Schythe Ninja, haha vafan.
Va ju ett tag sen ja meckade me hårdvara och överklockade, va på 468-PII. tiden.
Gav mig i lag nu och införskaffade dessa välrenomérade E6600 proffesorerna, och kringbestyr, bla en scythe ninja.
Den är ju , vet inte...komisk.
Titta !! en länk till hur sjukt stor skiten e :
http://www.byggplan.se/Suzuki/scythe.JPG
Tänkte även ge en reflketion om hur bra den kyler för mig, har cirka 25-26 grader i lyan, de flesta har de lite svalare tror ja,men ja har 4-5 burkar som står o brummar. De drar upp tempen lite.
Utan klock gav den mig cirka 36-38 grader i idle. 2 st 12 cm fläktar i burken. 1 in 1 ut.
Nu kör ja den behagligt i 3ghz, eller 2997 för att va exakt, FSB 333, och den lufsar o går utan probs, hade uppe den i 3500 med Easy Tune 5.
3 ghz knallar den på idle temp på 44 grader.
Specen är som följande :
Gigabyte 965 DS 4 mobo
Nvidia 7900 GT, Calibre 512mb
4x1024 mb PC 4200 twinmos.
Nexus 5000 , 500 w nätagg.
Denna konifigureringen kan jag varmt rekommendera för den som går i köp funderingar, jag har sett många poster om köpråd, dock ska man inte va en klant o köpa så långsamma minnen som ja gjorde, är lite förundrad att den kom upp över 325 i FSB, dom tvärbromsar på 389.
Scythen är lättmonterad och gör jobbet mycket bra, jag hade 55 idle med orgnial fläkten, dock hade ja inte de 2 12cms fläktarna i chassit då. Så de blir ingen rättvis siffra.
Kanske har utelämnat nån vital information, men då är ni välkomna att fråga.
Mvh
Svenne