Permalänk

Helt rätt, det är sagt den 6 November. Men, är det nån som verkligen vet hur man märker ner ens station är aktiverad? Jag fattar att man måste starta om modemet, men kommer det att slockna eller nåt så man vet när det är klart?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mayor
Ok.

Skulle vara kul om kan kunde få prata med någon i supporten som vet vad de handlar om.

Men det är väl så att de fixar till stationerna i de lite större städerna först och sedan får vi som bor på mindre orter vänta, ett par år kanske? Vad vet jag.

Känns som diskriminering av oss som inte bor i större orter

Nej, men ärligt. Ska jag betala samma pris för mitt 24/1 som någon med 23/2.5? Är det rättvisa och demokrati?

Men samtidigt är det väl klart att de ska slicka röv på de kunder som bor i större orter med fler användare.

Får väl vänta ett par veckor/månader/år innan man får det då.

Du kan ju BÖRJA gnälla när dom gått över tiden, 6e november har dom sagt, har du det inte efter det kan du som sagt BÖRJA gnälla, gå och lipa nån annanstans...

Permalänk
Avstängd

vad har telia 24/2.5 för krav? närmre än 2.5 km från tele stationen? krävs det nåt på kablarna i huset?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mayor
Pratade med en kvinna från Telia och när jag sade att det fanns de som "lyckats" med att få högre uppströmshastighet så lät hon lite fundersam. Hon menade på att det inte ska vara möjligt att ha fått högre uppströmshastighet, tidigare än den 6:e novomber.

Inte ens de nya 24Mbit kunderna ska kunna ha det.

Så, vad är hemligheten bakom detta? Hur kan vissa här på SweC påstå att de har fått högre uppströmshastighet när det inte ska vara möjligt?

Som sagt, dom har gjort det hos vissa "test kunder" Och visst lyx för dom då, vi andra får ju 6 Nov. bara att vänta.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Medlem

vilken firmware version ska man ha til det silvriga modemet för att det ska fungera? jag har uppdaterat det, men tror att jag kanske har tagit det svartas firmware... kan man kolla detta på något sätt?

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flamur
vilken firmware version ska man ha til det silvriga modemet för att det ska fungera? jag har uppdaterat det, men tror att jag kanske har tagit det svartas firmware... kan man kolla detta på något sätt?

Jag kör med
"Uppgraderingsguide_Ny_Uppgradering_till_660H_TriplePlay_Silver_2006_08_31"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SIR_HanZen
Som sagt, dom har gjort det hos vissa "test kunder" Och visst lyx för dom då, vi andra får ju 6 Nov. bara att vänta.

tror inte det är nå test för jag fick det direkt när jag uppgrade från 8 till 24

får ut 10/2 men då har jag 3,5km kabel

Visa signatur

10100111001

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZKYNET
tror inte det är nå test för jag fick det direkt när jag uppgrade från 8 till 24

får ut 10/2 men då har jag 3,5km kabel

lol ja kunde inte beställa när jag bodde 150m för långt från stationen. Hur fick du de på 3.5km? OMGOMGOMG

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Någon som vet om andra modem än Zyxel Triple Play klarar högre fart?
Betyder det att om ett modem har "Annex M" så är det kompatibelt med Telias högre hastighet?

Kanske skulle en "poll" upp på testade modem och resultat.

Permalänk
Medlem

jag har fått mitt 23/2.5 igår och det fungerar helt bra.

Permalänk
Medlem

Var bor du minko?

Permalänk
Medlem

samt vad får du för resultat i tptest?

Permalänk
Medlem

någon från Lund som fått den nya speeden än? jag vet om 6 November, men är otålig

Permalänk

Fick mitt 23/2.5 förra veckan. På tptest får jag 18/2.4mbit. Har ~2040m ledningsväg. Det ni!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killaz
Var bor du minko?

haparanda, norrbotten

Permalänk

Stödjer detta modem/router den nya tekniken,, den stödjer ADSL 2+, men jag hittar inget om Annex M?
Vi byter nämligen till telia 24/mbit om en månad..
http://www.netgear.com/Products/RoutersandGateways/WiredRoute...

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Fick mitt 23/2.5 förra veckan. På tptest får jag 18/2.4mbit. Har ~2040m ledningsväg. Det ni!

Gött, jag har ungefär lika långt som du och får nu ut 16-18/1 och börjar bli riktigt otålig

Visa signatur

"as with all Debian release names, Sid takes its name from a ToyStory character. In the movie, Sid is the kid next door who breaks his toys and makes nasty creatures of them."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger

Du kan alltså ladda upp i 300KB/s. Det är rätt grymt.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bugg
Du kan alltså ladda upp i 300KB/s. Det är rätt grymt.

Måste ha grymma ledningar asså, fusk
själv fick man 14/2 på 1900m.

Permalänk
Medlem

Jag vill bara påpeka att när man mäter ledningsvägen så mäter man motståndet, inte den verkliga ledningsvägen. Är det dålig kvalitet eller dåliga skarvar nånstans på vägen så får man ett högre värde än det egentliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Jag vill bara påpeka att när man mäter ledningsvägen så mäter man motståndet, inte den verkliga ledningsvägen. Är det dålig kvalitet eller dåliga skarvar nånstans på vägen så får man ett högre värde än det egentliga.

ofan, då har jag "rätt bra" ledningar då jag bara får 1100m då? fast får ändå pissiga hastigheter, om man jämför med andra här... tankar ju i 2mb/s (16 Mbit/s) EXAKT och upploadar i strax under 1mbit (115kb/s). borde ju lite bättre uppload

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

lol upload borde väl vara lika lätt att komma upp i hög fart som download?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk

ny firmware?!

Det finns en ny firmware idag 3/11 på http://www.support.zyxel.se/
Ser ut att vara samma som förut, kan det vara nån ändring i den, tro?!
Har testat den men märker ingen skillnad, men min station är kanske inte uppgraderad - än.

Edit: till det svarta triple play

Permalänk
Medlem

Re: ny firmware?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skorpionen
Har testat den men märker ingen skillnad, men min station är kanske inte uppgraderad - än.

Filen är ifrån 2006-10-12, så det är tyvärr inget nytt i den.

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Re: ny firmware?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skorpionen

Firmwaren är samma som i det tidigare zip-arkivet. Det som är ändrat är programmet som sköter uppgraderingen.

Permalänk
Medlem

Knepigt att dom skriver att det är en ny firmware på Zyxels supportsida.

Permalänk

Annex M nu i bruk där jag bor, kan ha blivit aktiverat för flera dagar sedan men jag märkte det först idag.

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minko
haparanda, norrbotten

WTF! Varför prioriterar Telia nordpolen före halland?! Grrr!

Permalänk

nu så....:-)

annex m igång här också. kom igång i kväll, får drygt 2 Mb i upload....