Permalänk
Medlem

Söker Bluetooth adapter!

Hejsan!!

Jag söker efter en bluetooth adapter för att kunna lagra mina kontakter från/till mina nya Samsung X820.

Men kan tyvärr ingenting om bluetooth adaptrar.

Har sökt lite på pricerunner och hittat denna
http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id...
Kostar 170:- ungefär med frakt

(Eller är det smartare att bara gå ut på stan och plocka nån?)

Jag vill främst ha den att jag lagra mina telefonkontakter, bilder osv (alltså det mesta informationerna i mobilen) till datorn som en backup?

spelar det någon roll på 10 meter eller 100 meters räckvidd?
(Tänker mer på framtida behov av bärbara datorer eller elektronik där längre räckvidden kan underlätta lite)

Mycket tacksam för svar!

MVH
Rocky

Visa signatur

XPS M1330 | CRIMSONRED 13.3" WHITE-LED | T7300 2.0Ghz | 2Gb 667Mhz | 160Gb 7200 | 8400M GS 128Mb |

Permalänk
Medlem

Re: Söker Bluetooth adapter!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kensou
Hejsan!!

Jag söker efter en bluetooth adapter för att kunna lagra mina kontakter från/till mina nya Samsung X820.

Men kan tyvärr ingenting om bluetooth adaptrar.

Har sökt lite på pricerunner och hittat denna
http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id...
Kostar 170:- ungefär med frakt

(Eller är det smartare att bara gå ut på stan och plocka nån?)

Jag vill främst ha den att jag lagra mina telefonkontakter, bilder osv (alltså det mesta informationerna i mobilen) till datorn som en backup?

spelar det någon roll på 10 meter eller 100 meters räckvidd?
(Tänker mer på framtida behov av bärbara datorer eller elektronik där längre räckvidden kan underlätta lite)

Mycket tacksam för svar!

MVH
Rocky

Telefoner har oftast inte stöd för något mer än 10 m, finns BT-adaptrar som klarar upp till 250 m.. finns oxå olika klasser på dom, som def. överföringshastigheten, köp åtminstone en 2.0, inte den gamla 1.0, så är du lite framtidssäker.

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk

finns för 150:- på clasohlson

Edit: kommer dock inte ihåg om det är 1.1 eller 2.0

Permalänk
Medlem

köpte en sådan idag. 149:- och stöd för BT2.0

Permalänk
Medlem

ah oki!
Om den i Clasohlson för 149 är på BT2.0 köper jag en sån nästa vecka.

Har hört att man kan spara kontakter via Outlook programmet, kan man koppla programmet via bluetoothen?

Hur gör jag för att spara alla mina kontakter o allt från mobilen i datorn som backup?

Tacksam för svar

Visa signatur

XPS M1330 | CRIMSONRED 13.3" WHITE-LED | T7300 2.0Ghz | 2Gb 667Mhz | 160Gb 7200 | 8400M GS 128Mb |