Permalänk
Medlem

LCD skärm

tjenare!

jag tänkte fråga proffsen lite vilken LCD eller TFT eller vad dom nu heter den ska fungera bra till spel

max:2000 spänn..några hundrigar över gör inget:D

mvh//1ghz

Permalänk
Medlem

Vilken storlek har du tänkt dig? Widescreen eller inte?

Bra alternativ med 19'' Wide:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=107221
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=151395

Om "några hundringar" innefattar 6-7 hundringar så kanske det är en idé att kolla på 20''..

Permalänk
Medlem

de ska de vara "19" men 19 wide går ochså bra

max 300-400 kr över

Permalänk
Medlem

Hmm, har inte stenkoll på 19'' vanlig, men komplett har ett veckoerbjudande som verkar väldigt bra:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=333542&cks=WYO

Permalänk
Avstängd

jag har den där skärmen L194WT, den är sämst om man jämför med min gamla hederliga tjockis-skärm från dec `02. Funderar på att lämna tillbaka o köpa tjockskärm på blocket. Alla plattskärmar verkar vara värdelösa praktiskt, (men ser snygga ut, tar lite plats osv), om man inte vill punga ut med 5-6000 eller nåt. bilder, film, spel visas upp dåligt tycker jag med min nya skärm, men jag ska forska lite mer och testa den i lite spel, fick igång allt nu idag och det jag sett hittils är inte bra tycker jag om man jämför med gamla hederliga tjocka skärmar.

Permalänk
Medlem

Bara för att kort svara Scrippo, det ända jag kan göra är att dra paraleller till TV världen. En CRT är ju alltid mer förlåtande vad gäller insignalskvalite MEN när det kommer till högupplösta material med bra kvalite så är ju inte direkt något att rekommendera CRT användare.

Ett exempel, ta en TV från -79 och en LCD/Plasma från -07 och koppla upp dessa med en TV signal från -79, vilken TV tror du visar den behagligaste bilden? Vänd på det om du istället kör lite HD material t ex 720p så har du ju bara en som överhuvudtaget funkar.

Har kört med tft skärm i bra många år nu och när man blir sittandes framför en CRT så är det oftast med obehag.

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mac80
Bara för att kort svara Scrippo, det ända jag kan göra är att dra paraleller till TV världen. En CRT är ju alltid mer förlåtande vad gäller insignalskvalite MEN när det kommer till högupplösta material med bra kvalite så är ju inte direkt något att rekommendera CRT användare.

Ett exempel, ta en TV från -79 och en LCD/Plasma från -07 och koppla upp dessa med en TV signal från -79, vilken TV tror du visar den behagligaste bilden? Vänd på det om du istället kör lite HD material t ex 720p så har du ju bara en som överhuvudtaget funkar.

Har kört med tft skärm i bra många år nu och när man blir sittandes framför en CRT så är det oftast med obehag.

Har bara haft min LG 19" i nån månad men är redan van vid den och kan bara hålla med om att när man hamnar framför en crt igen så flimrar det så man får huvudvärk.

Har iofs också en gammal 15" lcd Iiyama som jag köpte i ett paket med dator för att ha till servern men den skärmen tycker jag funkar bra även till DivX o liknande video att kolla på utan eftersläpning eller dyl trots att den säkert har en svarstid på 25 ms. Enda man kan invända mot den är att kontrasten är inte så där himla bra jämfört med min LG.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Har bara haft min LG 19" i nån månad men är redan van vid den och kan bara hålla med om att när man hamnar framför en crt igen så flimrar det så man får huvudvärk.

Har iofs också en gammal 15" lcd Iiyama som jag köpte i ett paket med dator för att ha till servern men den skärmen tycker jag funkar bra även till DivX o liknande video att kolla på utan eftersläpning eller dyl trots att den säkert har en svarstid på 25 ms. Enda man kan invända mot den är att kontrasten är inte så där himla bra jämfört med min LG.

Precis vad jag menar, tekniken går ju framåt och det kräver lite från övrig utrustning också.
Du ser ju där vad som hänt mellan din 15" och din 19", utvecklingen går framåt allt BLIR bättre, priserna lägre.
Bara att tacka och ta emot. Men vissa verkar tro att man kan byta ut en liten del av en anläggning (TV, HIFI, Dator) och förvänta sig "natt och dag" skillnader.

Visa signatur

Macbook Pro