Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!

Permalänk
Medlem

Här har jag gått och beställt ny dator och delar till min nuvarande via datorbutiken.

Beställde datorn den 10 oktober och den har fortfarande inte monterats.
När jag provade att bygga ihop den igen på deras sida så såg jag att priset sjunkit med 1000 kr minst för exakt samma delar!

likadant med delarna till min andra dator som jag beställde den 27 oktober hade sjunkit med 400 kr sammanlagt.

det dumma är att jag valde att betala i förskott med delarna.
tur att jag inte gjorde det med själva datorn.

innan jag gjorde denna priskoll så ringde jag supporten och fråga när jag kan förvänta mig allt dom sa nästa vecka.

nu är frågan. kan jag begära att dom sänker priset då dom inte skickat grejorna än?

edit: glömde säga det att enligt support så är alla delar i lager men dom är 2 veckor back i leverans på grund av flytten...

edit2: kollade lite snabbt igen och såg att priset var höjt till det de var när jag besällde det var till och med höjt på vissa grejor

Visa signatur

MB: ASUS Prime X570-P
CPU: AMD Ryzen 5 3600X
GPU: SAPPHIRE Radeon RX5700 XT Nitro+ 8G OC
32GB ram

Permalänk
Medlem

Blåst på pengarna

Jag har väntat i fem veckor på att få tillbaka 735 kronor på mitt kort.
Jag tyckte jag fick ett bra pris på datorn, men om db blåser mig på de här pengarna så var det inget kap direkt...
När jag mejlar får jag bara ett Goddag yxskaft-svar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu ser ni db/dbmannens rätta sida och vad kunderna är värda.
Glöm inte det om vinden vänder.

Största möjliga tysssstnad.

Från förstahandsval, till sistahandsval.
- när kunden själv får välja.

http://www.kronofogden.se/konkurs/vadarkonkurs.4.14db52b102ed...

Permalänk
Medlem

nog är bagdad bob allt här.. Senaste besök 2008-11-12

Permalänk
Medlem

Jag har mailat kundtjänst. Får standardsvaret som alla får. Jag mailar tillbaka igen. Svar på mailet alltså. Ställer lite frågor. Får samma förbannade svar tillbaka som innan. Ser riktigt löjligt ut i mailet måste jag säga. Det är nog inte rätt sätt att köra på om man försöker komma på fötter.

Jag kommer försöka en gång till sen avbeställer jag. Om jag inte får tillbaka pengarna snabbt så kommer jag reklamera kortköpet hos banken förstås (vet att de har upp till 30 dagar på sig). Jag beställde den 6e. Pengarna blev då reserverades och av någon konstig anledning drog de dubbla beloppet den 11e men jag fick tillbaka den ena dragningen direkt. Bör de inte dra pengarna när varan skickas? Min har INTE skickats än och pengarna drogs "på riktigt" den 11e.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
nog är bagdad bob allt här.. Senaste besök 2008-11-12

Senaste besök 2008-11-14

dbmannen, varför så tyst?

Inte roligt att svara på frågor när man tar emot
pengar trots nära konkurs?

Permalänk
Medlem

Jag fick svar. Starkt att svara på mail kl 23:30.

"Hej

Det är ju svar på din fråga...

Med vänlig hälsning
Fredrik/Kundservice"

Min fråga var:
"Jag såg att ni dragit pengarna från mitt konto idag från att de har vart reserverade. Innebär det att ni skickar idag?"

Svaret jag fick var samma jag fått tidigare, dvs:
"Hej

Det är fortfarande förseningar på lagret varför ordern ej lämnat lagret än.
Det ser dock ljusare och ljusare ut för varje dag främst pga att lagerpersonalen jobbat på hårt och börjar komma ikapp. Vi har senaste tiden gjort stora omställningar vilket för framtiden är nödvändigt men under en period skapar det också problem med försenade leveranser. Det vi gjort är att flytta lagret och byta logistiklösning, allt detta har också inneburit att vårt gamla IT-system behövde göras om. Det som hänt rent praktiskt är att leveranser under en tid ej gått i tidsordning som tidigare. Vi har dock fullt fokus på detta och lagerpersonalen jobbar nu på att skicka ut de äldsta beställningarna först och främst.

Med vänlig hälsning
Fredrik/Kundservice"

Det första svaret löd så här:
"Hej

Det är fortfarande förseningar på lagret varför ordern ej lämnat lagret än.
Det ser dock ljusare och ljusare ut för varje dag främst pga att
lagerpersonalen jobbat på hårt och börjar komma ikapp. Vi har senaste tiden
gjort stora omställningar vilket för framtiden är nödvändigt men under en
period skapar det också problem med försenade leveranser. Det vi gjort är
att flytta lagret och byta logistiklösning, allt detta har också inneburit
att vårt gamla IT-system behövde göras om. Det som hänt rent praktiskt är
att leveranser under en tid ej gått i tidsordning som tidigare. Vi har dock
fullt fokus på detta och lagerpersonalen jobbar nu på att skicka ut de
äldsta beställningarna först och främst.

Med vänlig hälsning
Fredrik/Kundservice"

Det är svaret på ALLA frågor.
Jag mailade tillbaka och var lite tydligare denna gång. Undrar varför pengar reserverades den 6e och drogs "på riktigt" den 11e när inga varor skickats ut.

Edit:
Svaret blev:
"
Hej

Det brukar ske så.

Med vänlig hälsning
Fredrik/Kundservice
"

Så, nu har jag avbeställt. Jäkligt trist. Verkligen. Aldrig mer (lär ju gå i KK så jag lär kunna hålla mitt "aldrig mer").

Permalänk
Medlem

det är fortfarande tragiskt hur dom rätt ut sagt skiter i kunder och bara klistrar in samma standardsvar i flera veckors tid nu.. rent ut sagt löjligt.

Permalänk
Medlem

Vad håller egentligen datorbutiken på med?
Det verkar ju onekligen som att man bara gräver sig djupare ner i... ja, ni fattar.

Inget finns i lager.
Det som finns i lager finns egentligen inte i lager.

Tror jag håller mig till Komplett/Dustin Home.

Permalänk

Har aldrig haft problem med DB, inga alls...så jag hyllar DB för snabba Lev..mm

Permalänk
Medlem

Jag kan allt annat än hylla dem. Höll på att tjata på dem i 4 veckor för att de skulle betala frakten på min hårddisk. Jag hade rätt från början till slut.

Sen vet jag inte vad jag tycker om att när jag ber dem skicka min hårddisk som jag ska få tillbaka till rätt adress så får man standardsvaret som alla andra får som inte har något med min uppmaning att göra. Kommer aldrig mer handla från datorbutiken. Kommer i fortsättningen handla från dustin som jag vet att man kan lita på.

Visa signatur

|< #1 Fisken i valnötslådan kände lusten att suga tomater på arbetet >|
|< #2 Bögens lutfisk suger torrt i skafferiet >|

Permalänk
Medlem

Nu är DB sistahandsvalet istället. Grattis DB!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slabb^
Vad håller egentligen datorbutiken på med?
Det verkar ju onekligen som att man bara gräver sig djupare ner i... ja, ni fattar.

Inget finns i lager.
Det som finns i lager finns egentligen inte i lager.

Tror jag håller mig till Komplett/Dustin Home.

Captech har massor i lager, datorbutiken har skralt i kassan,
det är problemet.

Permalänk
Medlem

haha, db har fått skära ner på kostnaderna och sparkat dbmannen här på forumet kanske?

har inte handlat från datorbutiken på ca 1-1½ år, då var de helt OKEJ. inte mer. Ganska seg frakt osv. Därför har jag aldrig handlat från de tidigare. Och hur de verkar vara nu.. får stora smilgropar bara jag tänker på hur patetiska de är

Permalänk

DB har varit skuldsatta mig sedan 20:e oktober. 4522kr. Har ring och mailat flera gånger. Ska bli trevligt att ta uti med dom på DH måste jag säga.

Visa signatur

ASUS Maximus III Extreme | i7 930 @ 4.2ghz | A-Data 6GB XPG PlusSeries V2 | EVGA GTX 480 SC SLI | Intel X25-M G2 160Gb SSD | 2st WD Caviar Black 640Gb | Corsair AX1200W | Silverstone Fortress II

Permalänk
Medlem

Det kan inte vara roligt för db (om de nu kommer) att vistas
på dreamhack med många av dem som de lånat pengar av i veckor/månader.

Men de skickar väl extrajobbande ungdomar förmodligen.
Någon dbman lär inte dyka upp där heller.

Permalänk
Medlem

Stackars underhuggare som ska stå i DBs bås och ta emot en massa skit. DB är väl sista arbetsplatsen man vill vara på om det är så illa som det verkar

Permalänk

Skulle jag inte få mina pengar innan DH så kan dom förvänta sig ett trevligt möte kan jag garantera.

Visa signatur

ASUS Maximus III Extreme | i7 930 @ 4.2ghz | A-Data 6GB XPG PlusSeries V2 | EVGA GTX 480 SC SLI | Intel X25-M G2 160Gb SSD | 2st WD Caviar Black 640Gb | Corsair AX1200W | Silverstone Fortress II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dractracker
Skulle jag inte få mina pengar innan DH så kan dom förvänta sig ett trevligt möte kan jag garantera.

Du inser väl att de som jobbar på DH förmodligen inte har några som helst befogenheter att lösa ditt problem?
Så i slutänden kommer du bara stå där och skälla på någon stackars extraanställd som inget kan göra medans kön av irriterade kunder kommer växa bakom dig.

Permalänk

Jag sa att det skulle bli trevligt dvs att jag tar med kaffe och kaka så de små glinen blir glada.

Till allvaret: Jag kommer aldrig stå och skälla på någon. Det är Konsumentombudsmannens jobb.

Jag tyckte att DB var väldigt bra förr, men nu vet jag inte ens om jag vet om DB kommer att gå i konkurs eller inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det skulle vara bra om ni delade upp processor kylnings genreérna lite mer, just nu står det bara "amd socket , intel s775" skulle va rätt så bra om ni kunde lägga till nåra fler där så det blir lättare o hitta för en sleten 939 användare som mig!

Sen kanske köra nått inet.se stuk, att ha sweclockers erbjudande nån gång kanske?

Kanske få tag i litte "udda" hårdvara, som s939 saker t.ex. (om det nu går att få tag på,)

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Mobo: Aorus B550 Elite V2 CPU: Ryzen 5600X RAM: 32GB Corsair vengeance 3600Mhz. GPU: MSI RTX 3070
Server:DL360 G9
Plexmaskin:HP Z4 G4

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aadam1337
Det skulle vara bra om ni delade upp processor kylnings genreérna lite mer, just nu står det bara "amd socket , intel s775" skulle va rätt så bra om ni kunde lägga till nåra fler där så det blir lättare o hitta för en sleten 939 användare som mig!

Sen kanske köra nått inet.se stuk, att ha sweclockers erbjudande nån gång kanske?

Kanske få tag i litte "udda" hårdvara, som s939 saker t.ex. (om det nu går att få tag på,)

s939-saker är utdaterade, köp nytt istället.

Permalänk
Medlem

Så har Db gått i konkurs...vad händer med oss som hgar ihoppbygda apparater där med extra service o garanti som vi betalat för är vi körda eller?
/L

Visa signatur

Väntar på: E8400,GA-G33-DS3R iG33, 2x2GB Mushkin XP2-6400,Seasonic S12 Energy+ 650W, GeForce 8800GTS 512MB, Antec P182, Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer mm!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Locklyn
Så har Db gått i konkurs...vad händer med oss som hgar ihoppbygda apparater där med extra service o garanti som vi betalat för är vi körda eller?
/L

Japp, räkna med det.

Permalänk
Medlem

All garanti ni har på db har ni nu på tillverkaren eftersom konkurs.. ingen garanti hos db såklart riktigt tråkigt för er alla

Permalänk
Medlem

AKTIV order..

Jag har en order inne hos DB hur fanken får jag pengarna tillbaka nu då?..

hade köpt lite små saker för ca 2300kr.

använde så klart kort.

Och nu går dom i konkurs.. VA FAN?!.

Någon som vet hur man kan få tillbaka pengarna?

någon som vet vart man kan vända sig också?

Deras växel är lika seriös som vanligt "Det är många som ringer till oss" sen blir det dött.

Mail supportern sitter och sover.

Ringde till någon Nicklas som står registrerad på samma adress som företaget men han viste inget om varken datorbutiken lr "shoppingsajten"..

Permalänk
Hedersmedlem

Små slutkunder är alltid sist i kedjan och brukar i princip aldrig få något. Staten - bankerna och sedan de största fodringsägarna brukar det vara.

Räkna pengarna som förlorade och en viktigt lärdom inför framtiden.

Det finns massor på forumet att läsa om hur ett företag som är nära konkurs under en längre tid beter sig för att försöka maximera inkomsterna i ett trängt läge.

Tyvärr verkar allt för många ha ett närmast personligt förhållningssätt till vad som i grunden är ett företag, som vill tjäna pengar till varje pris.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

garantier

Här är ett ypperligt tillfälle för nån annan handlare att samla pluspoäng genom att hjälpa till med garantiärenden. Vet att JME gjorde detta mot en hundring eller liknande när "stygga pojken" gick i konkurs.

Vad jag vet så har till exempel inte asus någon rma hantering för komponenter här i sverige, dom bara hänvisar till återförsäljaren.

Mvh
Thompa

Visa signatur

Fråga inte mig... Jag bara besöker den här planeten.

Permalänk
Medlem

Re: AKTIV order..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av muttsson

använde så klart kort.

Och nu går dom i konkurs.. VA FAN?!.

Någon som vet hur man kan få tillbaka pengarna?

Använde du kort som t.ex Visa eller Mastercard så ska du vara försäkrad mot sånt. Ta kontakt med banken så fort dom öppnar och häv köpet.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk

för er som har ärenden hos db som har skötts märkligt under senaste tiden är det nog polisanmälan och kortreklamation, (polisanmälan för att banken skall kunna lita på att ni talar sanning antar jag)

jag fick halva mitt belopp tillbaks av db i morse...

fattar inte varför de inte gör en ordentlig kk och tar lite extra förlust, nu kommer de antagligen få en hel hop polisanmälningar på sig för berägeri/internetmissbruk. fälls någon av dem så suger det ju fett för dem.

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)