Muskampen 2025: Segraren korad!

Nytt JUMBO FileServer projekt på gång!

Permalänk
Medlem

Hmmmm
Du var på LAN med datorn, hur mycket väger den? totalt?
jag var inne på dustin och kollade in chassit och där stog det att bara själva chassit väger 50 kg stämmer det?

Visa signatur

Gigabyte GA-7VRXP | AMD XP AGOIA 1800+@2000+ | Tyst luftkylare ;) | Samsung 256 MB DDR | GF 2 PRO | Seagate Barracuda IV 80 GB

Permalänk
Medlem

Hmm... riktigt nice..
Vill också ha ett Jumbo FileServer...

bhuuu... ge mig...

Visa signatur

Om du svarar på nåt jag skrivit, citera mig.
Tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pawa00
ja då men nu är det fart igen, ett åskskydd till switchen dog bara

edit: F*N mitt diod moddade adsl modem mår inge vidare heller heh tappade synch hela tiden.... har ett par reservmodem iaf

Ett par extra modem??? damn

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk
Medlem

Kan vi få se en bild på hela burken för iaf har jag bara sett detalj bilder. Med andra ord skulle de vara kul med en bild från lite håll så man ser hela burken.

Permalänk

Precis! Det är samma sak i filmer och Bilsportsprogram på TV. Man får aldrig se en helhetsbild, utan bara små detaljer hela tiden. FETT irriterande

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Hedersmedlem

Jag säger bara PENGAR! ... fy fan för dig pawa, men du använder dem på bästa sätt iaf.

I knightrider.. är det 50:- leds från ELFA?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Waco
Vågar man fråga vad allt kostat pawa?

edit: http://pawa00.mine.nu/pawa00/js2000/125_0630/1.jpg
vad är det som e längst ner till höger på den dära bilden?

¨

kablar till vfd:n, pw-on, reset, knightider, laserbays, tempsensor, en bit glowire samt en vattentank

Visa signatur

Pål W

Permalänk
Medlem

http://pawa00.mine.nu/pawa00/js2000/125_0630/PREVIEW/3.jpg

lol!... för när ja kolla på thumbnailen av bilder så tänkte jag wee fett me hdd´s, sen när ja kollar på orginal sizen så ser jag att du har alla hdd´s i Novibes..lol! fan va aeg!
Detta bygget e hett!

Visa signatur

NZXT H6 Flow | Intel i7 14700KF | ASUS PRIME Z790 | 32GB 6000MHz Fury |
Seasonic Prime GX 1300W | 27" LG 27GN750-B

Permalänk
Hedersmedlem

zie: nej det är inte sådanna leds, dom har jag bara för upplysning av fram/baksida.... skulle blända sönder folk om det satt 16st i fronten

Sebb: japps alla utom 15000rpm:aren sitter i novibes då den blir ganska het men men dom kyls av två st 12cm fläktar så jag får se hur jag gör framöver

Visa signatur

Pål W

Permalänk
Medlem

nog för att jag vill ha många diskar... men överdriver du inte L I T E? hehe

Permalänk
Hedersmedlem

i väntan på seagates barracuda V serie så sitter dom där

Visa signatur

Pål W

Permalänk
Medlem
Citat:

Sebb: japps alla utom 15000rpm:aren sitter i novibes då den blir ganska het men men dom kyls av två st 12cm fläktar så jag får se hur jag gör framöver

hehe...okej nu va d la inte riktigt så jag mena! jag mena att detta bygget äger! men att dom blir varma stämmer ju iof me, men 2st 120mm fläktar lär ju sätta stopp för det

[note]min polare köpte en novibes o satte in sin hdd där, den steg 20ºC. Eftersom den inte sitter fast skruvad i chassit så leds inte värmen bort nånstans.[/note]

Visa signatur

NZXT H6 Flow | Intel i7 14700KF | ASUS PRIME Z790 | 32GB 6000MHz Fury |
Seasonic Prime GX 1300W | 27" LG 27GN750-B

Permalänk
Medlem

offtopic
vart köper du plexi?
jag har frågat två glasmästare i uppsala men dom vill inte skära ut plexi till mej

Permalänk
Hedersmedlem

mälby glas strax efter alunda... mot östhammars hållet. dom har inte utrustning för att skära någe vidare bra heller så jag använder inte pexi just nu i tank osv

Visa signatur

Pål W

Permalänk
Medlem
Citat:

mälby glas strax efter alunda... mot östhammars hållet. dom har inte utrustning för att skära någe vidare bra heller så jag använder inte pexi just nu i tank osv

jag som precis kommit hem från Öregrund

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QazTaz
riktmärkena gäller i 1152 X 768, och icq har inget med saken att göra.

alltså 1152 X 768 , maximerat fönster och inga andra prog att dela bredden med.

Nu tryckte du nog allt fel
1024x768

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

pawa snygg påse på första sidan "rätt pris" där jobbar jag i sommar, på björkgatan. kom å säg hej

Visa signatur

"Let the children of Zion be joyful in their King. Let them praise His name in the dance...sing unto God, sing praises to His name; exolt HIM that rideth on the heavens by His name JAH, and rejoice before HIM...sing unto HIM a new song; play skillfully with a loud noise..." Selah!

Permalänk
Citat:

går inte fläkten igång så finns risken för att spolen smälter -> no good

shit, visste inte att dom var sånna monster, hehe jag har fått igång fläktar på en 3 volt iaf

ditt bygge är mycket inspirerande måste jag säga!

jag har också ett litet pågång
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=73500

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Själv har man ju sett den och nightridern i verkligheten

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!
...And justice for all!

Permalänk

Skulle gärna vilja se ett kopplingsschema till din knightrider.
på nåt sätt så är det ett väldigt mysigt flyt på LEDsen.
Vilka LEDs använder du förresten?

Mycket vackert måste tilläggas

Permalänk
Medlem

!!!

Inte för att va petig men är inte nightriderefekten röd ?

Permalänk
Medlem

pawwa00
hur ser det där vattenblocket ut innuti?

Permalänk
Hedersmedlem

Re: !!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jesper_Axelsson
Inte för att va petig men är inte nightriderefekten röd ?

nej denna är blå och det är en något modifierad modul från www.knightlight.co.uk dom har riktigt fin fade effekt och ganska flexibla och lätta att bygga ut genom att slänga på fler moduler och byta programvara

Visa signatur

Pål W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milcow
pawwa00
hur ser det där vattenblocket ut innuti?

HINT: kolla sida 1 i denna tråd sedan är det bara en kopparplatta som är ditskruvad med små kratrar i. finns lite mer bilder på http://www.swiftnets.com/

Visa signatur

Pål W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warmonger
Är det 3mm LEDs på knightridern från början? Dom ser ganska små ut. Ser ut som att hålen där du har satt din är ca 5mm. Isf blir det ju väldigt dyrt att först köpa en från Knightlight och sedan köpa 16 5mm LEDs för att byta ut. Annars är det ju ett bra pris, t o m billigare än att bygga själv tror jag.

5mm är det och jag kör med samma dioder

Visa signatur

Pål W

Permalänk
Avstängd

Men ffs... Hur går det med ditt bygge pawa00... Tycker att det har varit lite vise värsa nu...

Skulle det bli nån sorts guide eller?.. I så fall när kommer den att komma infallande på swecs förstasida?...

Det borde ju faktiskt inte ta så lång tid för dig att få igång monstret :D.. Och hur gick det med det dära moderkortet är det det du väntar på eller?... Tycker att det har tagit överdrivet lång tid nu

Det är inte särskilt kul att sitta och titta på samma bilder hela tiden

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem

Nice...

Nice Jumo, allt man kan säga.

Pawa, bor du i Uppsala, eller utanför mot Alunda Östhammar?

Visa signatur

HAPPY TIMES!

Permalänk

Det som jag verkligen saknade i den förra artikeln om Jumbo Fileserver var Peltiers på cpu'erna, annars var den utmärkt.
Men nu när du ska göra en ny version, kan du inte då inkludera en T-Bred och en Maze2-1 med en 15v 226w Peltier?
Jag har velat se hur kylning av en T-bred går med peltier och vatten...
Men annars så ser hela projektet utmärkt ut!! Yummy! :=)

Visa signatur

[size="1"]SS-51G (Mini PC) | P4 2,4B | 512Mb Orginal 333mhz DDR | GF4 Ti4400 | Seagate Barracuda IV 80GB | IBM 60GXP 60gb[/size]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme

Nu tryckte du nog allt fel
1024x768

ops... så går det med copy-paste om man inte tänker lite själv också..

Visa signatur

motor.holy.se - Projekt "Tüsk MiniJänk med Engelsk V8"
"Bingolotto, till och med Loket har trötnat" - Loesje
"Och jag som trodde att världens häftigaste moderator inte existerade!" - Robbster

Permalänk
Hedersmedlem

det är faktiskt ett lager damm på burken nu

Visa signatur

Pål W