Permalänk
Medlem

Kan itne bestämma själv.

behöver er åsikt i vilket chassi jag borde välja till min nya dator.

Kylning har varit en mycket viktig del i valet.

Jag har två återstående Chassin att välja mellan.

Aerocool ExtremEnging T3 och Enermax Chakra.

http://www.komplett.se/k/kcp.aspx?sku=334372&sku=332703

Kan inte bestämma vilket som egentligen är snyggast och/eller bäst.

Aerocoolen har ju en 140 mm och en 250mm fläkt som blåser in i datorn, en inbyggd fancontroller.

Enermax har ju Blivit recenserad här och har en 120 samt 250mm inblås också.
Så det är väldigt lite som bestämmer vilket jag borde välja.

Jag ber helt enkelt om just din åsikt i det hela, hittade någon recension på Aerocool men den var itne särskilt detaljrik.

Säg vad du tycker.

Visa signatur

CCNP
FCSS

Permalänk
Medlem

Får mitt Chakra idag. Ska försöka orka peta in sakerna i chassit idag så kan jag berätta vad jag tycker om det. Jag har inte läst någon recension som ens varit i närheten på att vara negativ... Du kan ju kolla in denna videorecension http://www.youtube.com/watch?v=y9l951DDWVc

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem

han e så skön i slutet
jag har hört att den feta fläkten låter mer än vad man tror? ett dovt genomskärande ljud ungefär...något som stämmer?

Visa signatur

c2d e6600 @ 3.5 @ Scythe Infinity - p5w dh DLX - 2048 Corsair XMS2 pc6400 - Antec P182 - BFG 8800 GTS 640 OC2 - Acer AL1916W 19 tft Widescreen - Corsair HX520 - Itrigue 3300 2.1 - Razer Diamondback -

Permalänk
Medlem

Njae, jag tycker den låter mindre än jag väntat mig. Har fått den nu... Lätt att installera allt, hyffsat rymligt, skaplig möjlighet till kabeldragning bakom moderkortsplåten. Kan ge lite bättre svar på ljudvolym när jag fått mitt nya nätagg, detta jag har nu är inget vidare. Förmodligen är det nätagget som ger störande ljud nu... Det eller cpukylaren CNPS9500...
Trevlig låda allt som allt. Vill man ha ännu lite bättre luftflöde så tar man bort hårddiskracket längst ner som sitter framför 120mm.

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem

så är det vindbrus eller maskindelarna som hörs mest?

Visa signatur

CCNP
FCSS

Permalänk

Re: Kan itne bestämma själv.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vipers

Kan inte bestämma vilket som egentligen är snyggast

Enermax Chakra är grymt mycket snyggare. Fast smaken är ju som baken. Dom gjorde ett test på det Enermax Chakra här på sweclockers, det testet tycker jag att du ska kolla upp.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Från fläktarna är det vindbrus, jag kan inte höra mekaniskt oväsen... Som sagt är mitt nätagg kefft så ska se vad ett corsair kan göra åt saken.

Edit: Fått nätagget nu. Lådan är bra mycket tystare... Självklart hör man vindbruset från 250mm, men inte våldsamt, mer ett dovt rätt behagligt ljud. Dessutom behöver man ju inte ha den igång när man vill ha den knäpptyst, som på tex nätter.
120mms fläkten har något litet störande ljud, väldigt lågt dock. Inte säker på om det beror på att det är mekanikens fel, "för" högt vindbrus eller fläktfiltret...

Helt klart mycket trevligare än min gamla burk, mycket tack vare det nya nätagget förvisso. Temperaturerna i burken är väl snäppet lägre nu också, hyffsat svala kompnenter blev ännu en grad svalare. Ingen underverk, men så var ju inte burken varm sen innan.

Kort sagt, trevlig sak.

Visa signatur