Muskampen 2025: Segraren korad!

Nytt JUMBO FileServer projekt på gång!

Permalänk
Medlem

Epox .. nya kt333 det står där.. under ny hårvara

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Mr.Ice-
Kan man inte köpa en likvärdig transistor hos elfa kanske? man kan ju alltid hoppas. Det e väl en sån där halv stor sak?

Jag tror det vart en kortis någon stanns kanske att ström kablarna till peltiern nuddade chassit? och att plasten var borta någon stans?

inget sådant men nu bär det av till remedy med världens största JUMBO läsk kylare

Visa signatur

Pål W

Permalänk
Hedersmedlem

jag sprände bort en jordbana på mitt graffe en gång, men detta pga att jag klantat mig brutalt och "stält ifrån mig" kortet på snedden i en pci-plats.. och glömde det och starta datorn... dock dog inget... (spänningsmodden till abit kg7 hamnar jevligt nära agp-graffet)

det kan inte bara ha varit blocken som var ditsatta... det är svårt att få komponenter att bokstavligt talat sprängas så kapseln går isär. krävs hög ström...

Visa signatur

motor.holy.se - Projekt "Tüsk MiniJänk med Engelsk V8"
"Bingolotto, till och med Loket har trötnat" - Loesje
"Och jag som trodde att världens häftigaste moderator inte existerade!" - Robbster

Permalänk
Medlem

Pawa: när far du på remedy? jag känner en snubbe som är där, hade tänkt skicka han och ta lite bilder på din burk.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sypher
http://medlem.spray.se/hpvectra/JB.jpg

*host*

Du gillar mina bilder ser det ut som

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem

jasså du?
jo man kan skratta länge åt vissa
men du får låv å göra nån signatur så man vet

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk
Medlem

Hörde ifrån Qaz att pawa har dödat sitt mobo. Lika mycket otur som jag. Ja dödade troligtvis mitt mobo i natt innan remedy :/ Har fan bara åkt på ett lan utan att det har hänt någonting måste man ha sån jävla otur!

Permalänk
Hedersmedlem

heh den duger som jumbo läskkylare iaf på remedy

Visa signatur

Pål W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drone2of8
Pawa du inspirerar mig emd dina Jumbo jobb.
Har 2st beegagnade Aopen miditower chassin. Ska till pappa min i helgen och svetsa ihop dom.
Aopen MiniJumbo file server Ghetto Style ??
Kommer posta bilder under det jobbet !!

haha aeg ja har en 486a som ja meckar lite med när ja orkar... har gjort plats för 7sytcken 5.25"s grejor och 2nätdelar... snatr ska ja såga till ett gammalt p120 chassi så ja får plats för mobo och hårddiskar med ;D

Visa signatur

Workstation: XP1800 | 512MB | 120GB | Rage 128 | 21" CRT | CDRW

Permalänk
Medlem

kommer det inte att bli en himla mycke varm luft i lådan....
om du ser på (vem det nu var)kylnings projekt i en likadan låda så använde han sig av ventilations slangar för att leda ut luften. Koppar radiatorerna får dom luft i från hdd sidan eller från mb sidan?
mina hdds blir ganska varma....
iaf schysst bygge...
(som ni kanske märker så har jag bara kollat bilderna och skitit i o läsa testerna)

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tbax
kommer det inte att bli en himla mycke varm luft i lådan....
om du ser på (vem det nu var)kylnings projekt i en likadan låda så använde han sig av ventilations slangar för att leda ut luften. Koppar radiatorerna får dom luft i från hdd sidan eller från mb sidan?
mina hdds blir ganska varma....
iaf schysst bygge...
(som ni kanske märker så har jag bara kollat bilderna och skitit i o läsa testerna)

Spelar inte någon större roll ifall han nu kyler allt med vatten

[EDIT] Wow.. det hundrade inlägget

Visa signatur

|Intel Core 2 Duo E8400|ASUS P5B|Radeon 4850|6GB PC6400|
|Intel Core I5 4790k|]ASUS Z79|32GB PC3-12800|

Permalänk
Medlem

Vet att jag redan skrivit detta i ett tidigare inlägg, men det verkar som ingen såg det. Så:

Pawa: Hur har du lyckats göra tidsfördröjning på uppstarten ?
Är det en färdig krets, eller har du gjort den själv? Finns det kopplingsschema?

Visa signatur

Watt is power.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sypher
jasså du?
jo man kan skratta länge åt vissa
men du får låv å göra nån signatur så man vet

Det har jag ju, det är jag som är Jim Davis

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eDaweu
Vet att jag redan skrivit detta i ett tidigare inlägg, men det verkar som ingen såg det. Så:

Pawa: Hur har du lyckats göra tidsfördröjning på uppstarten ?
Är det en färdig krets, eller har du gjort den själv? Finns det kopplingsschema?

det är en vellman byggsats som moddas lite har tyvärr inte deras art nr men hör med deras åf elfa eller svebry.se
www.velleman.be tror jag dom har

Visa signatur

Pål W

Permalänk
Medlem

Är det den här?
http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/20/2022463.htm

Tycker det var en väldigt smart ide med fördröjd uppstart...

Visa signatur

Watt is power.

Permalänk
Hedersmedlem

nej tyvärr det är inte den men jag har en sådan o

Visa signatur

Pål W

Permalänk

Mycket snyggt bygge! Synd bara att mobot paja

Lycka till iaf

Visa signatur

Töjjbonegjoo

Permalänk
Medlem

Vad menar ni med "fördröjd uppstart"???

kan inte komma på ngn vettig innebörd...

Visa signatur

[P4nw 2400@2826mhz 1.60v | Asus P4B533-E | 256mb PC2700 DDR | Gainward GF4 Ti4200 128mb Golden sample @ 305/585 | SB Audigy Platinum | WDse 120gb, Matrox 40gb, IBM 60gb ][(kör luft kylt just nu.)Vatten kylning: Maze3-1, Volvo 240 cellpak., Sicce Idra][ICQ: 71756483]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muerte
Vad menar ni med "fördröjd uppstart"???

kan inte komma på ngn vettig innebörd...

att allt i starta innan sjävla "datorn" startar..
så vattnet börjar církulera så processorn blir kall.. sedan
startar datorn

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

ska slänga upp ett par bilder ikväll tänkte jag på en temp sensor med ett ganska trevligt värde

Visa signatur

Pål W

Permalänk
Medlem

Va på remedy

Jag va på remedy o såg din burk, verkligen über fet Du kanske kommer ihåg en kille som heter mog, satt på samma rad, sprang runt i "fiskarhatt" eler vad man ska kalla den.

Vi stod o beundrade din burk en hel del, så *** grym

Keep up the good work.

Visa signatur

fd. Teknikchef, Bahnhof

Permalänk
Medlem

off-topic
morton! fixxat en avatar

va trevligt, hehe..

Visa signatur

[P4nw 2400@2826mhz 1.60v | Asus P4B533-E | 256mb PC2700 DDR | Gainward GF4 Ti4200 128mb Golden sample @ 305/585 | SB Audigy Platinum | WDse 120gb, Matrox 40gb, IBM 60gb ][(kör luft kylt just nu.)Vatten kylning: Maze3-1, Volvo 240 cellpak., Sicce Idra][ICQ: 71756483]

Permalänk
Medlem

Hade jag haft ekonomin/kunskapen till att modda fritt i ett sånt här chassi så skulle jag fixat till den vänstra halvan (sett bakifrån) med lite plåtarbete, så att man kunnat montera en andra dator i chassit.. och pånågot sätt byggt in en 8 portars switch på baksidan... mysigt värre

men gillar verkligen arbetet hittills.. keep up the good work...

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av pawa00
[B]

wastar inte plats i burken för sådanna

OT,

Hur, var, när? Nämen, den fina lilla lådan du har cd-spelarna i skulle jag vilja veta var man får tag på

Vad heter denna underbara produkt och hur funkar är den kopplad mot datorn?

Permalänk
Medlem

pawa00

hur har du fixat night raider moddet??
har du en kopplinschema i närheten du vill dela med dig?
en bild el 2 skulle inte skada heller på moddet
har sökt som fan på alla sökmotorer men ej hittat något bra beskrivning....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pawa00
knightrider dioderna är monterade och styrkortet är färdiglött )
klicka för kasst filmklipp:
http://pawa00.mine.nu/pawa00/JS2000/knightrider.jpg

Det var riktigt sexigt

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av ner
[B]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pawa00

wastar inte plats i burken för sådanna
http://pawa00.kicks-ass.net/images/skrivbord/02260002.JPG

OT,

Hur, var, när? Nämen, den fina lilla lådan du har cd-spelarna i skulle jag vilja veta var man får tag på

Vad heter denna underbara produkt och hur funkar är den kopplad mot datorn?

den är kopplade via en 3m scsi kabel till datorn och kabinettet finns på dustin och gick på ca 1100:-

Visa signatur

Pål W

Permalänk
Hedersmedlem

ok ok tre bilder till... inte mkt o se

is på remedy:

tempsensor på blocket, brukar gå ner strax under -28grader om det får stå ett tag:

ett par diskar:

Visa signatur

Pål W

Permalänk
Hedersmedlem

det saknades 20cm slang så jag ska beställa lite mer kör bara på en slinga radiatorer just nu

Visa signatur

Pål W

Permalänk
Medlem

aaaah jag ser att du gjort som alla seriösa vattekylare, tätar med ett batteri =D

http://hem.bredband.net/marnes/vatten/radiator.jpg

Visa signatur

/Martin