WOW Demo, Testa gratis i 10 dagar!

Permalänk
Medlem

aja.. alla spelar för att det egenligen är ett tråkigt spel men alla andra spelar så då spelar dom också.

mm.. så e det.

Aja.. tyck ni som ni vill så spelar resten av oss vidare.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
aja.. alla spelar för att det egenligen är ett tråkigt spel men alla andra spelar så då spelar dom också.

mm.. så e det.

Aja.. tyck ni som ni vill så spelar resten av oss vidare.

läs om,läs rätt.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

IMHO så räcker inte 10 dagar heller för att man ska få en rättvis upplevelse av spelet...

det är efter lvl40 som man kan börja leka lite med sin char.. det är ungefär då man börjar "blomma"

Samt att man kan få Mount.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
IMHO så räcker inte 10 dagar heller för att man ska få en rättvis upplevelse av spelet...

det är efter lvl40 som man kan börja leka lite med sin char.. det är ungefär då man börjar "blomma"

Jo, 30 dagar playtime minst

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk

Jo, de har ju lyckats med ett spel om det tar 30 speldagar innan det blir kul?

GG no re.

EDIT: Är ju ett bevis på vilken grind-orgie WoW är.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz

Jag la ner mitt wow-spelande efter jag tog lvl 40... Tröttnade på det...

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd

tröttnade när jag kom till lvl3...

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

demot är bra och så men själv tyckte jag inte att spelet började ta fart förrens vid lv 20. Det krävs tid till att komma in is spelet. sen krävs det mer tid

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
hmm
om man kan bedömma ett spel som har minst 10 dygns speltid till max lvl på 40 minuter är man duktig.

Borde ju jobba som recensent du Lasse.

Måste ju säga att det är grymt idiotiskt att tvinga sig egenom 10 DYGN av tråkigt spelande för att sedan kanske uppskatta spelet.

Jag lirade runt 80h runt tiden det släpptes, alla polarna började lira, fattade aldrig vad som var så roligt, gör det fortfarande inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Graniz
Måste ju säga att det är grymt idiotiskt att tvinga sig egenom 10 DYGN av tråkigt spelande för att sedan kanske uppskatta spelet.

Jag lirade runt 80h runt tiden det släpptes, alla polarna började lira, fattade aldrig vad som var så roligt, gör det fortfarande inte.

nee de e klart. Var inte det jag menade heller.

Men med tanke på att spelet är lite segt i början tycker jag personligen att man inte kan bedömma spelet rättvist efter 3-4 styckens 10 minuters sessioner.

Men som jag sagt.
Alla tycker olika.
Gillar ni inte spelet så är det ingen som tvingar er
vi som gillar spelet forsätter att nöta vi.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd

Ja det har funnits längre.
2. Alla har rätt till sin mening, jag spelar wow för att ha något att göra. Spelat sedan tidig beta.
Guildwars? Ja deras pvp system är bra, men resten är 100% skit. Movement system från helvete bland annat. WoW:Tbc kommer ha arena system för pvp också.

Vem gillar att levla anyway? Jag har kört LA2, sämsta spelet jag provat att levla i. EQ2? Fruktansvärt dåligt spel det också.

Nästa stora mmo som man kommer gilla, antagligen: War.
Alla har inte samma smak, så är det bara. Och tur är det. Tänk om alla skulle spela samma spel, skulle liksom inte funkat ;>
Och den där löjliga kommenteraren: "Eftersom att hälften av jordens P12 spelar det..." Ja suck, vad ska man säga, väx upp kanske?.

Permalänk

Spelarna eller?

Permalänk
Medlem

men sen handlar det om inställning också... om du springer iväg till affären och köper ett spel för 500:- (kommer inte ihåg vad wow kostar så jag slängde till med 500) så är du ju mycket mer förväntansfull än om du tankar en 10-dagars trial där du vet att du inte kommer kunna hinna med att göra en seriös karaktär.

och då kommer du troligtvis bara hinna se det tråkiga grindadet och nötandet.

Det är än man träffar folk, lär känna människor, snackar skit i TS med guilden, samlar ihop MASSA folk och raidar huvudstäder, boostar en kompis alt genom instanser kl 2 på natten osv osv som djupet i spelet börjar tränga fram.
och såklart kommer jag aldrig glömma första charen, med inställningen att jag har en helt ny outforskad värld att se. DET är roligt.

att bara grinda för att försöka förstå varför det är roligt, är tråkigt.
(det är därför freeservers är så kassa)

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Tycker det som gör ett mmorpg-spel värt att spela är pvp-systemet, annars är det bara evigt tränande utan någon som hellst belöning, frutom att man kan träna på svårare monster.

Till skillnad från alla andra rollspel då eller?;)

Permalänk
Medlem

wow i inköp är nästan gratis nu för tiden. tror webhallensäljer/sålde det för 170kr

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saffe
Till skillnad från alla andra rollspel då eller?;)

I andra rollspel får man iaf möta andra monster. I wow är det mest bara samma monster, men ett större sådant. Ex: spindlar, murlocs, björnar, vargar osv osv osv osv. Blizzard orkar ju inte ens göra nya skins till monster när dom öppnar nya 40-mannainstanser.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diceman3k
I andra rollspel får man iaf möta andra monster. I wow är det mest bara samma monster, men ett större sådant. Ex: spindlar, murlocs, björnar, vargar osv osv osv osv. Blizzard orkar ju inte ens göra nya skins till monster när dom öppnar nya 40-mannainstanser.

Kommer så skarpt ihåg när jag var lowlvl och skulle in i Duskwood med min lille Gnome. Efter att ha varit i Loch Modan och Redridge, så var jag rätt trött på spindlar. Helt plötsligt springer jag på.... Spindlar. Fast i ny miljö. Och vart man än är, så är de där jäkla spindlarna, som bara ändrar färg från och till. Elementals kan jag köpa att de ser likadana ut överallt. Men att en water och en fire elemental ska se likadan ut (förutom färg) är ju riktigt trist. Rock och wood elem. fick iaf egna skins. Vissa bossar är ju också bara en pimpad gammal skin. Nä, där har Blizzard faktiskt gjort ett uruselt jobb.

Visa signatur

Apparently 1 in 5 people in the world are Chinese and there are 5 people in my family, so it must be one of them. It's either my mum or my dad......or maybe my older brother Colin, or my younger brother Ho-Cha-Chu, but I'm pretty sure it's Colin!

Permalänk
Medlem

Jag har själv inte provat WoW, troligen mest pga att jag tror att det är som dom flesta andra MMORPG... dvs. jaga XP för att levla, för att använda nya vapen/rustningar/m.m. med nya värden/färger/osv. för att kunna döda nya monseter med nya värden/stats.

Det blir bara en långt evighetsspel som handlar om siffror o färger,
t.ex. att döda en "gul spindel" med 10 i HP när man är "lvl 4" på 3 minuter och få "4 guldmynt"..
och att döda en "röd spindel" med 100 i HP när man är "lvl 40" på 3 minuter och få "40 guldmynt"
känns som om det inte är allt för kul.

Nu vet jag ju inte om WoW är så... men inbillar mig att det är lite så...

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Äh wow e ett skoj spel för tidskrävande, beroende framkallande juppz, men det är kul att lira med 39 andra och verkligen måste anstränga sig för attklara sig och vara berende av andra i spelet, som tur var har man inte lirat på ett halv år

Visa signatur

peace.

Permalänk

Trodde inte spelet var i min smak, men när jag hittade tiodagars gratis spel, så är det klart att man kan prova på det.

Nu efter lite spelande har man kommit upp till lvl 10 och än är det väll ganska kul, man har ju inte hunnit med att se så mycket än.

Visa signatur

bjomark77.

Permalänk
Medlem

Wow äger, spelet börjar vid lvl 60, allt innan är ju bara en mindre startsträcka

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G4jm0r
Wow äger, spelet börjar vid lvl 60, allt innan är ju bara en mindre startsträcka

Helt fel!
Det är att lära sig spelet och sin karaktär i början som är det roliga, komma till nya ställen och uppleva nya saker. Få nya utmaningar och samtidigt hålla på att lära sig vad allt går ut på. På level 60 kan man ganska mycket om spelet.. Det är inte lika kul. Jomenvisst lära sig några nya bossfighter lite då och då, och försöka klara den nya instancen med guilden kan ju vara kul. Men att vara level 60 är bara ett evigt hängande i olika BGs, eller utanför Ironforges bank.

Visa signatur

thihihi