Visa signatur
Ryzen 7 7800X3D | 64GB DDR5 6000MHz | GeForce RTX 4090
Har ett X1900crossfire och ett X1900xt, och har dom itne i samtidigt för jag får inte ut den prestandan av dom som jag borde, men iaf.
Efter jag formaterade om datorn har jag fått problem, och problemet är samma för båda grafikkorten konstigt nog. Har bara 2 spel installerade för tillfället, BF2 och f.e.a.r combat. Kan sitta och spela en stund, och sen låser sig bilden, och VPU recover har återställt grafikkortet, för att det slutar svara.
Grejen är att jag har inte klockat eller nåt liknande, testade nu med crossfirekortet att i ATItools dra upp processorfläkten på 80% när jag spelade, och jag kunde då spela BF2 en avsevärt mycket längre period än förut men fortfarande så slutade grafikkortet att svara. Det blåste in ut någon avsevärt varm luft från grafikkortsfläkten heller.
Alltså, spelar: Grafikkort slutar svara, relativt fort och flera gånger, VPU recover går igång och man kan sen fortsätta spela.
Ökar fläkthastighet: Kunde spela en mycket längre period och grafikkortet slutade bara svara en gång.
Sure att det låter som värmeproblem men när grafikkortet slutar svara många gånger så är luften som kommer ut inte varmare än vad det har varit innan när jag spelat.
Har nyligen formaterat om datorn, och det funkade bra till en början men nu har grafikkorten fått fnatt?
Ryzen 7 7800X3D | 64GB DDR5 6000MHz | GeForce RTX 4090
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.