Permalänk
Medlem

Köp av grafikkort

Hej

Ska köpa ett nytt graffe då mitt andra har pajjat!

Har några frågor nu..

Vad är det för skillnad mellan Inno3d Geforce 6600 och Nvidia Geforce 6600?
Kan man ha vattenkylning (asetek waterchill) på Inno3d 6600? (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=34345)

Tack

Eller hade ni tagit XFX Geforce 6600GT 128 mb (passivt kylt)

Vill inte ha tips om andra grafikkort då det är detta jag ska köpa ville bara ha mer fakta!

Vad tror ni att jag får för ett ''defekt'' grafikkort? + Är det någon som säljer ett pci-e för 600-700 kr?

Permalänk

Re: Köp av grafikkort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nicla7
Hej

Ska köpa ett nytt graffe då mitt andra har pajjat!

Har några frågor nu..

Vad är det för skillnad mellan Inno3d Geforce 6600 och Nvidia Geforce 6600?
Kan man ha vattenkylning (asetek waterchill) på Inno3d 6600? (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=34345)

Tack

Eller hade ni tagit XFX Geforce 6600GT 128 mb (passivt kylt)

Vill inte ha tips om andra grafikkort då det är detta jag ska köpa ville bara ha mer fakta!

Vad tror ni att jag får för ett ''defekt'' grafikkort? + Är det någon som säljer ett pci-e för 600-700 kr?

Varför har du redan bestämt dig för att köpa detta kort? Geforce 6600 är ett ganska dåligt kort. 6600GT 128MB är betydligt bättre men ska du spela föreslår jag att du lägger till några hundralappar och köper ett 7600GT eller X1900GT.

Permalänk
Medlem

Ja jag vet att dom är rätt dåliga kort men nu ska jag bara köpa ett kort för mitt andra har gått i sönder, så jag kan sälja datorn! Men vad tror ni man får för ett defekt?

Permalänk
Medlem

Noll kronor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja jag vet att dom är rätt dåliga kort men nu ska jag bara köpa ett kort för mitt andra har gått i sönder, så jag kan sälja datorn! Men vad tror ni man får för ett defekt?

noll o ingenting?..hur kan du tro att man får pengar för nåt som inte funkar?...ända sätter är ju om det fortfarande finns nån sorts garanti kvar på kortet....

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem

Ok mr smart guys, har sett på tradera att dom har fått 300-400 kr så sleep plz men ska iaf lägga ut med startbud på 200

Permalänk
Citat:

Ok mr smart guys, har sett på tradera att dom har fått 300-400 kr så sleep plz men ska iaf lägga ut med startbud på 200

Jag har en polare som säljer ett 6600GT 128MB ifall du är intresserad. Det kanske går att göra någon bra deal. Jag kan snacka med honom.

Permalänk
Medlem

Ok men har några gt för 500-600 kr som jag har på G så det får bli i den prisklassen

Permalänk
Citat:

Ok men har några gt för 500-600 kr som jag har på G så det får bli i den prisklassen

Jag pratade med honom igår. Låter 600kr + frakt ok? Han bor inte i Malmö utan i Norrland. Men det är jag som har byggt hans dator så jag vet att grafikkortet är helt ok. Inköpt i November 2005 på Db.com.

Permalänk
Medlem

Tuffing där han bara gav mig ett förslag..Men vad tror ni jag får för mitt defekta 200-300? Men vad är det för 6600 + vad ingår?

Permalänk
Citat:

Tuffing där han bara gav mig ett förslag..Men vad tror ni jag får för mitt defekta 200-300? Men vad är det för 6600 + vad ingår?

Kommer faktiskt inte ihåg märket (kan vara Asus) men det är ett 6600GT 128MB med referenskylaren. Tror det är en HDTV-dongle till och en DVI->VGA-adapter.

Permalänk
Medlem

Ok men enda kravet är att det ska gå och skruva i det (vattenkylning) fråga han om det har 2 hål (ELLER HAR alla grafikkort det?)

Permalänk
Citat:

Ok men enda kravet är att det ska gå och skruva i det (vattenkylning) fråga han om det har 2 hål (ELLER HAR alla grafikkort det?)

Det har både två hål och fyra hål (beroende på hur man vill montera).

Exempel:
http://www.3dnews.ru/documents/8219/6600gt-front-big.jpg

De två hålen nere till höger om GPUn och uppe till vänster om GPUn.
Jag tror alla nyare kort har sådana hål.

Permalänk
Medlem
Citat:

Av din kompetens att döma, tror jag du ska vara väldigt försiktig med vattenkylningen

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Kanske därför jag ska sälja det? behöver bara ett nytt graffe sen är den såld