Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Så, enligt dig Mental, är endast frågor relevanta om man i förväg vet att man får ett meningsfullt svar? Intressant synsätt måste jag säga, men bra att veta var nivån ligger på forumet.

Är det relevant att fråga någon om vädret. Om det enda personen får svara är "Det är soligt" ?

Datorbutiken är ett aktiebolag, skall de tillkännage något i stil med att de är på ofärd eller på väg mot tingsrätten så kommer tyvärr inte sweclockers forum vara det ställe man tillkännager det på.

Permalänk
Medlem

Samla ihop er ett gäng och sluta handla av Datorbutiken som protest. Då kanske det händer nåt radikalt

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Är det relevant att fråga någon om vädret. Om det enda personen får svara är "Det är soligt" ?

Datorbutiken är ett aktiebolag, skall de tillkännage något i stil med att de är på ofärd eller på väg mot tingsrätten så kommer tyvärr inte sweclockers forum vara det ställe man tillkännager det på.

Och detta VET du i förväg Mental? Det kanske skulle kunna ske ett under och vi får reda på någonting utöver det vanliga. Eller har du direktkontakter med db och vet detta? Skriv isf det, annars är det bara spekulationer och antaganden.

Var det inte just här på sweclockers och era kontakter som fick reda på deras indragna krediter hos leverantörerna? Detta gjorde väl att db-mannen gick ut i svaromål och vi fick saker bekräftade, eller hur?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

NetNut - Priserna på ASUS och andra moderkort kommer att revideras inom kort.

Mental - Har meddelat ansvariga om mervärdena, men vi har fortfarande delvis eget lager då inte allt går externt riktigt ännu..

NetNut igen - Avseende Bonusstegen diskuterar vi den i den andra tråden där du postat samma sak..
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=857...
Du kan lämpligen rensa ditt inlägg i denna tråd och referera dit, tack.

MultiMan - Jag skall göra mitt bästa att vara så klar och tydlig jag kan avseende läget, dock är detta inte tråden för ändamålet så det tar vi här http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

RoleX - http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

NetNut - Helt riktigt har vi fullt upp, och som jag tidigare nämnt är detta också orsaken till att jag inte haft glädjen att bevista forumet så frekvent som jag (och förhoppningsvis ni också) önskat i det sista. Poängen.. Se mitt svar ovan.

riiga - Som nämnts i tråden http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7... diskuterar jag inte enskilda ärenden på öppet forum om de inte har allmänintresse. Maila mig.

NetNut igen - Vissa leveransdatum har ändrats i samband med att ordrar lagts över till vår logistikpartner, av naturliga skäl är det deras leveransdatum som gäller då och inte våra. Det utvecklar vi i den andra tråden.

MultiMan - Ett företags krediter för inköp av varor består av flera delar, av vilka kan nämnas kredit försäkrad av kreditförsäkringsbolag, kredit säkrad mot fast egendom, egen kreditlimit från leverantörs sida, checkräkningskrediter och bankgarantier. I vår bransch finns det två stora kreditförsäkringsbolag och i våras drogs krediterna in från ett av dessa, vilket blåstes upp av SweClockers till tolkningen "alla" krediter. Ja, vi tappade en av två kreditförsäkringar, men Övriga garantier och kreditutrymme kvarstår varför det är felaktigt att hävda att vi "inte längre fick krediter för inköp av varor". Det var inte sant då och är inte sant nu.

this igen - se mitt svar till MultiMan avseende ett företags inte fullt så enkla kreditsammansättning.

Mental angående vad som diskuteras var - Jag skulle föredra tråden "Vad händer med datorbutiken", men OT är en del av tjusningen med SweClockers, hehe

MultiMan igen - Att döma av vår orderingång känner våra kunder lyckligtvis fortsatt förtroende för oss, vilket givetvis i alla former av företagande alltid är en grundförutsättning.

rodski - Ja, att det skulle ta 1,5 månad att få en dator är klart överdrivet i dagsläget. Vi har delvis lagt ut tillverkningen av stationära datorer och målet är att kunna leverera en kundanpassad maskin inom en vecka. Maila mig!

NetNut - se mitt svar ovan avseende förändringar i leveransdatum. Jag svarar på mail så snabbt jag hinner, dock får jag ganska många som hade kunnat hanteras snabbare via vår kundtjänst. Svarstiden på mail till kundtjänst är max 24 timmar idag.

Xxtr3m, stgr - Vår sida låg nere någon halvtimme igår sen eftermiddag/kväll, detta pga ett litet fel i kategoriträdet.

Verbcal - Vissa leveransdatum haltar lite då vi lägger ut ordrar för extern hantering. Maila mig!

Jarl - Vi drar pengarna vid beställning och återbetalar dem vid avbeställning, detta för att reservationer endast gäller ett visst antal dagar och om vi inte levererar inom denna tid kan vi inte ta betalt/leverera när ordern blir leveransklar. Det finns många webshoppar som lagrar kunders kortnummer i sin egen databas för att kringgå detta, men vi kör en av markandens säkraste lösningar och lagrar ingen känslig kortinformation hos oss.

MultiMan - Se mitt svar ovan avseende hur det egentligen stod och står till med vår kreditsituation, bedöm därefter hur korrekta uppgifterna från SweClockers var vid tillfället de publicerades, samt att dessa publicerades utan att i förhand ge oss någon möjlighet att kommentera dem. Betänk samtidigt att SweClockers skribenter och ägare är "du" med personer både "på golvet" och i ledande ställning hos datorbutiken.com..

Allmänt - låt denna tråd vila då det är uppenbart vad vi måste göra och också gör för att återigen bli allas ert förstahandsval. Jag föredrar att vi fortsätter diskussionen kring den rådande diskussionen i en tråd skapad för ändamålet, nämligen http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
...MultiMan - Ett företags krediter för inköp av varor består av flera delar, av vilka kan nämnas kredit försäkrad av kreditförsäkringsbolag, kredit säkrad mot fast egendom, egen kreditlimit från leverantörs sida, checkräkningskrediter och bankgarantier. I vår bransch finns det två stora kreditförsäkringsbolag och i våras drogs krediterna in från ett av dessa, vilket blåstes upp av SweClockers till tolkningen "alla" krediter. Ja, vi tappade en av två kreditförsäkringar, men Övriga garantier och kreditutrymme kvarstår varför det är felaktigt att hävda att vi "inte längre fick krediter för inköp av varor". Det var inte sant då och är inte sant nu....

Stort Tack db!

Det är just detta vi som kunder vill höra för att ha fortsatt förtroende för Er.

Jag hoppas Mental läser detta och omvärderar. Utan min fråga hade vi inte fått detta/dessa klargörande/n.

Edit: Fyra hänvisningar från db. Några intressanta frågor måste jag ju ställt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Önskar att jag läst dessa oroande rapporter före jag gjorde min order på datorbutiken. Verkar vara mycket klagomål om sega leveranser och dålig support, både här och på prisjakt. Men sen så tror jag att det finns en förkärlek mot klagomål. Inte varje gång man skriver om hur bra det gick med sin beställning eftersom det är något man förväntar sig. Men när det funkar mindre bra så...

Hursomhelst så verkar lagerstatusen fluktuera rätt ofta. I min order så står det att allt är leveransklart, samtidigt som det står att det är bekräftat att varorna ska komma in idag från deras leverantör. Och det här datumet har varit allt annat än konstant. Statusen på varorna har hoppat från att ha varit försenad, slut, komma den 22:e, komma den 18:e. Samtidigt som det stått något annat datum när man inte kollat i sin ordermeny.

Jag kan inte annat än hoppas på att det inte gått helt utför för datorbutiken. Men hittils har det iaf varit förvirrande.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk

MultiMan - Jag hoppas att jag kastat ljus över de flesta frågeställningarna, och är absolut inte främmande för att vara rak, tydlig och ärlig med hur situationen är från vår synvinkel sett även framöver. Det finns alldeles för många skojare i denna bransch, och vi varken är eller aspirerar på att vara eller bli en av dessa. Vi har haft en tuff period sedan vi gick samman med JME Data, och arbetet med att renodla den nya gemensamma verksamheten, lägga ner hälften av butikerna som inte befunnits lönsamma nog att driva vidare och därefter stöpa om de kvarvarande har inte varit lätt. Vi är dessutom inte helt färdiga..

SwedishPshyco - Som jag nämnt har många preliminära leveransdatum nyligen påverkats i stor utsträckning av att ordrar lagts över för extern hantering. Detta pga att den externa part som kommer att hantera leveranserna har ett annat lagersaldo och avvikande datum på kommande leveranser varför även redan reserverade artiklar kan ha påverkats. Vi dras med dessa "glitchar" några dagar ytterligare tills vi fullt ut visar ett saldo och ett datum per artikel, inte som nu - en kombination av eget saldo, logistikpartnerns saldo och ytterligare externa lagersaldon för snabb leverans till oss. Målsättningen är att redan nästa vecka kunna återgå till att grön leveransindikering medför omgående leverans.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spydde lite galla över DB igår pga leveransklara varor som då fått nya datum eller utgått. Idag var det dax för nytt problem grafikkortet som tidigare varit leveransklart gick nu inte att få alls. Jag bedömmer dock att DB och deras förstående och tillmötesgående kundservice gör vad de kan för att rätta till misstag. Det finns dock inte utrymme för många fler "justeringar". Hoppas för oss alla att allt flyter på nu.

Visa signatur

CPU:Intel Core i7, MB: Asus P6T-SE, RAM: 12GB DDR3 1333Mhz, HD: 1 TB GPU: Asus 4850 OP:Windows 7 Home Premium 64-bit PU: 750W Corsair CMPSU-450VXEU Cab: Antec Three Hundred

Permalänk

Jag har letat och letat men jag kan inte hitta någon "köp" knapp någonstans. Jag har kollat med flera olika produkter från olika kategorier, både i lager och ej.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=|ZetaXtreme|=-
Jag har letat och letat men jag kan inte hitta någon "köp" knapp någonstans. Jag har kollat med flera olika produkter från olika kategorier, både i lager och ej.

Inne på 'butikspriser' kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Då är du nog inne på butikssidan. Klicka på "Internetpris" från förstasidan:
http://www.datorbutiken.com/

Ontopic (nästan): Jag har suttit och tittat på "Nya produkter"-sidan till och från idag och sett ett enormt tillflöde av nya saker vid varje refresh, många saker i lager också

Jag antar att det inte betyder att det går dåligt för db just nu, snarare att de börjar få ordning på nya lagret och fyller upp det med nya saker. Jag blev ganska sugen på nya minnen, såg att A-datas prestandaminnen blinkade till på nya produkter-sidan i eftermiddags
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=4GBDDR2AD...

Önskar bara att jag hade ett bra tips att ge nu så jag fick en fri frakt...

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk

rodski - Vi är inte i mål med allt riktigt ännu, dock kollar jag gärna på din order för att se om den kopplats mot extern hantering eller ej.

-=|ZetaXtreme|=-, som Loxus och CLn säger är du nog inne på butikssidan. Om inte vill jag att du mailar mig en screenshot tillsammans med uppgift om din Browser-version.

CLn - Ja, det stämmer bra att vi ökar upp sortimentet rejält då mycket annat kommit på plats som tänkt. Någonstans 200-300 nya produkter har tillkommit dagligen och kommer så fortsätta några dagar till. "Nya produkter"-sidan visar dock endast de 12 senaste då vi under normal drift inte får mycket fler än så dagligen, så mycket lär ha fladdrat förbi utan att du sett det där alls. Senaste tillskottet idag är ett kabelsortiment, men för audiofiler fick vi igår upp en hel del högtalare för HiFi-bruk utöver ett stort antal traditionella datorprodukter som skärmar, hårddiskar och moderkort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tidigare i veckan köpte jag datordelar dels från er och dels från en av era konkurrenter (för att spara några hundralappar), och nu har ni sänkt priserna såpass att det hade lönat sig för mig att köpa alltihop från er. Att ni inte skäms! Jag har fortfarande några saker kvar att köpa, så nu undrar jag: Planerar ni fler prissänkningar för att irritera mig, eller kan jag lugnt köpa från era konkurrenter?

/PeCe

PS. Kul att se att ni är tillbaks på banan, var lite långa leveranstider och dåligt med saker på lager ett tag.

Permalänk

PeCe - Om vi genomför ytterligare prissänkningar så är det inte för att irritera dig utan våra konkurrenter som räknat ut oss hehe

Visa signatur

Permalänk

Jag var inne på Internetpris eftersom jag kollade det flera gånger. Dock så funkar det fin fint nu så jag vet inte vad som var problemet.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

Allmänt!

Som många redan noterat har vi lagt mycket krut vid att renodla sortimentet, och många nya produkter har tagits in i sortimentet med fler på väg.

Vi har också omarbetat våra egna datorpaket och byggsatser - datorer i delar - och vill gärna ha synpunkter, feedback (även frågor) på dessa.

Vad tycker ni om våra datorer i delar? Innehåll, information i databladen, konfigurationsmöjligheterna etc?

Jag ger här tre exempel på våra nya paket i olika prisklasser/prestandalägen, men vi är givetvis tacksamma för feedback på alla de datorer som finns på hemsidan. (klicka "Datorer" -> "Datorer i delar" i menyträdet).

Dator i delar "Kloker": (prisnivå ca 6500:-)
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=DBDELENT0...

Dator i delar "Prosit": (prisnivå ca 12000:-)
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=DBDELSEL0...

Dator i delar "Clocker": (prisnivå ca 9000:-)
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=DBDELCLOC...

Den sistnämnda är, som namnet antyder, ämnad för "Sweclockare" och likasinnade. Här vill vi gärna att ni har specifika synpunkter på ingående delar. Det som merparten vill att vi stoppar i den kommer vi att följa slaviskt

Notera också mina personliga länktips längst ner i databladet på varje dator. Feedback på hur vi valt att göra här?

De bästa tipsen, synpunkterna osv belönas i vanlig ordning med en fraktfri leverans som tack för hjälpen.

Många har efterfrågat att vi ska lägga in direktlänkar på produkterna till tillverkarens hemsida. Detta har vi undersökt vidare och hoppas få på plats inom kort.

Jag vill även informera om att vi idag har extrainsatt personal som jobbar med att besvara mail, så har ni frågor till Kundtjänst så går det bra att maila även idag lördag.

På förhand tack för feedback, och fortsatt trevlig helg allihopa!

/dbmannen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skrattar fortfarande åt "namnen" på paketen.
Kör en liten tävling på vad de skall heta för nu låter
de som nåt från Buttericks.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker det var ovanligt fyndigt faktiskt!

Visa signatur

Permalänk

En liten förklaring till varför datorerna heter som de gör kommer här (det framgår också i databladen på varje dator på hemsidan...)

"Prinsen" - Sweclockare kan nog räkna ut varför denna dator heter som den gör...

"Butter" - En budgetdator i dagens läge, endast 2GB RAM

"Trötter" - En budgetdator men en bra sådan

"Blyger" - En dator som aspirerar på att vara en speldator och den klarar det med sitt grafikkort Radeon 4850

"Media Center" - kräver ingen närmare förklaring, men namnet slutar på -er

"Kloker" - Denna dator består av de delar som ger mest för pengarna idag, bland annat ett Radeon 4850 grafikkort och en Intel E8400 cpu

"Glader" - Något vassare än "Kloker", alla ingående delar uppgraderade. Dra på smilbanden för i priset ingår ett Radeon 4870 grafikkort!

"Joker" - en av de få AMD-baserade speldatorerna i serien

"Clocker" - överklockningsdatorn, innehållet talar för sig självt

"Blunder" - när vi satte samman denna dator var tanken att få in maximalt med spelprestanda för under 10.000:-, men vi råkade räkna fel...

"Prosit" - Här gäller det att se upp för ingående delar i denna dator är ganska maxade, bland annat ett Radeon 4870X2 grafikkort

"Toker" - En fullständigt vansinnig dator, absolut inte prisvärd men med vanvettiga prestanda.

Det kommer fler datorer i serien bland annat "Server" (hehe, -er igen) som blir en Windows Home Server, kommer upp nästa vecka.

Vi funderar också på att sammanställa en ny dator med följande ingående komponenter:
Chassi: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ANTSONATA...
Moderkort: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=GIGEP45-D...
CPU: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=IE8400R
CPU-kylare: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ZERNV120
Minne: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=4GBDDR2AD...
Hårddisk: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SAMHD103U...
Optisk enhet: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SAMSH-S22...
Grafikkort: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SAPHD4870
VGA-kylare: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ACVGA-S1
+ ESD-armband, kabel och klämma för användning vid egen montering

Vad tycker ni om den konfigurationen?

Om någon kan hjälpa oss komma på ett passande namn för den så belönas det i sedvanlig ordning med fri frakt, så shoot!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmmm, om man går igenom delarna så är de enligt specifikationerna "lågnivå"-produkter, dvs byggda för tystnad....

Så det hade ju faktiskt passat med "Tyster"......

Å andra sidan så följer det med en stor fet lagringsdisk men det är lite svårare att komma på nåt klingande namn åt den - "Feter" är väl det enda jag kommer på så här på söndagskvällen...

En annan tanke som slog mig vore ju att erbjuda en passande skärm till datorpaketen - naturligtvis med lite rabatt så det är attraktivt.

Många som uppgraderar köper ju ofta skärm till datorn.
Att då erbjuda en passande skärm till de olika paketen och ge ett bra "paketpris" gör att många slipper sitta och välja bland alla skärmar.

Naturligtvis bör ju skärmen anpassas till "datorpaketet" allt ifrån budget 19" till de "prinsen" och "butter", snabb spelskärm till "blunder" & "prosit" och en stor monsterskärm till tokerpaketet.

Många har svårt att välja bland alla modeller och märken (t.ex har Asus 5-6 olika bara i 19" sortimentet), alla vet ju inte vad som skiljer eller vilka finesser de egentligen behöver.

Det underlättar för kunderna samtidigt som ett paketpris gör det attraktivare.

Visa signatur

Varför heter det felsäkert läge ? Det borde heta Säkert fel Läge......

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Jag var inne på Internetpris eftersom jag kollade det flera gånger. Dock så funkar det fin fint nu så jag vet inte vad som var problemet.

Nåt cookies-problem kanske?

Permalänk
Medlem

Börjar faktiskt tvivla på eran marknadsföring nu, beställde delar igår och nappade på erat erbjudande som mailades till alla kunder.

GeForce GTX 260 896MB 1995:-

Idag har ni ändrat datumet till "Obekräftad, tidigast 2008-09-29" i varukorgen.

Kollar man i eran butik står det:
https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=GFGTX260
" I lager, 1-3 dagars leverans "

Kunde ni inte ha sänkt priset på ett annat kort / tillverkare som ni Vet att ni har tillgängligt?

Varför gör ni reklam och sänker priset på ett kort och ändrar datumet i efterhand?

Tanken med Rea eller Erbjudanden är ju att kunden nappar direkt, men vem väntar 1 vecka + fraktdagar?

Mitt enda val nu är ju isåfall att avboka allting och ta allt via en annan butik.

Känns ju inte lönt om jag måste ta kortet från nån annan som har i lager och åker på extra 2-300:- frakt också.

Ordernummer: 732306424

Visa signatur
Permalänk
Medlem

usch det ju fult gjort, först nästa vecka då, veckans erbjudande kan bli månadens istället.

Permalänk
Medlem

hahah alltså vad händer!

Ringde nu DB och valde att ta bort grafikkortet eftersom jag inte orkar vänta.
Såg då att Q6600 helt plötsligt fanns i lager så jag bad honom byta ut grafikkortet mot Cpu istället.
(Q6600 fanns inte igår utan skulle komma 26/9 stod det igår så jag beställde aldrig denna)

Nu när han ändrat står det: Tillfälligt slut, i lager tidigast 2008-09-29

Och nu när han tagit bort grafikkort så finns det i lager igen!

WTF?

Vill ju ha både Q6600 och 260 GTX kortet för 1995:-.

Är ju tom reklam här på sidan "Veckans klipp" på kortet..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

NEVER ENDING STORY!!!!!
Har beställt en "skräddarsydd dator för 14K.
Orderdatum var 5 september.
Idag 22 september liksom förra måndagen (15/9), flyttas nu datum ytterligare en vecka fram i tiden till tidigast nästa måndag den 29 september. Till detta kommer sedan montering och testning 15-25 dagar. Totalt i bästa fall 39-49 dagar om inte nya datum dyker upp.

Visa signatur

CPU:Intel Core i7, MB: Asus P6T-SE, RAM: 12GB DDR3 1333Mhz, HD: 1 TB GPU: Asus 4850 OP:Windows 7 Home Premium 64-bit PU: 750W Corsair CMPSU-450VXEU Cab: Antec Three Hundred

Permalänk

Hm, alltså ungefär samma som det var med 8800gt korten, förutom att det gäller i princip allt nu ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Skumt, först var frakten runt 129:-, plockade dit g-kort och hårddisk, frakten blev 169:-. ringde kunftjänst och bad dom ta bort g-kort och HDD, frakten är fortfarande 169:-!

Tog nu bort Extragodis och samma sak, frakten är 169:-, plockar jag in samma saker så blir frakten 129:- i en ny korg.

40:- är ju inget förvisso men det borde fixas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
En liten förklaring till varför datorerna heter som de gör kommer här (det framgår också i databladen på varje dator på hemsidan...)

"Prinsen" - Sweclockare kan nog räkna ut varför denna dator heter som den gör...

"Butter" - En budgetdator i dagens läge, endast 2GB RAM

"Trötter" - En budgetdator men en bra sådan

"Blyger" - En dator som aspirerar på att vara en speldator och den klarar det med sitt grafikkort Radeon 4850

"Media Center" - kräver ingen närmare förklaring, men namnet slutar på -er

"Kloker" - Denna dator består av de delar som ger mest för pengarna idag, bland annat ett Radeon 4850 grafikkort och en Intel E8400 cpu

"Glader" - Något vassare än "Kloker", alla ingående delar uppgraderade. Dra på smilbanden för i priset ingår ett Radeon 4870 grafikkort!

"Joker" - en av de få AMD-baserade speldatorerna i serien

"Clocker" - överklockningsdatorn, innehållet talar för sig självt

"Blunder" - när vi satte samman denna dator var tanken att få in maximalt med spelprestanda för under 10.000:-, men vi råkade räkna fel...

"Prosit" - Här gäller det att se upp för ingående delar i denna dator är ganska maxade, bland annat ett Radeon 4870X2 grafikkort

"Toker" - En fullständigt vansinnig dator, absolut inte prisvärd men med vanvettiga prestanda.

Det kommer fler datorer i serien bland annat "Server" (hehe, -er igen) som blir en Windows Home Server, kommer upp nästa vecka.

Vi funderar också på att sammanställa en ny dator med följande ingående komponenter:
Chassi: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ANTSONATA...
Moderkort: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=GIGEP45-D...
CPU: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=IE8400R
CPU-kylare: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ZERNV120
Minne: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=4GBDDR2AD...
Hårddisk: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SAMHD103U...
Optisk enhet: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SAMSH-S22...
Grafikkort: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SAPHD4870
VGA-kylare: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ACVGA-S1
+ ESD-armband, kabel och klämma för användning vid egen montering

Vad tycker ni om den konfigurationen?

Om någon kan hjälpa oss komma på ett passande namn för den så belönas det i sedvanlig ordning med fri frakt, så shoot!

Eftersom alla är baserad på De 7 Dvärgarna, så är det Snövit sjävklar val och tror det är "baktanken" med att ni valt just en vit chassi till datorn?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XPerion
Eftersom alla är baserad på De 7 Dvärgarna, så är det Snövit sjävklar val och tror det är "baktanken" med att ni valt just en vit chassi till datorn?

Nu vet jag inte vilket upplaga du läst, men Joker, Prinsen och Clocker måste ha tillkommit i en senare version?

Permalänk
Hedersmedlem

Hahaha!
Clocker gjorde allt Snövit ville, fast dubbelt så fort. Varför tror du han var så populär?

Visa signatur