Behöver hjälp med grafikkorts köp...

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med grafikkorts köp...

Tjenare!

Köpte Splinter Cell - Dubbel Agent igår och förväntade mig lite sjysste "stealth-action" på kvällskvisten...men inte.
Tydligen så är minimumkravet för spelet pixelshader 3 vilket inte finns på mitt X850XT, så lagom besviken undrar jag nu vilket grafikkort jag bör fixa samt om det är något annat i datorn som bör uppgraderas för att slippa eventuella flaskhalsar.

Värt att nämna är att jag inte har allt för mycket pengar till förfogande.

Tack på förhand...
/Chopha

Permalänk
Avstängd

vet inte hur många såna här trådar det finns asså...

Permalänk
Medlem

hur mkt är Värt att nämna är att jag inte har allt för mycket pengar till förfogande är det 500kr 1000? 1500? annars x1950pro på komplett

Permalänk
Medlem

Med "...inte har allt för mycket pengar till förfogande" menade jag ca 5000:-
Men X1950PRO 512MB verkar sjysste. Vad jag undrar nu är hur mycket bättre X1950XT 256MB är? Är det värt de extra hundringarna?

Tack...
/Chopha

Permalänk

du är inte den enda som frågat om dessa kort. Sök på forumet så kommer du nog hitta mkt info om kort i din prisklass.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chopha
Med "...inte har allt för mycket pengar till förfogande" menade jag ca 5000:-
Men X1950PRO 512MB verkar sjysste. Vad jag undrar nu är hur mycket bättre X1950XT 256MB är? Är det värt de extra hundringarna?

Tack...
/Chopha

Köp Geforce 8800GTS om du ändå ska lägga så mycket pengar.

Permalänk
Medlem

haha 5000:- inte så mycket? finns knappt dyrare grafikkort, (klart det gör men ändå) som jackblack sa köp 8800GTS

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk
Medlem

Ursäkta min uppenbara otydlighet, men jag har 5000:- till godo.
För de 5 lökarna ska jag till att börja med köpa ett Antec P180B, och sedan uppgradera datorn grafikkort samt eventuella minnen mm.

Så till hårdvaru-uppgradering har jag 3600 kronor till godo.

Permalänk
Medlem

köp ett x1950pro mycket grafik till ett billigt pris

Permalänk
Medlem

Ehh...jag kör på ett Sapphire Radeon X1950Pro 256MB samt en Antec P180B.
Sätter jag på min Zalman VF900Cu på det kortet så borde jag kunna massera upp det lite.

Sista frågan bara!
Kanske börjar bli tjatigt, men räcker det att endast trycka i detta grafikkort i min dator och köra hårt? Eller kommer det uppstå någon flaskhals?
Jag är rätt orolig över denna fråga och jag undrar om någon på forumet verkligen ÄR säker på huruvida detta ligger till?
För tyvärr så att jag upplevt allt för ofta att folk antar saker, för att sedan vara efterkloka och ifrågasätta ens handlande när fel väl uppstår.

Jag tackar mina vänligaste än så länge...
/Chopha

Permalänk
Medlem

Jag kan lira Splinter Cell 4 med alt på max utan problem med mitt 7900GTO så där i svängarna kan du ju kolla efter kort, kan ju vara svårt att få tag på GTO nu men X1900XT och däromkring lär ju prestera lika bra.

Ang flaskhalsen så borde det inte bli någon om du inte spelar i mkt höga upplösningar (1600x1200+) gissar jag..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
Köp Geforce 8800GTS om du ändå ska lägga så mycket pengar.

Ska du spela splinter cell double agent så funkar det inte med 8800GTS iaf. Skitmånga som haft problem med det kortet tillsammans med spelet, däribland jag

Visa signatur

Core 2 duo!

Permalänk
Medlem

Hahaha...den klassiska beslutsångesten härjar nu i mitt sinne.
Självklart så börjar jag nu blicka frammåt och på vad som komma skall...

Problemet är att jag nu har ca 3000:- att lägga på datorn, men om jag väntar tills efter jul, så kommer jag ha minst 10,000:- kronor att lägga på datorn.
Förstår ni mitt dilemma?

Skall köpa det vi tidigare talar om i tråden, eller ska jag vänta tills efter jul när DX10 korten kommer och då samtidigt köpa ett nytt moderkort, ny processor och mer minne?

Hahaha...ledsen över min nojja...hoppas ni har tid med mig

/Chopha