Att posta flera svar i en tråd

Permalänk
Medlem

Att posta flera svar i en tråd

Jag har full förståelse för rubrikens begränsning, otillåtenheten att posta flera svar i samma tråd.

Dock, är det mycket krångligt att behöva skriva quote-taggar och klistra in andras inlägg när det varit så enkelt att använda funktionen "citera".

Så, varför inte lägga in en dold funktion till knappen "citera", nämligen den att citatet automatiskt tillförs ens senaste inlägg i quote-taggar så att man enkelt kan ge respons på allas svar man fått i tråden?

Eventuellt finns det någon finess som gör det mycket enklare att citera och svara på många personers olika inlägg in en tråd, i så fall vill jag (och säkert någon mer) veta om denna!

MVH Simeon

Permalänk
Hedersmedlem

Hej!

Det fanns en funktion för att citera många inlägg samtidigt förr, men tyvärr slutade den fungera. Förhoppningsvis kommer en liknande funktion tillbaka när vi byter till ett nytt forumsystem.

Med vänlig hälsning
Albert Pettersson

Permalänk

När funkar multicitat-funktionen igen?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Hej!

Det fanns en funktion för att citera många inlägg samtidigt förr, men tyvärr slutade den fungera. Förhoppningsvis kommer en liknande funktion tillbaka när vi byter till ett nytt forumsystem.

Med vänlig hälsning
Albert Pettersson

Förlåt att jag frågar, men hur kan en (mjukvarumässig) funktion plötsligt sluta fungera?

Edit: Jag saknar denna funktion väldigt mycket av samma orsak som trådskaparen. Den var nämligen ett godtagbart alternativ till funktionen att kunna skriva flera svar efter varandra, något som ju inte gått på mycket länge.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Geeks
Grundare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Förlåt att jag frågar, men hur kan en (mjukvarumässig) funktion plötsligt sluta fungera?

Edit: Jag saknar denna funktion väldigt mycket av samma orsak som trådskaparen. Den var nämligen ett godtagbart alternativ till funktionen att kunna skriva flera svar efter varandra, något som ju inte gått på mycket länge.

Vid en uppdatering av forummjukvaran slutade den att fungera, det är nämligen så att forumet bygger på kod från http://www.vbulletin.com. Vissa av funktionerna i forumet är dock egenkodade och just den funktionen var inte kompatibel med senare versionen av forumet och sedan dess har den inte varit prioriterad då vi haft så mycket annat att utveckla, men vi får se över det snart.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Geeks
Grundare

Nu skall det fungera, man kryssar i rutorna "citera" överst i varje inlägg och så trycker man på "Skriv svar".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Originally posted by Edin
Nu skall det fungera, man kryssar i rutorna "citera" överst i varje inlägg och så trycker man på "Skriv svar".

Kanon, tackar!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Originally posted by Edin

Perfekt! Tackar och bockar!

Visa signatur

"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Geeks
Grundare

Test.

Citat:

Originally posted by MBY

Test.

Visa signatur

Permalänk
Geeks
Säljchef
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Kanon, tackar!

Citat:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Test.

Test.

Testar också Edinjomon! Gött jobbat!

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Avstängd

Jag måste dock säga att placeringen av checkboxen (eller vad det heter på webbprogspråksjagon) är illa vald. Det blir ett onödigt tomrum i överkanten på inläggen. En bättre placering torde vara vid den befintliga citerings-knappen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag måste dock säga att placeringen av checkboxen (eller vad det heter på webbprogspråksjagon) är illa vald. Det blir ett onödigt tomrum i överkanten på inläggen. En bättre placering torde vara vid den befintliga citerings-knappen.

Håller med. Ser ganska temporärt ut. Borde kunna lägga checkboxen och citera texten på samma rad iaf, och sen någon annanstans.

Permalänk
Medlem

En annan sak borde också fixas på något sätt.

Det går som det är nu, INTE att enkelt citera flera inlägg som på olika sidor i en tråd. Jättejobbigt om man vill citera två inlägg som är nära varandra i tiden, men ändå hamnar precis på var sin sida om en radbrytning. Markerar man "citera" och klickar sedan på nästa sida i tråden så raderas ju den markeringen.

Det går att "ful-lösa" genom att välja att citera ett inlägg, kopiera den texten, sen gå tillbaka i forumet, citera nästa inlägg och helt enkelt klistra in det tidigare citatet.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Avstängd

Jag håller med Ackelind. En annan störande detalj är att så fort man klicka i citera-boxen så dyker citeringen upp i snabbsvarsfönstret. Inte bra. Om man checkar av boxen, försvinner INTE texten. Det var betydligt vettigare förut, att citeringarna inte dyker upp förens man trycker på "Skriv svar"-knappen.

Det är ett helvete att regidera taggar. Varför har inte tekniken hunnit längre? Taggar slabbade man med när man använde de allra tidigaste ordbehandlarna på 80-talet... Ett templade för "Ursprungligen skrivet av" vore guld.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Klickar man ur citera-rutan så åker inte citatet bort. Det dyker upp igen.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem

Min "lösning" på problemet är att jag klickar på citera på alla jag vill svara på med mittenknappen så att man får massvis med tabbar, sen får man ctrl+a (markera allt) ctrl+c och sen klistra in det i sitt "huvudfönster".
Det är det som fungerar smidigaste för mig i alla fall men det känns ju något onödigt att behöva göra så.

Varför denna begränsning från början?
Det hela känns som ett fulhack.

Syftet som jag förstått det är att folk inte ska kunna spamma upp sina trådar osv. men varför inte låta användare som varigt medlemmar ett tag få möjligheten att skriva flera inlägg på rad?
Om man skulle missbruka det så förlorar man helt enkelt möjligheten att göra det.

Åtminstone kan man väl sätta en time-limit. Att man får skriva flera inlägg på rad inom en timme från det första inlägget i serien?
Då handlar det knappast om bumpning i alla fall.

Men många gånger så vill man ju återkomma ett par dagar senare till en tråd med ny och fräsch info. och råkar man vara sist så får man editera sitt inlägg vilket gör att knappt någon kommer se det.

Permalänk
Avstängd

Jag håller med! Med det nyöppnade övriga ämnen i åtanke bör det inte vara något problem med att låta vissa medlemmar skriva flera svar efter varandra i samma tråd.

Edit: Akut! Det måste gå att finna en lösning för att skapa dubbelposter eller smidigare citeringar. Med tanke på all den ovetenskap som flödar och kommer att flöda i ÖA så krävs det ett vettigt sätt att enkelt redigera sina inlägg och lägga till nya citat utan att slabba med klipp och klistra. Det går ju inte ens att få upp citeringstaggarna när man är siste postare i tråden.

En annan sak jag eftersöker är ett "citatskelett".

Visa signatur