Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

ComHem+SB5100E==rutten upload

Har 8/8 kabel hos ComHem (UPC), men sedan c:a 1.5 vecka så har jag i princip ingen upload alls.
TPTest ger 7.9Mbit/s ner, men klarar oftast inte ens av att utföra 50kbyte-testet för upload.

Har pratat med support flera gånger om det men dom är ju inte speciellt begåvade.
En tekniker skulle komma hem till mig i måndags men jag blev uppringd och sagd att andra i området också har hastighetsproblem och att dom hade hittat något som var trasigt som dom skulle åtgärda, och att det inte skulle vara någon mening med att komma till mig.
Idag blev jag sagd att det problemet är åtgärdat, men inte f*n har jag någon upload.

Modemet jag använder är ett SB5100E från Motorola. Signalvärdena i modemet ser jag inget fel på.
Data-trafik med väldigt begränsad datamängd kan gå igenom (typ 1kbyte i taget) om man har tur.

Några idéer?

Permalänk

bonaqua:

har uppleft exact samma . skulle tro att det beror på din utrustning i källaren.

dom har varit hoss mig mist 6 ggr förra veckan , och dom säger det är fel i tele men sedan så fixar det sig. dom fick byta förstärkaren och lite annat i källaren.

så nu funkar i alla fall uppload.

har du höga ping tider med ?

har du ett mutimedia utag ?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Pingtider varierade en hel del, men inget ovanligt där. Det var däremot en del paketförluster som inte gick att förklara.

Just nu så verkar det som min upload funkar igen. Kan dock bara kolla från jobbet och där lyckas jag få ut minst 2mbit i alla fall.

Tycker nästan synd om de personer som fick ta emot mina samtal på ComHem, men bara nästan.

Har tre-hål-i-väggen.

Så fort min bindningstid går ut ska jag se till att byta till Tele2's 100/10 över ethernet. Billigare och från mina tidigare erfarenheter av dom så har dom i alla fall kompetent personal.

Permalänk
Medlem

Jag hade också problem med SB5100E-modemet (den dog stup i ett), ringde support och klagade så de skickade mig deras nya Webstar-modem utan kostnad. Försök du med det också.

Visa signatur

qw q b

Permalänk

FLAGEL : det låter som ett bra modem .

JAg skulle lätt byta till Ethernet om jag hade möjligheten :/

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.