Vilket är bästa Webbsida programet?

Permalänk

Vilket är bästa Webbsida programet?

Vilket är bästa Webbsida programet (hatar frontpage)?
Vill ha ett bra webbsida program där jag kan göra en sida om mitt och kompisarnas företag Aqua UF!

Snälla svara fort så jag kan komma igång med skapandet!

Visa signatur

Muhahaha jag gillar massor av blommor!

Permalänk

Frågar du mig så är det helt klart DreamWeaver, finns inget som klår det

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk

Visual Studio sjkulle jag vilja påstå är bäst! www.asp.net <-- där finns ett gratis att tanka!

Permalänk
Medlem

Det är ju som att fråga vilken bil som är bäst! Get real nu, det beror på dig och dina förutsättningar. Det enda vi vet om dina förutsättningar är att du inte gillar frontpage (biiig surprise) och kan därmed rekommendera allt från notepad till DW. Berätta vad du kan och vad du vill göra istället så kanske vi kan komma lite närmare.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Vim är ett program, och jag gör hemsidor i det, funger ypperligt.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Notepad!

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

Jag gillar nVue och GoLive.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Finns ett bra program (men det är bara just för en hosting, men det är väldigt simpelt och Windows only) annars är det helt klart mest frihet att programmera en hemsida i program liknande notepad.

Annars så är väl Dreamweaver eller Adobe GoLive att föredra. Finns en massa andra program som inte är lika populära som man kan kolla efter.

Permalänk
Medlem

Notepad++ kör jag med, det fungerar väldigt bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Finns ett bra program (men det är bara just för en hosting, men det är väldigt simpelt och Windows only) annars är det helt klart mest frihet att programmera en hemsida i program liknande notepad.

Annars så är väl Dreamweaver eller Adobe GoLive att föredra. Finns en massa andra program som inte är lika populära som man kan kolla efter.

Vilket program syftar du på i första meningen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
Notepad!

Haha, kul.

OnT: Notepad++ fungerar skitbra... för mig iallafall. :>

Visa signatur

COBHC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av persson78
Vilket program syftar du på i första meningen?

Har glömt bort, ska försöka leta, men har för mig att hostingen/programmet börjar på V eller nåt. Hmm, i såna här fall kan knappt Google hjälpa, men ska försöka hitta den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Har glömt bort, ska försöka leta, men har för mig att hostingen/programmet börjar på V eller nåt. Hmm, i såna här fall kan knappt Google hjälpa, men ska försöka hitta den.

Ahh, ok, trodde du bara glömt att skriva programnamnet. Men du får gärna leta fram namnet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av persson78
Ahh, ok, trodde du bara glömt att skriva programnamnet. Men du får gärna leta fram namnet.

Yay, jag kom på det!

Programmet heter BlueVoda http://www.bluevoda.com
Hostingen heter http://www.vodahost.com

Permalänk
Medlem

Visual Web Developer. Kanske är i mastigaste laget att installera för att göra en enkel hemsida men det är riktigt bra. Gratis med! Där har du något att växa i.

Har ett grafiskt läge och genererar faktiskt fin nästlad och indenterad kod. Sedan kan du inte fuska heller, taggar som inte får vara inneslutna i andra kommer att markeras med rött och du har full koll på dina divar då den säger till om någon är oavslutad.

Detta kanske finns i DreamWeaver med, har inte provat, men tack vare Web Developers fulla stöd för .net 2.0 (som är grymt!) så rekomenderar jag det.

Visa signatur

Är det inte jag, så är det någon annan...
WGS84 Lat/Long: N 60º 23' 28.12" E 15º 40' 14.24"
RT90: X=6697030, Y=1492584

Permalänk
Medlem

Visual Webdeveloper är som sagt grymt, sjukt bra kodkomplettering.

Enda nackdelen är att den saknar intellisense/highlight för PHP, går dock fixa med VS.PHP även om det inte blir lika bra som för html/c#

Permalänk
Medlem

notepad++ kör jag med.

Permalänk
Medlem

Jag körde dreamweaver innan. Men kör notepad++ nu.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
Vim är ett program, och jag gör hemsidor i det, funger ypperligt.

I sanning.

Efter hur frågan är ställd misstänker jag att det bästa för dina förutsättningar är Dreamweaver.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Vill ni gå lite på djupet senare kan jag rekommendera Zend Studio, lätt bästa IDEt till php.

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel_Power
Vill ni gå lite på djupet senare kan jag rekommendera Zend Studio, lätt bästa IDEt till php.

Använder det jag med. Zends autocomplete-funktioner för classer och funktioner, samt stöd för ftp/sftp gör den riktigt bra.

Permalänk
Inaktiv

Använder PHP Designer 2007 och Dreamweaver 8.

Har använt Dreamweaver sedan version 3.

Permalänk
Medlem

vim tycker jag är rätt trevligt.

Visa signatur
Permalänk

Quanta+. Helt underbart program. Ser ungefär likadant ut som Dreamweaver. Iom att det använder KDE's saker så har det stöd för många språk. (HTML/CSS/PHP)

Permalänk
Medlem

crimsoneditor och zend studio

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Medlem

vim är bra

Visa signatur

(defmacro lisp-bootstrap (expr) expr)

Permalänk
Medlem

Mer Vim till folket!

Visa signatur

Doubleint.com - Webben har aldrig varit enklare.

Timesharing.se - En liten tjänst som löser ett stort problem.

Permalänk
Hedersmedlem

5 röster på Vim nu och ingen på Emacs! Seger!

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

Dreamweaver ftw.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vilket program man använder är väl orelevant. Det är väl vad man gör med det som räknas? Vilket man föredrar är väl en annan sak. Många hackar ner på program som frontpage. Jag tycker det är onödligt. Ens kunskaper om hur man gör en bra site, ökar inte för man byter program.