Citat:
Ursprungligen inskrivet av Frexuz
Har en kompis som köpte en IR Fjärrkontroll på kjelloco. Med den kan du styra musen med. DOCK har jag ingen aning om vad den heter. Testa söka på deras sida, annars återkommer jag när min kompis har svarat.
Hm .. IR .. vill helst ha bluetooth så jag slipper ha fri sikt till datorn och peka den mot den. Visst, när man ska styra musen är det ju bra, men för att bara pausa/starta en film är det jobbigt. Särskilt om datorn ska stå i ett annat rum (ska precis flytta, har inte riktigt bestämt vart den ska stå). Men länka den gärna om du hittar den, kan ju vara bra för någon som vill ha en IR-kontroll.
Har kontaktat webhallen och frågat dem, de riktade mig till logitechs support. Ringde till logitech, och de hade aldrig hört talas om den. När jag visade honom till länken så sa han att det är logitechkomponenter i den, men det är inte logitech som säljer dem, utan de är OEM-produkter och ska egentligen inte ens säljas separat, och logitech hade ingen support på OEM, utan det stod återförsäljaren för, d.v.s. webhallen ..
Edit:
Har beställt den svarta fjärrkontrollen från webhallen, den kom idag. Det går inte att ställa in nånting förutom om man vill ha widescreen eller 4:3, om man har 2 speakers eller headset osv, det går inte att styra musen, det finns massa knappar som det inte händer nånting med, 'DVD'-knappen gör så att powerdvd startas, men har jag winamp igång samtidigt så startar musiken när jag trycker play. Har dock inte haft nån film igång, utan bara powerdvd i sig självt. Ska fortsätta leka lite, samt kolla om jag hittar några andra program som kan confa den. Eftersom det är bluetooth funkar tyvärr inte Winlirc, men det finns förhoppnignsvis andra program.