Muskampen 2025: Segraren korad!

Nytt JUMBO FileServer projekt på gång!

Permalänk
Hedersmedlem

floppy måste man ha

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

psssst, du har missat att dra åt en skruv på ena radiatorn!

Visa signatur

/Martin

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha_Man
psssst, du har missat att dra åt en skruv på ena radiatorn!

heh ja jag såg det på ett kort där men det är åtgärdat

Visa signatur

Pål W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silfver
Killen är ju miljonär...

nej, men han har ett jobb till skillnad från många andra

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silfver
Killen är ju miljonär...

Om så är fallet så skall vi vara överlyckliga att han väljer att spendera delar av sina påstådda miljoner till ett sådant hära intressant projekt, som vi alla (som har intresse) kan lära oss av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peccus

Om så är fallet så skall vi vara överlyckliga att han väljer att spendera delar av sina påstådda miljoner till ett sådant hära intressant projekt, som vi alla (som har intresse) kan lära oss av.

håller med

Permalänk
Medlem

Vad har kalaset gått på änsålänge?
Kul att många som man inte sett på länge som JenZa och CCWarlock tittar in.
Vad tror du det kommer ha gått på när du är klar?
Är så sugen på ett eget men kommer inte få pengar till det:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pawa00

på en 5-6V så finns risken att deltorna brinner upp. Kommer köra alla fläktar på 14V eller i serie på 14V

Varför skulle de kunna brinna upp på 5v för

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naTTen

Varför skulle de kunna brinna upp på 5v för

går inte fläkten igång så finns risken för att spolen smälter -> no good

jag vet inte riktigt vad det har kostat änsålänge men jag räknade med 25000:- för burken och kylningen sedan har jag plockat mkt från gamla burken som gick på ca 40000:- men det har blivigt mkt från elfa 5-6000:- där ungefär och lite andra kostnader så det blev lite dyrare än vad jag räknade med från början. impuls inköp av scsi diskar osv gör att det hela blir lite dyrare o

edit: just ja bytte ju ram, moderkort och cpu också

Visa signatur

Pål W

Permalänk

Pawa pojken med guldbyxorna
När har du tängt att detta bygge ska bli klar då??? Ska bli väldigt intressant att se det färdiga resultatet!!!

Visa signatur

Kaffe, snus och rock'n roll!!!!!!!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dark knight
Pawa pojken med guldbyxorna
När har du tängt att detta bygge ska bli klar då??? Ska bli väldigt intressant att se det färdiga resultatet!!!

ja du hoppas ju att den blir körbar till remedy iaf nu på torsdag

Visa signatur

Pål W

Permalänk
Medlem

då får du ligga i måste jag säga...

Visa signatur

Får jag äta på ditt skägg?

g3wd.mine.nu

Permalänk
Hedersmedlem

oww... härligt..

ang eloxeringen, det är inget problem är jag ganska säker på.

ty eloxering är att ytan på aluminumet är oxiderat galvaniskt, och vad händer om man slår ihop koppar med alu?, jo ett galvanislt element. dett ända som händer är att ett nytt extremt tunt "eloxeringsskickt" bildas, om än rätt fult, men det syns ju inte. aluoxiden är så tät att den är galvaniskt issolernde, vilket gör att processen bär svstanna rätt fort.

härligt med scsi, du kommer _inte_ bli besviken, det är värt pengarna absolut.

investerade i ett takram u160 kort för 64bit/66MHz pci samt en cheeta 15-36lp 18gig, och det är underbart, satan vad snabb den är, det är som att råkraften i datorn blir släppt lös!

det ända jag saknar på hårdvarusidan är dualcpu, varför? för mig en gåta, så storstilat, och sedan en (1) cpu? om du skippat en av ide-hdd'erna så skulle du ha kunnat köpt en dual-planka och tex 2st xp 1800+ eller 1900+.

håller så smått på med ett "super midtower", ska bli vattenkylning med passiva radiatorer mm, mer info när det börjar bli lite, jag gör ju allt själv från scrach så det tar ju lite tid.. (tom radiatorerna i det här projektet)

du tycker det är trångt i ett jumbo-filserver-chassi?, gissa vad det är i mitt midtower, redan nu..

ska bli kul att se vad du åstakommit på remedy...

Visa signatur

motor.holy.se - Projekt "Tüsk MiniJänk med Engelsk V8"
"Bingolotto, till och med Loket har trötnat" - Loesje
"Och jag som trodde att världens häftigaste moderator inte existerade!" - Robbster

Permalänk

GAH! Klarar inte av att vänta, jag tycker du är seeeeeeeeg på att "sätta ihop" ditt system......

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Hedersmedlem

*Qaz smetar klister*

denna tråd är av intresse även när den inte postats i ett par dagar.

iaf tills vidare.

Visa signatur

"Och jag som trodde att världens häftigaste moderator inte existerade!" - Robbster

Permalänk
Hedersmedlem

Ser riktigt trevligt ut detta! Säger dock som QazTaz, vart är dual cpu ?

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QazTaz
oww... härligt..

ang eloxeringen, det är inget problem är jag ganska säker på.

ty eloxering är att ytan på aluminumet är oxiderat galvaniskt, och vad händer om man slår ihop koppar med alu?, jo ett galvanislt element. dett ända som händer är att ett nytt extremt tunt "eloxeringsskickt" bildas, om än rätt fult, men det syns ju inte. aluoxiden är så tät att den är galvaniskt issolernde, vilket gör att processen bär svstanna rätt fort.

härligt med scsi, du kommer _inte_ bli besviken, det är värt pengarna absolut.

investerade i ett takram u160 kort för 64bit/66MHz pci samt en cheeta 15-36lp 18gig, och det är underbart, satan vad snabb den är, det är som att råkraften i datorn blir släppt lös!

det ända jag saknar på hårdvarusidan är dualcpu, varför? för mig en gåta, så storstilat, och sedan en (1) cpu? om du skippat en av ide-hdd'erna så skulle du ha kunnat köpt en dual-planka och tex 2st xp 1800+ eller 1900+.

håller så smått på med ett "super midtower", ska bli vattenkylning med passiva radiatorer mm, mer info när det börjar bli lite, jag gör ju allt själv från scrach så det tar ju lite tid.. (tom radiatorerna i det här projektet)

du tycker det är trångt i ett jumbo-filserver-chassi?, gissa vad det är i mitt midtower, redan nu..

ska bli kul att se vad du åstakommit på remedy...

hoppas jag hinner klart till remedy iaf så jag får någon fungerande burk... skar mig ganska taskigt igår så det är blod i halva burken nu heh får styra upp det ikväll. kommer inte blir klart med allt förmodligen så gör jag ingen fläktstyrning alls tills remedy

u160 scsi har jag kört länge men handlade en 15k disk nu o. hur det blir med dual lär väl visa sig framöver, kan ordna plats för ett något större mobo iaf

gamla alu tanken oxiderade en aning men lagret blev inte tjockare än någon mm dessutom har jag lite mer ww i systemet nu så det blir inge större problem

Visa signatur

Pål W

Permalänk
Avstängd

aj... pawa00.
Du måste vara försiktig, synd att du skar dig men jag tror du stressar lite för mycket skippa med att ha den klar till remedy utan satsa på att bli klar låt det ta lite tid det är det värt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drone2of8
aj... pawa00.
Du måste vara försiktig, synd att du skar dig men jag tror du stressar lite för mycket skippa med att ha den klar till remedy utan satsa på att bli klar låt det ta lite tid det är det värt.

måste ju ha en burk med mig dit lite getho får det bli sålänge

fingret klarar sig, bev ett hack på 10*5mm ca. fast iof jag var inte så snygg efter jag monterat tanken....skärsår överallt

undviker garna att skriva "aao" med prickar over dock

Visa signatur

Pål W

Permalänk
Medlem
Citat:

oww... härligt..

"dual xp(?)"

jo lite offtopic men visst går det att köra 2 xp's istället för 2 mp's ?
vad är det som ska göra då da? är det nån brygga på xp's som ska bullas?

för isonnfall kör man ju dubbla utan att plånboken blir ledsen..
tell me!

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sypher

jo lite offtopic men visst går det att köra 2 xp's istället för 2 mp's ?
vad är det som ska göra då da? är det nån brygga på xp's som ska bullas?

för isonnfall kör man ju dubbla utan att plånboken blir ledsen..
tell me!

i mitt fall så skylle kylningen kosta ca 3000:- extra oxå

Visa signatur

Pål W

Permalänk
Medlem

humm.. men bara ett till vattenblock ju.. (utean pelt)

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

humm.. men bara ett till vattenblock ju.. (utean pelt)

ett nätagg, ett block, en pelt

Visa signatur

Pål W

Permalänk
Hedersmedlem

det "ska" gå att köra xp som mp, jag gör det, den ända skillnden "ska" vara en bygga, men den är oftast sluten även på xpna... (har kikat på 3xp av olika ålder, och alla de hade den iaf sluten...)

skära sig när man moddar? jao, det är väll standard?

ang oxid, jag har kört med 10~20% (vanlig propylenglykol för bilkylsystem) i batterivatten, och har aldrig sett någon oxid invändigt på något block eller alutanken...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hörrudu Pawa, är din server nere eller är det i min ända som allt är fel. Jag ser inga bilder.

Visa signatur

Watt is power.

Permalänk
Hedersmedlem

ja då men nu är det fart igen, ett åskskydd till switchen dog bara

edit: F*N mitt diod moddade adsl modem mår inge vidare heller heh tappade synch hela tiden.... har ett par reservmodem iaf

Visa signatur

Pål W

Permalänk
Medlem
Citat:

det "ska" gå att köra xp som mp, jag gör det, den ända skillnden "ska" vara en bygga, men den är oftast sluten även på xpna... (har kikat på 3xp av olika ålder, och alla de hade den iaf sluten...)

så du kan inte garantera att jag kan köpa ex. (dual)mobbo + 2 xp 1700+ och få det att funka? och.. men hur har du gjort då? du bara skannsa? har inte ritat på prollen lr nått alls?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

eh behöövs inte .. sökte lite å såg att jag typ hade frågat samma sak förut
då du.. QazTaz hade svarat:

XP fungerar, men enligt amd ska man juh ha MP. en av bryggorna på L5 är det son avgör om prollen är MP kompatibel, och de flästa XP har den sluten redan..

så tack

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

så du kan inte garantera att jag kan köpa ex. (dual)mobbo + 2 xp 1700+ och få det att funka? och.. men hur har du gjort då? du bara skannsa? har inte ritat på prollen lr nått alls?

jag chansade, det funkar för andra, och för mig, har inte hört någe om att det inte skulle funka.

men självklart kan ingen garrantera, detär ju inte meningen direkt...

Visa signatur