samma saker som jag gjorde igårkväll, vilket är skumt att jag inte lyckades.. Tack för alla svar... inte