Permalänk
Medlem

Editerbar sida.

Söker efter ett phpscript eller liknande som gör att man kan lägga upp en editerbar text.

Kan vara hur simpelt som helst, en textfil av någotslag som folk kan editera hur de vill. Har googlat osv hittar inget vettigt. Någon som vet nått?

//Viktor

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Du kan väl ha en databas med text i?
Annars finns väl cutenews, men då måste man nog logga in.

Permalänk
Medlem

Kan inte coda eller nånting och vill ha det så simpelt som möjligt.

Cutenews är ju lite mer avancerat om man säger så, vill inte ha ett newsscript. Vill ju bara ha en txt folk kan ändra i typ.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xain
så simpelt som möjligt.

<?php if (isset($_POST['txt'])) file_put_contents('txt', $_POST['txt']); ?> <form method="post" action=""> <textarea name="txt"><?php echo file_get_contents('txt'); ?></textarea> <input type="submit"> </form>

Permalänk
Medlem

Lyckas bara läsa filen, inte ändra i den.
Men det är precis något sånt jag letar efter.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

<?php if (isset($_POST['txt'])) file_put_contents('txt', $_POST['txt']); ?> <form method="post" action="<?=$_SERVER['PHP_SELF'];?>"> <textarea name="txt"><?php echo file_get_contents('txt'); ?></textarea> <input type="submit"> </form>

Kräver PHP5 (file_put_contents).

Permalänk
Medlem

Fungerar endå inte, la det på en php5 box nu. När jag lägger till nått så bara laddar den om sidan å läser in txtfilen igen som den var. Den ändrar inget.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Kör min debug-version och berätta vad det står:

<?php if (isset($_POST['txt'])) { echo $_POST['txt']; file_put_contents('txt', $_POST['txt']); } ?> <?=$_SERVER['PHP_SELF'];?> <form method="post" action="<?=$_SERVER['PHP_SELF'];?>"> <textarea name="txt"><?php echo file_get_contents('txt'); ?></textarea> <input type="submit"> </form>

Permalänk
Medlem

/~xain/index.php

Det är de enda som står.

Visa signatur

mvh