Dåligt bemötande i butik pga. ålder

Permalänk
Medlem

Dåligt bemötande i butik pga. ålder

Jag har på senare tid minskat mina besök i "fysiska" datorbutiker och istället gått över till att nästan uteslutande handla på internet.
Anledningen är inte bara att det är billigare och smidigare på nätet, utan också att man slipper mycket av den nonchalans som man som "icke vuxen" upplever. Att gå in som 16-åring i en datorbutik och kolla på något dyrt kan ibland vara riktigt skrämmande. Så fort det kommer in en sönderstressad 40åring med skrikande barn i följetåg så flockas försäljarna, "Du behöver minst 2 GB RAM för att surfa", "köp ingen DVD-inspelare utan hårddisk!". Medans man som icke myndig ignoreras och placera i kategorin "Kom tillbaka med föräldrarna, du slösar våran tid".

Senast igår var jag inne på Telia i stan för att kolla om jag kunde köpa en M600i och haka på den på mitt nuvarande abbonemang. Det står en man ~35 år framför mig och betjänas av expediten. När jag kommer längst fram ställer sig expediten/försäljaren och börjar att skriva SMS(?!) Jag har spenderat ganska så mycket pengar i den där butiken tidigare, men det där var mitt sista besök. Jag har själv sommmarjobbat som försäljare och jag vet att man som säljare läser av den potentionella kunden så fort denne kommer in i butiken, men att nonchalera en kund, oavsett ålder eller etnicitet är oerhört korkat. Även om jag som kund bara(?) är 16 år gammal, så måste försäljaren inse att jag innehar en ganska stor köpkraft. Det är trots allt min åldersgrupp som spenderar flest % av sin inkomst på elektronikprodukter. Och även om jag inte kommer att inhandla något just idag så kommer det en dag då jag har ett fast jobb och har X antal tusen kronor att spendera i butiken. Vi ungdomar är trots allt butikens framtida kunder!

Har Ni upplevt något liknande? Skriv i tråden.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem

Visst är det dåligt, men bra försäljare växer inte på träd så konstigt är det inte.

Du ska bara se skillnaden när min gode far i 60-årsåldern/keps och jag i 40-årsåldern med jeans kliver in hos bilhandlare, det är ingen som vill sälja någon bil till mig fastän jag har mer pengar ..

Diskriminering finns i alla åldrar/etniciteter/dresscode och är inte mycket att bry sig, om man vill kan man ta på sig kostym och slips så ökar intresset åtminstone hos bilhandlaren.

Egentligen är det beteendevetenskap och rätt intressant

Det är bara synd om de dåliga försäljarna som går miste om kunder

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Visst är det dåligt, men bra försäljare växer inte på träd så konstigt är det inte.

Du ska bara se skillnaden när min gode far i 60-årsåldern/keps och jag i 40-årsåldern med jeans kliver in hos bilhandlare, det är ingen som vill sälja någon bil till mig fastän jag har mer pengar ..

Diskriminering finns i alla åldrar/etniciteter/dresscode och är inte mycket att bry sig, om man vill kan man ta på sig kostym och slips så ökar intresset åtminstone hos bilhandlaren.

Egentligen är det beteendevetenskap och rätt intressant

Det är bara synd om de dåliga försäljarna som går miste om kunder

Precis!

Måste säga att nu när man är i 20 års åldern är det allt fler försäljare som kommer fram och försöker få hjälpa till när man är och kollar på t.ex. mobiltelefoner än för 5 år sedan.

Sen får ju säljarna skylla sig själva, finns oftast en anledning till att de dåliga säljarna fortfarande är säljare vid 40 års ålder (man ser väldigt många), medan de bättre är deras chefer och ofta kan vara yngre...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Har varit med om det flera gånger själv, tills man sätter dom på plats. Brukar hjälpa att vara trevlig och seriös.

Eller gå till en annan affär om det inte passar för säljaren att vara trevlig tillbaks.

Permalänk
Medlem

Testa att köpa en bil av BMW i Malmö, då kommer ni att tycka att alla andra handlare behandlat er som gudar.
Jag har iofs en del erfarenhet av att stå i butik och jag måste säga att en stor del av de "unga" kunderna inte köper prylar lika ofta som de äldre. Utan de är inne i butiken ett otal gånger oh bara petar och tittar på allt, för att till slut efter ett antal besök kanske köpa något. Så det är inte så konstigt att säljarna inte tar ungdomar på allvar alla gånger. De äldre kunderna trillar ju bara in just precis när de ska köpa något.
Easy money

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Testa att köpa en bil av BMW i Malmö, då kommer ni att tycka att alla andra handlare behandlat er som gudar.
Jag har iofs en del erfarenhet av att stå i butik och jag måste säga att en stor del av de "unga" kunderna inte köper prylar lika ofta som de äldre. Utan de är inne i butiken ett otal gånger oh bara petar och tittar på allt, för att till slut efter ett antal besök kanske köpa något. Så det är inte så konstigt att säljarna inte tar ungdomar på allvar alla gånger. De äldre kunderna trillar ju bara in just precis när de ska köpa något.
Easy money

Volvo i Helsingborg också, dom agerar helt beroende på vad du har på dig.

Kostym = Snabb service (erfarenhet, dom jagade fan mig där inne).
Jeans & lite skabbigt skägg (jag vanligtvis ) = Gå inte dit ifall du har bråttom.

Nu har jag ju ändå köpt en volvo (fast inte där), men om jag ska byta så får jag väl åka dit efter ett sälj/kund möte

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Avstängd

Fan jag skulle bli överlycklig att slippa deras jävla skitsnack, sen det där med bilhandel..

Farsan och jag skulle kolla på en nu bil till farsan, ingen kommer och vi kollar i lugn och ro.. hittar bilen och jag ställer mig mitt i gången och ropar lite högt "Är ni tattare eller?"

Hur som helst så fick farsan sin Volvo V90

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Inaktiv

Stör mig ngt så ernorm på otrevliga föräsljare, tex en kille som jobbar på game här i skövde.

JAg har handlat en hel del spel där så går jag fram och frågar om dom har en RGB kabel till ps2.

-Hej, har ni en RGB kabel till ps2
*skakar lite lätt på huvudet*
-va sa du?
-nej, säger han med tyst och otrevlig röst
-heep, tack ändå, hej

Jävligt nocahlant var han sa varken hej eller hej då, riktigt otrevlig attityd osv, han kunde inte sagt vart jag kan köpa en osv. Jävla idiot.

Permalänk

Har haft samma problem sen jag var 12-3år och köpt prylar till datorn. Nu senast så detta lugnt på dator fronten dock så blir jag rå nochalerad i vissa hifibutiker. Var och kolla på mitt surroundpaket som kostar ca 14-15kkr och vissa butiker var riktigt dryga. Dock så sa jag det till dem att jag kommer att köpa dem i en butik där jag som poteniell kund upskattas. Såg lite häpna ut då och sen gick jag. Gick in i en mindre butik där jag blev seriöst bemött och personalen behandlande en som en jämlik. Sen att det i slutändan blev billigare p.g.a. paket rabatt mm gjode inget. Kunde ha betalat extra för att de bara var så trevliga. Samma gällde när jag skulle köpa projektor, rå nochalerad och sen vart man behandlad som en jämlik i en bra seriös butik där jag kännde mig uppskattad som kund.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Klart man som säljare inte slösar tid på en forumskadad 16-åring med massa "jag kan allt om det här för jag har läst om det på internet"-frågor som i slutändan inte har pengar till 3 paket bubbelgum. Selektivt urval helt enkelt. Detta gäller tydligt väl om säljarna har provisionsbaserad lön.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Klart man som säljare inte slösar tid på en forumskadad 16-åring med massa "jag kan allt om det här för jag har läst om det på internet"-frågor som i slutändan inte har pengar till 3 paket bubbelgum. Selektivt urval helt enkelt. Detta gäller tydligt väl om säljarna har provisionsbaserad lön.

En bra säljare ger alla likvärdig service, oavsett om man tänkte handla 3 tuggummin eller monstersystemet för 15k.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Nu råkar det ju vara så att som minderårig, d v s under 16 år så måste man ha målsmans tillstånd för att handla dyra artiklar, så det kanske inte är så konstigt ifall ni som är under 16 eller är 16 + och ser ut som 16 - får sneda blickar från försäljare ifall ni går in i en HiFi eller datorbutik och vill handla.
De får egentligen inte sälja något till er om ni inte har någon förälder med er, nu finns det ju de som gör det ändå, men då bryter de mot lagen.
Man får ju egentligen inte ha betalkort om man är under 18, men jag hade en kund en gång som var 13 och hade ett Visa kort i hennes namn och hon hade legitimation, så det verkar som att banker inte bryr sig så mycket om lagen de heller ibland.
Man får dock ha eget bankkonto och uttagskort om man har fyllt 16.

Sedan så vet jag av egen erfarenhet hur många yngre är när de kommer in i en butik, så det är inte konstigt att många blir nonchalerade.

Det är inte bara försäljare som kan ha dålig och otrevlig attityd, och ibland kan det vara så att ni yngre har en otrevlig och dålig attityd och får samma tillbaka, ni kanske inte tänker på eran egen attityd så mycket.

Tekwars lag nr1: Ju högre coolhetsfaktorn stiger, desto lägre sjunker vettfaktorn.

Bara några ord från en som jobbar dagligen med högstadieelever(iaf 5 dagar i veckan) och har jobbat som försäljare i en leksaksbutik som säljer tv/dataspel.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk

Elgiganten lät två gubbar gå före mig i hjälpkön när jag skulle köpa systemkamera, men det kanske var bra det, då han dom visa att dom bara är lurendrejare, försäljaren insisterade i båda fallen på att välja en kamera med fler pixlar, fusk IS (aka "höja ISO IS" typ..) och slängde på dom ett 1gb minneskort för 450:- . Sen när jag sedan började gå mot utgången så kom dom och frågade om jag skulle ha hjälp, "nej jag köper min systemkamera någon annanstans istället" svarade jag.

Idioter.

Onoffs personal var mycket trevlig och kunnig.

Scalp, det där fungerar bara kortsiktigt och för en enskild säljare... tänk på att han, och hela (i detta fall) elgiganten nu har förlorat mig som kund för en lång tid framöver. Känns inte som någon vidare genomtänkt strategi.

Permalänk
Medlem

Instämmer med onlytobbe, jobbar man som säljare så uppträder man professionellt när man är på jobbet. Spydig kan man vara privat mot de som ändå ids umgås med en. Därmed inte sagt att man ska slösa bort tid på en "fiskmås", men han/hon skall bli såpass professionellt bemött att denne känner sig välkommen och man bör ta reda på vad personen vill. Om personen efter detta spelar bort sina egna chanser att bli hjälpt är en helt annan historia, men man skall inte dissa någon i förväg om man vill göra ett bra jobb.

Ett typiskt exempel var när jag jobbade i Hifibutik och en allmänt sunkig ung långhårig kille kom in och ville köpa stereo, han frågade egentligen inte så mycket mest om vilket jag tyckte var det bästa vi hade. Här kunde jag ha känt det som om jag slösade bort tid, vilket jag också kände men ignorerade för tillfället han fick se vad vi hade inne. När han tittat klart gick han och hämtade sin flickvän som plockade upp dryga 40.000Kr ur handväskan och så bad han mig plocka upp grejjerna och ringa efter taxi ... you _never_ know

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Som säljare så bör man ge alla kunder samma service. Tyvärr är det ofta inte så. När jag jobbade i bygghandeln nyss så var det sällan nån som brydde sig om yngre personer som kom in i affären, utom jag då. Men de handlade också grejer så det är dumt att ha den attityden.
Kanske har de säljarna själv tonåringar hemma och vet hur jobbiga de är

Men jag håller inte med dig om köpkraften. Även om 16-åringar gärna köper datordelar och dylikt så har den normale 16-åringen inte så mycket pengar att spendera. Visst finns det de som kan köpa 20.000 kronorsdatorer för pappas pengar men de är rätt få.
Och antalet förvärvsarbetande 16-åringar med god inkomst är försvinnande få, även om de finns.
Det är troligtvis en av anledningarna till att en del butiker ignorerar personer i den åldern, eller som i vissa aktuella fall, portförbjuder dom.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Även om man inte har pengar när man är 16 så glömmer man inte var dom har varit otrevliga, dålig service med mera. Det är just i den åldern som man börjar skaffa sig vanor, om man börjar med att hoppa över en butik så är det troligt att man kommer fortsätta med det.

Permalänk

Och det är bara butiksförsäljare som inte får ha en "dålig dag" ??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uglynicke
Och det är bara butiksförsäljare som inte får ha en "dålig dag" ??

nog måste väl även du inse att det är skillnad på att ha en "dålig dag" och att totalnonchalera yngre potentiella kunder?

nej, det enda rätta i ett sådant läge är att klargöra att man tänker rösta med plånboken och fortsättningsvis handla i andra affärer.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uglynicke
Och det är bara butiksförsäljare som inte får ha en "dålig dag" ??

Inte när dom visar det genom att vara otrevliga mot en kundgrupp och gör att företaget får ett dåligt rykte.

För man vet inte vem det är man nonchalerar, det kan vara chefens son eller kanske en potentiell affärpartner. Så både för sin egen skull och för sin arbetsplats så tycker jag att säljarna ska göra sitt bästa åt alla.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uglynicke
Och det är bara butiksförsäljare som inte får ha en "dålig dag" ??

Nej, ingen "får ha en dålig dag" när den representerar företaget. Såvidare man inte är egenföretagare, då är det fritt fram att köra företaget i botten om man så önskar..

Vart ville du komma?

Permalänk
Medlem

Självklart har inte alla 16-åringar råd med en egen dator för ~20 000:-, men 60-70% av alla 16-åringar har nog en egen dator. Dessutom spenderar många ungdomar, främst killar, stora delar av sina inkomster på datorer. Se bara här på Sweclockers. En stor andel av medlemmarna är under 18 år. Och den genomsnittliga datorn här på Sweclockers är nog ingen Dell för 5000:-. Vi får heller inte glömma alla miljoner MP3-spelare, mobiler och TV-apparater som varje år köps av eller till personer under 18 år. Det handlar om miljarder kronor. Så att säga att människor under 18 år per automatik inte köper hemelektronik för stora summor är fel.

Med "köpkraft" menade jag inte bara den köpkraften som den unga kunden besitter med sina egna pengar, jag menade också den köpkraften som kunden har genom andra. Det finns nog många familjer i Sverige där den teknikintresserade sonen/dottern råder de andra i familjen angående inköp av hemelektronik. När min familj nyligen skulle köpa ny tv var det jag som valde återföräljare, delvis baserat på min erfarenheter hos just den kedjan. Och det inköpet var på över 20 000:-. Så att tro att man kan behandla oss som luft och inte förlora något på det är också fel.
Inte att förglömma är ju att vi som är 16 idag är vuxna med inkomster inom ~10 år. Attityder och bemötanden sätter sig.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lorenz
Även om man inte har pengar när man är 16 så glömmer man inte var dom har varit otrevliga, dålig service med mera. Det är just i den åldern som man börjar skaffa sig vanor, om man börjar med att hoppa över en butik så är det troligt att man kommer fortsätta med det.

Håller med dig.. iofs. är det ett bra tag sedan jag var 16 bast (typ 27 år sedan), men när jag kommer in i en butik så studerar jag säljarna så jag kan "selektera" bort rövhålen... Sen sprider jag det till vänner & bekanta vilka "rövhål" man skall undvika i respektive butik.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Klart säljare ska behandla alla lika.

Kruxet är ju att de stora kedjorna med provisionslön sällan behåller sina anställda mer än 1-2 år och säljarna jobbar stenhårt på att sälja, sälja, sälja. Det leder ju ovillkorligt till att de dras till folk de tror har pengar och att de skiter totalt i var kunden handlar nästa gång.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Alltså bör man inte gynna sådana företag, om man bryr sig det allra minsta om service.

Vet man vad man vill ha och är beredd på en träbock så går det ju alldeles utmärkt att handla på en stormarknad, man behöver bara säga "jag ska ha en sån där" så är det klart.

Det tråkiga är om för många kunder gynnar den affärsmodellen, iofs är det nästan redan försent men iaf så kommer alla butiker att se ut på det viset då/nu.

Nu har vi ju en parallell utveckling att man inte shoppar i butik alls utan att man läser tester på nätet och beställer från en nätbutik. Då är det testsiterna som står för servicen och föder näthandlarna. Tacket dom får är sina banners.

Nätbutikerna måste fortfarande ha rediga och korrekta sidor och bra villkor överlag samt vara tillgängliga.

Det är nästan omöjligt att _shoppa_ "politiskt korrekt" utan det man kan bidra med är att om man råkar ut för ovanligt bra service/bra butik/bra nätbutik så kan man berätta det för andra och förhoppningsvis gör rötäggen färre affärer och tröttnar.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onlytobbe
Nej, ingen "får ha en dålig dag" när den representerar företaget. Såvidare man inte är egenföretagare, då är det fritt fram att köra företaget i botten om man så önskar..

Vart ville du komma?

Att många flickor på forumet tror att hela världen är emot dom så fort inte en butikssäljare inte knäböjer när en kund kommer in i butiken.

Antingen tar man en diskussion med försäljaren alt. butikschefen och påpekar problematiken, för självklart har man rätt till ett bra bemötande. Eller så skiter man i det och går till en annan butik.

Men att sitta här på ett forum och klaga och söka sympatier.. vart vill man komma? Känns bara fegt.. Som jag skrev, alla har rätt att få ett bra bemötande när man kliver in i en butik. MEN alla som har ett jobb här på forumet vet att det är svårt att kunna ligga på topp varje dag.

Så lösningen på problemet när man inte får ett bra bemötande, ta upp det med försäljaren

Permalänk
Medlem
Citat:

Så lösningen på problemet när man inte får ett bra bemötande, ta upp det med försäljaren

Bra sagt. Det gäller egentligen allt och alla. Om man inte får feedback på hur man beter sig, hur ska man då veta om man beter sig på ett korrekt sätt.

Folk i allmänhet är alldeles för instängda i sin egen lilla bubbla. Istället för att älta ett problem långt efter, varför inte lösa det på en gång. Det är aldrig fel med kommunikation, nästan ingenting skulle faktiskt fungerar utan det.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

När jag var 16 blev jag aldrig ignorerad i en affär. Jag tror det beror på utsende, uppförande och hur många kompisar man har i släptåg som påverkar hur mycket hjälp man får.

Permalänk

Då det främst är äldre som behöver ha hjälp av icke sakkunniga försäljare som pratar om sånt som de inte begriper, så tycker jag detta inte är något större problem. Om man ändå vill ha hjälp gå då och pilla med den dyraste prylen de har, så kommer de springande, det fungerar alltid för mig speciellt när jag var ung. Sedan frågar man såkalrt hjälp om något helt annat.

Vid dyrare köp så får väl inte ungdomar göra dem utan målsmans tillstånd som tekwar sa?
Så åldersdiskriminering tycker jag är mest jåleri, alla kommer en dag bli äldre och då jämnar det ut sig. Däremot andra diskrimineringar som härkomst/kön som bara vissa drabbas av hela livet, är något fler borde reagera hårdare mot.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uglynicke
Att många flickor på forumet tror att hela världen är emot dom så fort inte en butikssäljare inte knäböjer när en kund kommer in i butiken.

Antingen tar man en diskussion med försäljaren alt. butikschefen och påpekar problematiken, för självklart har man rätt till ett bra bemötande. Eller så skiter man i det och går till en annan butik.

Men att sitta här på ett forum och klaga och söka sympatier.. vart vill man komma? Känns bara fegt.. Som jag skrev, alla har rätt att få ett bra bemötande när man kliver in i en butik. MEN alla som har ett jobb här på forumet vet att det är svårt att kunna ligga på topp varje dag.

Så lösningen på problemet när man inte får ett bra bemötande, ta upp det med försäljaren

Varför ska man inte få dela med sig av sina erfarenheter av ett företags dåliga kundservice och ställa frågan om andra har råkat ut för samma sak? Gillar du inte tråden så skit i att bumpa den med ditt inlägg istället.

Om en försäljare inte behandlar mig väl när jag kommer för att spendera mina pengar hos dom antar jag att han inte vill sälja några varor till mig. Det är hans förlust, och jag tänker inte ödsla min tid på att lära personen hur man uppför sig.

Permalänk

Du skrev "Om en försäljare inte behandlar mig väl när jag kommer för att spendera mina pengar hos dom antar jag att han inte vill sälja några varor till mig. Det är hans förlust, och jag tänker inte ödsla min tid på att lära personen hur man uppför sig".

Läs om och läs rätt det jag skrev, jag försvarar inte butiksfärsäljaren, tvärtom. Men är det bättre att ödsla tid och beklaga sig på ett forum? Vad hjälper det? Fan väx upp, ok jag förstår att majoriteten på detta forum är tonåringar som knappt har fått skägg än. Men visst måste man kunna påpeka för försäljare när dom gör fel öga mot öga än att visa sitt missnöje anonymt på ett forum