Permalänk
Medlem

Dlink 604 död - orsak? åtgärda?

Hej!

För 2 dagar sedan slutade mitt internet att fungera. Jag startade om modemet som jag brukar göra när detta inträffar och sedan funkar allt fin igen. Men till min stora förvåning ser jag att routern inte lyser. Power-indikatorn lyser inte. Jag testar routern i ett annat eluttag men det hjälper inte. Den funkar helt enkelt inte.

Jag har inte gjort någonting ovanligt, bara surfat. Det har inte varit något åskoväder och det är endast routern som dött. Vad kan det bero på?

Själv funderade jag på kanske överhettning eller liknande men jag använder bara 2 av 4 möjliga uttag så den borde väl klara det utan att överhettas?

Men i alla fall. Om den nu har pajjat, går det möjligtvis att laga den? (beror självklart på hur den pajjat och vad som pajjat, men finns möjligheten?)

Bild kan bifogas om det hjälper något. Tack och hej!

Visa signatur

Macbook Pro 15"

Permalänk
Medlem

Jag ska inte säga att D-Link är skräp, men man får vad man betalar för och D-Link 604 är en *billig* router. Tyvärr verkar de ha en ganska limiterad livslängd. Själv är jag inne på min andra

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

även jag är inne på min andra 604
men min nyare känns trevligare än den gamla. den blir inte alls lika varm. så jag hoppas den håller längre.

Permalänk

Ännu en person som har råkat ut för D-Link self-destruct! Detta fenomen är för mig inte okänt.

Nätadaptrarna på vissa D-Link gateways brukar gå sönder efter ett tag. Testa byt ut den mot en med liknande värden. Annars är det bara köpa en ny gateway som inte är D-Link i protest mot deras self-destruct.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandersson
Ännu en person som har råkat ut för D-Link self-destruct! Detta fenomen är för mig inte okänt.

Haha!

Permalänk
Medlem

Jag har haft 3 st dlink 604or som alla gått i graven efter ett eller ett par år. Exakt samma symtom som din hade jag på den ena, det var inte nätadaptern i mitt fall. Provmätte med en multimeter. Nu för tiden kör jag med netgear och de har inte gått sönder ännu i alla fall.

Visa signatur

I ask them why they never shower, and the usual response is something along the lines of "showering is like rebooting" and "I do n't want to lose my uptime."

Permalänk
Medlem

Tar och köper mig en ny och hoppas på det bästa, annars får det bli Netgear eller nått. Tack alla!

Visa signatur

Macbook Pro 15"

Permalänk

hur länge brukar era d links fungera
min har klarat sig i över 1,5 år nu utan problem

Visa signatur

Winfast A400 Geforce 6800 128Mb DDR 2Ghz 512mb ram 350gb XP Pro
Toshiba M70 1024mb minne moddad

Permalänk

min d-link 604 har klarat sig sen den först kom ut

*STOLT*

dock så finns det olika versioner på de och så har jag läst att de har kört lite förhöga volttal igenom diverse komponenter vilket är lika med förkortad livslängd..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Förstår inte hur ni kan köpa samma produkt en gång till efter att den gått sönder...

Permalänk
Medlem

För mig tog det 3st 604:or innan jag hajade att de bara är skräp. pilla loss locket och känn på chippen.... de bränns snabbt.....

Det tog mig bara en netgear 614v3 innan jag förstod att den va sk-t. Är nu inne på min första linksys och har bara bootat om den vid firmware updates, liiiite skillnad.....