Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!

Permalänk
Medlem

Hur lång tid skall det normalt ta tills bonuspoäng registreras på kontot?

Permalänk

SUMITOMO - Normalt sker detta inom några dagar efter leverans. Anser du det dröjer - maila mig ditt ordernummer.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

ahh, lugnt kan vänta in nya ordern också så samkör vi om behövs.

Ett tips vore att i någon poängnivå erbjuda fri frakt.
Fri frakt genererar alltid nya ordrar och behöver inte kosta er mer än vad ni betalar för de sakerna ni erbjuder.

Vet inte om bara jag, men jag tycker era erbjudande är lite tråkiga vissa veckor och skapar inget "ha-begär".

Kanske vore det något att "engagera" kunderna och låta dem påverka vilka veckans erbjudande som komma skall?
Där lägger ni upp varor som ni kan pressa priset på lite.
En poll typ "Vad vill du köpa nästa vecka/månad?

1. WD Raptor 74GB
2. Logitech MX518
3. Razer Tarantula

Bara en crazy idé som slank ur.

Permalänk
Hedersmedlem

Efter flera år uppehåll från datorbutiken gjorde jag ett litet köp eftersom man ändå hade fri frakt till godo.

Leveranstiderna o så va ju helt okey och gratis godis uppskattar man alltid :D. Tyvärr har ni ju tagit bort godiskoden kvar när jag beställde :(. Det är lite habegär när man smaskat på sina 3 godisbitar, så jag undrar om ni inte kommer lägga upp erat godis till försäljning?

Jag återfick högre förtroende för Db.com då dom levererade mitt paket inom rimlig leveranstid. Men dock så dök den ner igen pga följande:
*Förvissa vad det inga större bonus. Men om ni marknadsför er stort med bonus på allt. Så bör ni ha fungerande bonussystem där poängen verkligen delas ut.
*Högre priser, sämre utbud på sista tiden.

Dock en eloge till dbmannen som tar sig tid och fortfarande aktivt svarar på medlemmarnas frågor/löser problem.
*Återigen db.com har nog den bästa sökfunktionen hos dom svenska datorbutikerna (tog en tid o söka upp rätt produkter hos andra butiker).
*Lite tråkigt att den ni inte uppgraderat hemsidan så man kan spara kundvagnar (personligen gör jag gärna en lista och sedan funderar man lite på den för att göra ändringar osv).

Permalänk
Medlem

som nämt hade det varit skönt med en "spara kundvagn" funktion och kunna recencera eller i alla fall "ge stjärnor". även större valmöjlighet vid högre bonus poäng skulle sitta fint t.ex. fri frakt

jag skulle också villja påpeka att specifikationerna på moderkort under "expansion/anslutning" är aningen förrvirrande det skulle vara bra om ni kunde byta rad istället för att sätta "|" emellan dom olika, i det här fallet "gränssnitt". det blir som en skatt jakt för att få reda på om det man vill ha finns på brädan

Visa signatur

innocence proves nothing

Permalänk
Medlem

Tycker det är ganska många som klagar på extragodis funktionen så jag ville bara säga att jag vet ingen annan datorbutiken som man får godis i överhuvudtaget =D så man kan ju bara vara tacksamm!

Bra Jobbat DB.

Visa signatur

ASUS Maximus Formula X38| Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz @ 3.8 GHz | Schyte Infinity CPU Cooler | 4 x Corsair Dominator PC2-8500 |ASUS GeForce GTX 285 1GB | CoolerMaster 700W RealPower | WD 750 GB + 250 GB + 74 GB Raptor

Permalänk

Undrar om det blir billigare frakt ju lättare något är? Har planer på att beställa någon billig hårddisk av er för att använda som systemdisk, men har inte alltför hög månadsinkomst så det vore jättetrevligt om man kunde få t ex använda sina bonuspoäng t ex till att slippa frakten.
I övrigt har jag bara bra åsikter om er. Inget jag beställt av er har varit trasigt och alltid bra paketerat så.
Tummen upp! (4.5/5) Full pott om ni fixar det jag tipsat er om!

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk

SUMITOMO - Fri frakt mot bonuspoäng är under övervägande.. Förslag kring "Veckans Klipp" är alltid välkomna, de kan skickas till mig så ser jag till att de kommer marknadsavdelningen till kännedom.

---

Airwolf - Bemöter först din kritik.. Bonus delas alltid ut om du handlat som privatkonsument. Det kan ta några dagar efter leverans, men de kommer. Om kund betalat för mycket eller för litet behöver det fixas först, det är egentligen de enda gånger det kan ta några dagar extra. Högre priser och sämre utbud? Det ställer jag mig tveksam till, har du några exempel?

Och så rosorna Sökfunktionen utökades så sent som för ett par veckor sedan med en Ajax-baserad kategorisökning. Vet man inte var en viss komponentgrupp placerats i vårt nu ganska omfattande träd så skriver man namnet på denna i sökmotorn och får upp en begränsad del av trädet med relaterade noder. Klickar man på "Sök" får man resultat som tidigare, lika träffsäkert som innan. Synpunkter på denna nya funktionalitet mottages med tacksamhet då ingen öppet uttalat sig om den. Funktion för att spara kundvagnar är äntligen under utveckling, hoppas rulla ut den innan månaden är över!

---

sin.swe - Spara kundvagn som sagt på gång. Recensioner har vi under övervägande, men har inte riktigt kommit fram till om kunderna själva skall recensera eller om man skall köpa in någon kommersiell variant med professionella tester. Är det kanske bara 1-5 stjärnor och ett kort omdöme som skulle ge bäst hjälp i köpbeslutet? Vad säger ni?

Vad gäller specifikationerna så är det korrekt. På jmedata.se har vi en annorlunda variant av någon anledning, självklart skall det se likadant ut på datorbutiken.com. Jag skall se till att detta fixas..

---

Alienware - Frakt på komponent typ hårddisk är alltid 69:-. Bonuspoäng kan användas som rabatt på kommande köp, max 5% av köpesumman. Har du innestående poäng är det en lösning som gör köpet något lite billigare totalt sett.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

fint jag får mardrömmar bara av att tänka på specsen

angående betyget... ja.. någon sorts märkning av hur got produkten persterar, problemet men betygsättningen är ju att vissa sätter betyg efter om det är värt för prislappen, medan andra sätter efter prestandan endast. det är väl därför det skulle vara fint med några ord som förklaring.. man kan ju ha det som en extra flik, se FrozenCPU, jag tycker dom har en bra indelning av flikar (Product Description, Features, Specifications, Reviews)
men om man ska ha recensioner så lär användarna få ett alias så man inte behöver lägga ut sin e-post adress

Visa signatur

innocence proves nothing

Permalänk
Medlem

Jag tycker ni ska ha ett liknande omdöme system som komplett har och 1 till 5 stjärnor eller nåt där man kan skriva ett par korta rader om produkten, mer än så behövs inte.

Permalänk
Medlem

Vill bara ge beröm för er prissättning som till stor del motiverar det (enligt mig) höga fraktpriset.

Har varit på jakt efter ett par minnen några dagar nu och kunde enkelt konstatera att ni var solklart billigast trots er fraktkostnad. Jag förstår er policy med grundlig packetering och betalar hellre några kronor extra för en välpacketerad vara än att sätta igång med möjliga returärenden för transportskador.

/ekstam

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Verkar vara problem med betalsystemet för närvarande.
Helt omöjligt att komplettera öppen order

Permalänk

sin.swe, HazZarD - Betygssystem kommer.. Har fått ganska klart för mig vad som efterfrågas och kommer att verka för att få detta på plats. Tack för synpunkter!

ekstam - Tackar för omdömet, det är alltid positivt att få höra att vår noggrannhet uppskattas!

SUMITOMO - Jag kan se att kortbetalda ordrar kompletterats under dagen idag, så om det var problem inatt bör det fungera igen. Om inte får du gärna maila mig så går vi till botten med varför.. Har du fått igenom din komplettering nu får du gärna berätta det också, tack på förhand!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

@datorbutiken.com: Var stört omöjligt inatt, men gick bra nu under förmiddagen.

Permalänk

SUMITOMO - glädjer mig att höra, förvånas fortfarande över att bara vi erbjuder komplettering av öppen order på detta vis

Allmänt - Första version av funktionen "Spara Kundvagn" nu i skarp drift. Funktionen är ganska hårt testad internt utan problem, men minsta bekymmer - maila mig!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Allmänt - Första version av funktionen "Spara Kundvagn" nu i skarp drift. Funktionen är ganska hårt testad internt utan problem, men minsta bekymmer - maila mig!

Jag tycker det funkade jätte bra. Kanske inte det snyggaste knapparna men det kanske kommer senare.

En tanke som slog mig var att det inte var helt logiskt var man skulle gå för att få tillbaka den sparade kundvagnen. Personligen hade jag förväntat mig att hitta det under "ditt konto".
Någon annan som tyckte/tänkte samma sak?

Permalänk
Medlem

Komplettering av order är en trevlig funktion.
Beställer man lite prylar glömmer man nästan alltid något och då är det kanon.
Inbjuder säkert till en del impulskköp också

Godiset är väldigt poppis i närmsta vänkretsen även om de börjat tröttna på lakrits lite smått.
Tyvärr har jag diabetes så jag får inte festa själv och att hålla med något sockerfritt förstår jag inte är möjligt rent praktiskt att begära.
Men det är roligt att ge bort godis också.

Så personligen skulle jag uppskatta om fri frakt fanns att välja för bonuspoäng också (tjata) Då skulle ni få ännu fler ordrar.

Beställde en beställningsvara 7-10 dagar leverans vilken skickades i mändags efter 7 dagar.
Kommer gårdagens order iväg idag också
håller ni statistiken på snabba leveranser, och trevlig kundtjänst.

"Levereras tidigast" xx-xx låter betydligt bättre, men "bekräftad preliminärt" låter som en gardering. Borde det inte stå bektäftad (av leverantör)? Men huvudsaken att man vet cad som gäller.

När det gäller packning av hårddiskar, vilket brukar vara bra, var nog bubbelplasten med de stora bubblorna ett yttervarv en av de metoder som jag tycker kändes väldigt säkert.

Innan jag får brun tunga skall jag klaga lite på att det tar väldigt lång tid innan bonuspoängen uppdateras. snabbare tack.
Samt att direktbetalning via bank vore bra, speciellt för de som inte vill/kan betala med kort slipper extra väntetid som med banköverföringar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kontro
Jag tycker det funkade jätte bra. Kanske inte det snyggaste knapparna men det kanske kommer senare.

En tanke som slog mig var att det inte var helt logiskt var man skulle gå för att få tillbaka den sparade kundvagnen. Personligen hade jag förväntat mig att hitta det under "ditt konto".
Någon annan som tyckte/tänkte samma sak?

ja det skulle vara helt rätt med en avdelning på "bit konto" där man kan kolla på sina kundvagnar.

Visa signatur

innocence proves nothing

Permalänk

Varför kan man inte klicka på kollinumret när man går in på orderinfo? Man får visserligen en länk i leveransbekräftelsen men det är ju smidigare att kunna klicka direkt från orderinfo och det är en ändring som är väldigt enkel att göra (bara att komplettera ordernumret med motsvarande länk som i mailet). Studentrabatt motsvarande den dustinhome har, saknar jag.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk

kontro, sin.swe - Vi har tänkt så att "Ditt konto" innehåller lite mer fasta saker som kundinformation, bonusställning och aktuella affärer typ öppna ordrar etc. En sparad kundvagn är ju bara en referens till en samling prylar man funderar kring på olika sätt, inte alls lika "fast" som en redan lagd order. Inte heller saker man har i den nu aktuella kundvagnen syns i någon form under "Ditt konto". Tänker jag fel? Hur fungerar det hos andra? Som ni kanske förstår handlar jag sällan hos konkurrenterna

SUMITOMO - Med risk för att bli för träig så uppdateras bonuspoäng först när en order redovisats till fullo. Detta innebär inte bara att kunden skall ha betalat köpesumman utan att vi skall ha redovisat både denna och en motsvarande kundfordran och att dessa båda skall vara lika stora. Kanske väckte jag någons intresse att studera ekonomi? Hehe..

superboss - Du har i sak rätt, det är i sak en liten ändring men det finns en del både stora och små saker ytterligare på "att göra"-listan med högre prioritet. Allt har sin tid.. Generella rabatter är något vi valt at inte ha, utan istället erbjuda ett konkurrenskraftigt pris till alla även i jämförelse med studentrabatter och liknande hos konkurrenter. Vi har valt att istället erbjuda trogna kunder att ta del av vårt bonussystem som kan ge 5% rabatt på kommande köp alternativt bonusvaror från vår bonusstege. Detta gäller även studenter

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
SpelClockers

Har en fråga.
Beställde nyss en HTC Touch Cruise, det stod att den var leveransklar så jag beställde den, Nu står det dock Tillfälligt slut, i lager tidigast 2008-02-25.
På ordern på mina sidor står det leveransklar, hur fungerar detta?
Fick jag den sista eller är det fulknep från DB?
Kanske inte hinner fram till födelsedagen nu :'(

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk

xurra - Du köpte och fick den sista vi hade i lager, och därför är den nu tillfälligt slut för nya ordrar. Det är en allmän missuppfattning att man kan dra slutsatser om vad som gäller för en öppen order genom att titta på produktens status i listningarna. Det kan man aldrig göra, inte heller när den är tillfälligt slut när man beställer. Det datum som står där ändras hela tiden pga att tiden går, emedan det datum som gäller den specifik order och dess leverans lagras och visas för denna order. Tips kring hur man kan tydliggöra detta tages tacksamt emot!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Edit: Skickar mail iställlet..

Permalänk
SpelClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
xurra - Du köpte och fick den sista vi hade i lager, och därför är den nu tillfälligt slut för nya ordrar. Det är en allmän missuppfattning att man kan dra slutsatser om vad som gäller för en öppen order genom att titta på produktens status i listningarna. Det kan man aldrig göra, inte heller när den är tillfälligt slut när man beställer. Det datum som står där ändras hela tiden pga att tiden går, emedan det datum som gäller den specifik order och dess leverans lagras och visas för denna order. Tips kring hur man kan tydliggöra detta tages tacksamt emot!

Du har så rätt.
Tack för ett snabbt svar.
Och tack DB för att ni skickade den så fort

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
kontro, sin.swe - Vi har tänkt så att "Ditt konto" innehåller lite mer fasta saker som kundinformation, bonusställning och aktuella affärer typ öppna ordrar etc. En sparad kundvagn är ju bara en referens till en samling prylar man funderar kring på olika sätt, inte alls lika "fast" som en redan lagd order. Inte heller saker man har i den nu aktuella kundvagnen syns i någon form under "Ditt konto". Tänker jag fel? Hur fungerar det hos andra? Som ni kanske förstår handlar jag sällan hos konkurrenterna

För mig, eller min tolkning av "ditt konto", är saker som personliga för mig som kund. Man skulle kunna välja "standard" listningssätt och även andra personliga saker i framtiden
Om vi tar dustins gamla hemsida (om jag kommer ihåg rätt) så fanns inställningar om hur menyn skulle fungera (använda java script eller inte).

En sparad kundvagn tycker jag är personlig för mig själv, även om man vill kunna dela med sig av den. Det hade kanske bara kunnat finnas någon notis. Du har x antal sparade kundvagnar. När man klickar på den får man upp samma ruta som nu där man kan välja att ladda dem.

Bara en tanke...

Permalänk
Medlem

Gillar "spara kundvagn"-funktionen, mycket bra.

Jag har ett litet problem med hemsidan, när jag lägger till varor i kundvagnen så ser jag rätt antal varor där det står hur många varor som finns i vagnen. Sen när jag klickar för att se vilka varor som finns i vagnen kan gamla varor som jag tagit bort "ligga kvar" och kundvagnen vara helt fel, då måste man klicka på töm kundvagn och sen avbryt för att få se vilka varor som verkligen ligger i kundvagnen. Det är ju inte så jobbigt i och för sig. Problemet blir när man tömmer kundvagnen och det blir så att den tomma kundvagnen "ligger kvar" när man försöker kolla vilka varor som finns där. Det enda som löser detta problemet är att rensa cookies. Jag använder webbläsaren Opera, det kanske är där skon klämmer? Jag har dock inte hittat någonstans på hemsidan att Opera inte ska fungera korrekt.

Permalänk
Medlem

När tror ni att presentkort kan bli verklighet på datorbutiken.com?

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Hedersmedlem

"Vi sänker priset dagligen på dessa varor tills de tar slut, så vänta inte för länge med att slå till!"

Varför har ni sedan en tid tillbaka infört denna formulering igen angående fyndvarorna, trots att den är uppenbart felaktig?

Det tog en vecka eller två för att Antecs 850W skulle sjunka från 1695.- tex.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Skulle vara underbart med någon sorts kommentar-system på produkterna, så man kan läsa vad användarna tycker

Och det med moderkort, det vore sååå mycket bättre om man radade upp informationen istället än att ha allt på samma rad med ¦ som skiljetecken!

Även mer information somsagt på produkter (tänker mig främst de nya grafikkorten som det inte står nånting alls om utom i själva "topic")

Annars en toppen sida! Skall införskaffa mig en ny dator inom kort och det blir självklart ifrån DB.com

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem

Någon funktion så att du kan kolla om dina produkter är komplatibla med verandra skulle vara bra.

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame