Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!

Permalänk

Någon som vet hur dags butiken får in sina varor på lagret på dagen. Så jag vet när jag bör sluta hoppas att de kommer in idag?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
SUMITOMO - Pall med Lakrits och Mintchoklad nu landat..

Damn, synd att man inte fick lakritsen =P. Grymt snabb leverans iaf, tack!

Permalänk
Medlem

Skulle det inte finnas en möjlighet att man kan få välja om man vill ha laktrits eller mintchoklad ?

Permalänk

Hehe, mer fokus på bonusgodiset än själva produkterna som man köper...

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
Hehe, mer fokus på bonusgodiset än själva produkterna som man köper...

First things First, man måste ju ha en liten sockerkick om man ska orka leka med alla roliga leksaker man har köpt xD.

Permalänk

Börjar bli hög tid att också aktivera en kod för att få db-tandborsten i bonusstegen..

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Jag hade gärna sätt att ni tagit in Fractals tangentbord Linear Aluminium. Något du kan fixa? Isf tjänar ni en kund och dustinhome förlorar en Sen det där med tandborste skulle vara bra

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Medlem

Till DB:
undrar hur ni gör med Returer och hur mycket ni i eran tur returnerar till tillverkarna..

jag menar, ni skulle ju tjäna på att ha goodwill till era kunder och ersätta trasiga/defekta grejjer utan att det ska ta flera veckor med rma..

ni kan ju i eran tur ta det med tillverkaren eller eran grossist sen..

Jag har ju haft en del problem med min E8500 som ej ville starta i mitt nya Ds4 moderkort så jag skickade in prollen där jag köpt den och dom ringde samma dag och sa att dom skulle skicka en ny,, direkt, innan dom ens hade felsökt min CPU !! det är service det.. (Ej köpt på DB)

Tänkte att om jag inte får den nya E8500:an att funka så kan det ju bero på att moderkortet är trasigt ( Köpt på DB ), och min fråga är då, kan ni skicka ett nytt direkt eller ska det behöva ta flera veckor... och sen så tycker jag man ska kunna ha möjlighet att välja en ny/annan vara (lägga emellan ev prisskildnad) eftersom man kanske har tappat förtroendet för den produkten som var trasig... ni skulle ju inte förlora nåt på det, utan bara ta det med era grossister/tillverkaren så dom skärper sig...! det blir ju inte ens nåt svinn, bara nöjda kunder...

??

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Det här var en spännande tråd! Jag väntar just på min premiärbeställning någonsin från Datorbutiken. Har alltid handlat lokalt annars (garanti är att kunna få sina händer runt försäljarens hals) men min bästa kompis hade så goda erfarenheter både av supporten och hur db hanterade returer och garanti ärenden att jag bestämde mig för att lägga mina 21 papp hos db.

Jag tyckte om sajten som sådan, hyfsat överskådlig, lite jox med antireklam inställningar och så för att få se allt men annars ok. Kan sakna lite mer begreppsförklaringar för någon som jag som inte egentligen är så värst intresserad av hur allt fungerar utan bara vill ATT det ska fungera.

Det är farligt lätt att lägga till saker har jag upptäckt på sajten och det drar fort iväg i det godis man vill ha. Kundtjänsten har varit suverän när jag ringt med frågor, email ledes lite sämre men ändå bra bättre än många man varit van vid. Väntar just nu på svar om Samsung 22" skärmen och hela den här historierna man hört om olika paneler osv.

Ett alternativ jag saknat är om det funnits möjlighet när man köper paket att få mer tips för tex om man vill ha en ultra tyst burk eller om det hade funnits som tillval vid montering. Nu tror jag att chassit jag köpte P182 innebär just det men vet ju inte riktigt

Tyvärr verkade 8400 som jag beställde tagit slut mellan beställningen och kassan då den nu ligger som tidigast 04-21...och jag som just fyllt år Kanske hinner komma till min ledig vecka! Man känner sig som ett barn på kvällen före julafton när man ska få nya prylar...synd att kvällen verkar vara så lång!

Annars måste jag säga att jag tror jag hittat min datorbutik för framtiden faktiskt!

Sedan undrar jag om någon har en bra rekommendation på ett par bra men inte svindyra hörlurar för 5.1 ljud. Köpte Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail till burken via db och vill som ha något som ger det rättvisa

Ha det
/L

Visa signatur

Väntar på: E8400,GA-G33-DS3R iG33, 2x2GB Mushkin XP2-6400,Seasonic S12 Energy+ 650W, GeForce 8800GTS 512MB, Antec P182, Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer mm!

Permalänk

Andersson89: https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=FDKBLIN

ErikR - I huvudsak direktbyter vi defekta saker och hanterar i dagsläget en komponentretur på några få dagar. Service av datorsystem tar lite längre tid pga felsökning etc, hitta den trasiga komponenten, därefter direktbyts även denna (komponenten, inte datorn ;). Undantag är egentligen bara sådana artiklar som inte är datorkomponenter som mobiltelefoner, digitalkameror etc som vi skickar vidare för reparation för kunds räkning.

Locklyn - Tack för ditt inlägg, och välkommen som kund hos datorbutiken.com! Denna tråd handlar främst om hur vi kan bli ännu lite bättre. För rekommendationer av tysta eller bra komponenter eller annat finns, utöver vår kundtjänst, utmärkta forumareor (Datortillbehör, Ljud..) här på SweClockers för ändamålet, och jag rekommenderar även att kolla användarbetyg på Prisjakt innan man hoppar på något för att få det bästa. Hörlurar för 5.1 har vi - Zalman ZM-RS6F, hur bra de är vet jag dock inte.. Någon som har dessa: https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ZALZM-RS...
Om så - PMa Locklyn med ert omdöme så denna tråd inte blir alltför OT, tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det ungefär för DB att registrera en mottagen retur. Enligt posten så lämnade dom mitt retunerade moderkort till DB 16 apr kl 09:41 men när jag kollar under mitt konto så står det
"GIGP35-DS4 0 Retur, ej mottagen"

Tacksam för svar Returnumret är btw 732092988

Permalänk

ElZoido - Vi hanterar returer så pass snabbt idag att vi inte förhandsregistrerar mottagandet av returen förrän vi behandlar den, detta för att inte behöva hantera den två gånger. Några dagar efter Posten lämnat varan till oss är den alltså inte bara ankomstregistrerad, utan även hanterad och på väg tillbaka till dig!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok, tack för snabbt svar! Måste för övrigt säga att det är riktigt bra att du/ni svarar på frågor på forum, det förenklar och höjer servicekänslan ett par snäpp.

Permalänk

Perfekt att ni nu har fått in Fractal tangenbordet Men hur kan det komma sig att om man beställer på datorbutiken.com får en frakt på 69:- och om man beställer jmedata.se får en frakt på 40:-? Är ni inte samma företag?

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk

Andersson89 - Jo, men de båda sajterna har lite olika prisfilosofi både avseende produkterna och kringtjänsterna..

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Andersson89 - Jo, men de båda sajterna har lite olika prisfilosofi både avseende produkterna och kringtjänsterna..

Det där låter ju lite snurrigt. Tja lika bra att beställa från jme då

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har inte orkat läsa igenom tråden, så det kanske har tagits upp innan, men en sak som ja inte kan förstå att ni inte har, är konsumentens kommentarer? :S
Så som bl.a Komplett har. Det borde vara en självklarhet att kunna läsa vad andra tycker och tänker om varan dom har köpt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av one4ty
Jag har inte orkat läsa igenom tråden, så det kanske har tagits upp innan, men en sak som ja inte kan förstå att ni inte har, är konsumentens kommentarer? :S
Så som bl.a Komplett har. Det borde vara en självklarhet att kunna läsa vad andra tycker och tänker om varan dom har köpt.

Det har sina för och nackdelar, jag skulle inte vilja se att Datorbutiken klämmer in en Kommentar-del på varje del.

Permalänk

one4ty, str8forthakill - Det jag kan framföra som en liten förklaring till att att vi väntat med en sådan funktion är att andra som har sådana har anklagats för att ha plockat bort negativa inlägg, så detta har delvis handlat om trovärdighet för vår del.

Vi har en variant av detta på gång för release någon gång i Maj, men mer berättar jag inte nu - det får bli en överraskning!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Börjar bli hög tid att också aktivera en kod för att få db-tandborsten i bonusstegen..

Tja, den kan inte kosta många kronor, och ger lite extra reklam, kasta med en tandborste till alla som tar extragodis, via kod eller på bonusstegen.

En riktigt kul touch tycker jag

Permalänk
Medlem
Citat:

one4ty, str8forthakill - Det jag kan framföra som en liten förklaring till att att vi väntat med en sådan funktion är att andra som har sådana har anklagats för att ha plockat bort negativa inlägg, så detta har delvis handlat om trovärdighet för vår del.

Vi har en variant av detta på gång för release någon gång i Maj, men mer berättar jag inte nu - det får bli en överraskning!

Låter spännande Jag spenderar mycket tid på datorbutikens hemsida

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Jag är alldeles ny kund hos Db och en sak som jag redan nu kan säga att jag skulle uppskatta som kund vore om ens ordersida uppdaterades lite mer regelbundet.

Jag la in en beställning på ett datorpaket för 21000 den 7/4. När jag lägger beställningen finns alla komponenter. Sedan lyckas processorn ta slut på väg till kassan uppenbarligen men det registreras inte i min order initialt. Okej, det är en populär processor så det kanske är så att nån annan hann före. Tidigast 21/4 ska den finnas igen. Jag passar på och justerar min beställning lite under tiden och lägger till en HD så att det går över kreditgränsen (jag är en fattig dator beroende jävel ) så jag betalar HDn direkt. Går några dagar, ser inget på min order att pengarna för disken kommit in och har dragits. Pratar med kundtjänst som säger att de fått pengarna och det ska ordnas. Kontrollerat flera gånger och fortfarande idag står det som att jag gått över de 21000 jag hade.

Sedan processorn. Går glad in i hågen idag och kollar hur det ser ut på min order om ni fått processorer. Den ser ut likadant som den gjort sedan den 14/4. Mailar kundtjänst, får inget svar. Kollar i butiken och ser att processorerna beräknas komma in tidigast 30/5 vilket innebär att jag skulle få min dator ungefär två månader efter att jag beställt den vilket både påverkar vilka komponenter som skulle kunna vara intressanta, pris samt mig. Mailar kundtjänst, inget svar, kollar min order, inget ändrat, ingen ny info.

Så efter midnatt här får jag ett automail om att min leverans kommer att vara försenad minst 24 dagar, och det är allt, nu står även på min order att leverans är försenad och beräknas tidigast till 0515 men på processorn som är det enda som saknas står det fortfarande 0530. Så jag som kund hos Er får ganska lite och ganska blandad information eller hur? Vad är mitt incitament att vänta två månader på min beställning från Er? Jag har inte hört annat än bra saker om Db och mina kompisar har varit nöjda men just hur informationen, order hantering och hur man hanterar kraftigt försenade beställningar förvirrar och gör mig besviken.

Jag skulle gärna se en policy om hur ni hanterar långa förseningar, tex bjuder på frakt eller tex "du vi kommer få in 8500 processorn tre veckor före 8400, du kan få den något billigare än list pris om du är intresserad" något för kompensation även om jag är medveten om att ni sitter i båten där era leverantörer säger "Any day now, the processor is in the mail" så vore det trevligt, även information om hur lång väntetid påverkar priset på beställningen, är det låst pris vare sig priserna går upp eller ner under de månader man väntar eller förväntas man själv på daglig/vecko basis gå in och kolla priser och ändra i beställningen, en lite info pdf som medfölljde i bekräftelsemailet från början kanske inte är dum ide om just sånt här?

Nåja vi norrlänningar är hyfsat tålmodiga
Ha en bra vecka!

/Locklyn

Visa signatur

Väntar på: E8400,GA-G33-DS3R iG33, 2x2GB Mushkin XP2-6400,Seasonic S12 Energy+ 650W, GeForce 8800GTS 512MB, Antec P182, Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer mm!

Permalänk

Snälla kan ni lägga upp en länk i listan till höger med titeln "Veckans Erbjudande"? Adblock plus tar bort bannern där uppe.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Snälla kan ni lägga upp en länk i listan till höger med titeln "Veckans Erbjudande"? Adblock plus tar bort bannern där uppe.

Ta bort adblock så löser det sig .

Permalänk
Medlem

Hur länge bör man vänta innan man kontaktar kundtjänst angående en retur? Min retur levererades till DB av posten på morgonen förra onsdagen men jag har inte hört nått ännu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3

Alternativt ställa in i adblock och Noscript om du har den med att tilåta sidan och alla banners från den...

/L

Visa signatur

Permalänk

Någon som vill hjälpa mig med vad den bannern heter i adblock?
Tycker fortfarande att veckans erbjudande borde vara med i menyn, och inte som banner. Eller iallafall både och.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk

Locklyn - Du skall inte förväxla informationen som står på processorn i listningarna/shoppen med den information som står på just din order. Har vi fått ett leveransdatum som gäller just din processor kan det mycket väl vara närmare i tid än det som gäller nya kunder på samma vara.

ElZoido - Vi har slutat att ankomstregistrera returer utan hanterar dem direkt när de packas upp. Har posten ankomstregistrerat paketet hos oss så har vi fått det. Har du inte sett något hända med din retur efter en vecka kontaktar du vår kundtjänst!

minibite3 - Vi kommer att lägga ut "Veckans erbjudande" i högerspalten istället inom några veckors tid, detta främst då vi byter bannerformat i toppen då till en s.k "Leaderboard" som är lite bredare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Locklyn - Du skall inte förväxla informationen som står på processorn i listningarna/shoppen med den information som står på just din order. Har vi fått ett leveransdatum som gäller just din processor kan det mycket väl vara närmare i tid än det som gäller nya kunder på samma vara.

Tack för ditt svar även om det emotsägs av din egen kundservice men det är här jag menar orderstatusinfon kan och borde vara tydligare. Min leveransorderstatus på mitt konto säger nu 0515 men på direktsvar från kundtjänst sa dem idag "Tyvärr stämmer det längre leveransdatumet den 30/5-08." vilket betyder att leveransen kommer till mig tidigast ca 2 månader efter beställning förstår du att man blir förvirrad av vad som gäller och att det känns kymigt att vänta två månader på sin order?

/Locklyn

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Scoc: Beställer du lagervaror innan 14:00 skickas de från oss samma dag..

Nej, det verkar inte så. Jag beställde min senaste order på söndag kväll, vilket betyder att de skulle ha skickats i måndags. Nu är det snart onsdag och det står fortfarande:

"Order obekräftad, den kommer inom kort att bekräftas via mail."

I bästa fall skickas sakerna i morgon. Jag har lovat att leverera en dator på torsdag, vilket jag förmodligen inte kommer kunna göra nu.

Alla varorna fanns i lager när jag beställde och det står "Leveransklar" på allihopa (det har det gjort sedan i söndags).

Jag tycker det är dåligt...