OnBoard Ljudkort fungerar ej?

Permalänk
Medlem

OnBoard Ljudkort fungerar ej?

Hejsan!

Jag fick för mig att byta chassi på min dator. Och det gick tydligen inte helt smärtfritt som jag hade tänkt mig. Eller vad jag tror? Av någon anledning så får jag inte igång ljudet.

Mitt Moderkort är ett MSI K8N Neo, med 7.1 Channel Audio. Känns som jag har försökt allt utan att få det att funka! Någon som har några tips om saker som det kan vara.

Resten av datorn fungerar utmärkt. Som sig bör! Får inget ljud någonstans inte ens systemljuden.

Alla tips om vad som kan vara felet är uppskattat.

Med vänliga hälsningar

Visa signatur

Är en helt vanlig ekonom...

Permalänk

Specificera problemet lite... Hittar du det i enhetshanteraren?
om inte kolla i bios om det är aktiverat.
Kanske ett dåligt svar men det du beskrev bara delvis.

Visa signatur

| AsusP5W DH Deluxe | Core2 Duo 6600 | 2048Mb| ATI 1900xtx | WD Raptor 74GB | WinXP Pro | LianLi 6070 |
-Antistatarmband? Jag moddar naken på diskbänken!

Permalänk
Medlem

Jag har kollat i enhetshanteraren och kollat så inget ligger i konflikt med varandra. Inget fel. Kolla så alla ljud står på max, kollat hela windows-helpen (faktiskt!). Bios har jag inget ändrat, men ska kolla det. '

Kollat sladden och förstärkaren som den är kopplat till. Jag behöver alla tips jag kan få?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

du har inget annat ljudkort som sitter kvar? den kan ibland slå ut onboard utan att du väljer det själv

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem

Jag har bara haft Onboard-kortet. OCh det har funkat utmärkt ända tills nu. Har väl fått någon stöt, när jag bytte chassi idag. Men det verkar lite skumt att allt annat funkar förutom ljudet...

Visa signatur

Permalänk

Låter ju knepigt. Har inga superförslag men jag hade nog inte givit upp hoppet ännu.
Om jag hade varit du så hade jag nog försökt med:

Avinstallera alla drivrutiner.
Avlägsna helt från enhetshanteraren.
Avlägsna i bios.
Boota.
Boota upp i bios igen och aktivera onboardsound igen.
Låta windows hitta skiten och installera nya drivisar.

Som sagt inga superförslag men bättre än inga alls.

Visa signatur

| AsusP5W DH Deluxe | Core2 Duo 6600 | 2048Mb| ATI 1900xtx | WD Raptor 74GB | WinXP Pro | LianLi 6070 |
-Antistatarmband? Jag moddar naken på diskbänken!

Permalänk
Hedersmedlem

Hade du ljudkontakter i fronten på ditta gamla chassi? Har du kontakter på det nya? Är de i så fall rätt kopplade?

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.