Starcraft 2-tråden

Permalänk
Medlem

Releasedatum: oktober 2007!

Iaf om du frågar IT-världens se&hör - TheINQ

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Ni som bara sett screenshotsen. Kolla gameplyfilmerna också. Det ser mycket bättre ut där.

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem

Tycker det inte är någon speciell bedrift att hålla en produkt hemlig i 4-5 år. Det är business as usual. Mängder av företag håller nya produkter hemligt i flera år. Alla biltillverkare gör det tex.

Självklart får anställda inte berätta för sina anhöriga osv. vad de utvecklar på jobbet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Aldrig att sc2 har hållt på i 2.5 år. Omöjligt att de hållt på så länge och hållt det tyst! Det skulle inte förvåna mig om mycket av dessa "ingame" filmer är prerender för att visa hur spelet ungefär ska se ut.

The panel answered questions on numerous topics, including Starcraft II's development history, which Pardo expained "started shortly after Warcraft III: The Frozen Throne" back in 2003. According to Pardo, the game is "very far along," and that the game is already playable in multiplayer with all three factions. When asked about the release date, Pardo gave the answer you may have come to expect from Blizzard: "The game will be released when it's ready"

http://www.gamespot.com/news/6171172.html?om_act=convert&om_c...

Visa signatur

Cpu: AMD Athlon 4600 X2 Ram: Corsair 2040 DDR2 Graphics: GeForce 8800 GT Alpha Dog Edition Power: Hiper 580W Storage:2x Westen Digital 250GB / 500GB Chassi: Apevia X-Plorer Black.
PSN: huxs

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att Blizzard överraskar världen och släpper spelet inom en rimlig framtid. Nu är man exalterad, sen blir man sugen, sen längtar man... Sen ska spelet komma.... men blizzard brukar fortsätta o trycka på det, så efter att man längtat så får man sukta, sedan sakna, bli påminnd om, glömma bort, och sen till sist så dimper det ner o man minns knappt vem man är

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Angående färgglad grafik: StarCraft 1 var ganska färgglatt det med. Blåa och lila zerglings var knappast särskilst realistiskt.

Tycker denna grafiken passar StarCraft bra. WarCraft 3 var ju ganska färgglatt men handlingen var mörk som fan. Blizzard klarade av balansen där. Samma sak med StarCraft: Färgglatt men mörk handling.

Angående polygon antal, vem bryr sig? Jag vill att spelet ska se någorlunda bra ut och ha skitbra gameplay. Inte se SKITbra ut. Det rör mig inte i ryggen.

Permalänk
Medlem

Färg i all ära men cel-shading och pastell kan dö i ett jävla hål!
Diablo har "mörk" handling och "mörka" färger vad är det för fel på det?
Så att säga att pastell skulle vara blizzards stil är ganska fel
Starcraft är mig veterligen inte pastell heller så varför använda sig av pastell nu.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

När det gäller RTS så föredrar iaf jag något enklare grafik. Jag vill inte ha det för "realistiskt" då det lätt blir plottrigt. Det gäller iaf när det är snabba matcher i MP och man vill ha bra överblick utan att tänka på hur fint animerad gubbarna är. Eller vilka realistiska skins de lyckats skapa. Blizzards RTS-spel har alltid varit bra även om de är rätt lika varandra. Starcraft spelade jag riktigt länge och spelar det även idag även om det inte är lika ofta. Men det är för att det inte finns så mycket mer att utforska i det spelet...

Jag har höga förväntningar på det här spelet och tror att blizzard lyckas göra en värdig uppföljare. Nu kan man bara hoppas på att för höra något om ett releasedatum inom en nära framtid.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk

sc2 känns som någon starcraft inspirerad wc3 modd, inte så mycket starcraft som jag hade hoppats.
men jag kan ju ha fel blir intressant att se gameplayvideon imorgon. men så får jag väl erkänna att jag är på "gnällspik humör" idag

Permalänk
Medlem

Det enda som är färgglatt är väl spelar-färgen. Om den inte var tydlig så skulle vi bli galna för att vi inte ser vilka enheter som är vems i ett 8 player ffa.

Om man bortser från den obligatoriska övertydliga splelar-färgen tycker jag inte det ser skrikigt ut alls.

Permalänk
Medlem

En lite små kul bild som Blizzard lyckats klämma in precis innan deras logo dyker fram
http://img211.imageshack.us/img211/3143/snapshot2007051922213...

Permalänk
Avstängd

Jag vill ha det nu, orka vänta...

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Det är många som klagar på grafiken blabla, visst lite rundad tycker jag den är alla är som så feta och stora, för stora för skärmen. Har ni sett battlecruiser den är ju för liten och rund i storlek ser den ut som en tank som även den är rund och fet.

Men jag oroar mig inte det är blizzard dom har bara gjort ett dåligt spel i min mening nämligen wow.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Det är ett disskusionsforum. Klart vi ska klaga på det vi inte gillar!

Däremot ser jag verkligen fram emot StarCraft II. Lär bli suvären spel trotts "den tecknade grafiken". Hade dock velat se mer "stål" än pastell :).

Det är skillnad på att diskutera och att yttra onödiga åsikter. Finns inte många här som säger något vettigt och frågar efter andras synpunkter utan mångfalden tvekar inte att spy ut galla av gnäll och negativa åsikter.

I det stora hela så bildar de en uppfattning på en hög screenshots och några klipp vilket gör oss andra som vill ha en diskussion om framtiden, bolla idéer och fantisera bort, trötta på allt tjaffs. Jag har ännu inte sagt min åsikt om vad jag tycker om spelet och jag tänker hålla det för mig själv tills någon frågar mig.

Visa signatur

Chassi: trästubbe | Minne: guldfisk | Grafikkort: sexans skolfoto | Processor: mammas symaskin

Permalänk
Medlem

Drunken_Idiot, vad är din åsikt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morannon
Det enda som är färgglatt är väl spelar-färgen. Om den inte var tydlig så skulle vi bli galna för att vi inte ser vilka enheter som är vems i ett 8 player ffa.

Om man bortser från den obligatoriska övertydliga splelar-färgen tycker jag inte det ser skrikigt ut alls.

Håller med, hellre övertydliga färger än att behöva markera enheterna för att se vem de tillhör, speciellt i snabba spel som starcraft.

Permalänk

Grafiken är juh helt underbar
Blizzard har bara gjort bra spel, så varför skulle dom misslyckas nu?

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisksnor
Drunken_Idiot, vad är din åsikt?

Att SC2 ser ofärdigt ut men det ser ljust ut, bättre än jag trodde.

Visa signatur

Chassi: trästubbe | Minne: guldfisk | Grafikkort: sexans skolfoto | Processor: mammas symaskin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull

Tja, nån gång måste vara den första, eller hur?=) Fast jag tror detta kommer bli kalas

Visa signatur

Permalänk

att det skulle släppas i oktober i år är som i se&hör bara skitsnack!

det har ryktats innan det var officellt kännt att det var SC2 som var nästa spel att en SC2 beta skulle komma i slutet av året..och nu när alla vet att det är SC2 dom håller på med så är det möjligt att dom ryktena stämmer..en SC2 beta i slutet av året SOM BÄST, de blir inget spel i butikerna detta året iaf.

Permalänk
Medlem

Jag visste väll att de skulle bli SC2! Sa det från day one

Om man ska vara negativ till något så är de väll att grafiken ser lite WC3-aktig ut. Men de är nog mest för att man inte är van med SC i 3d miljö.

Tycker dock de ser mycket lovande ut! Verkar bli stora mängder enheter, det är typ de som är viktigast för mig Och balanseringen så klart, men de kommer ju bli topnotch! Sen hoppas jag att alla vids kommer bli lika tuffa som den med marinen i... Kommer bli hur kul som helst att spela detta spel, även i SP

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
att det skulle släppas i oktober i år är som i se&hör bara skitsnack!

det har ryktats innan det var officellt kännt att det var SC2 som var nästa spel att en SC2 beta skulle komma i slutet av året..och nu när alla vet att det är SC2 dom håller på med så är det möjligt att dom ryktena stämmer..en SC2 beta i slutet av året SOM BÄST, de blir inget spel i butikerna detta året iaf.

Jag tror nog mer på Q1-Q2 2008 också.
Dom kanske bygger det hela på det datum som Terran Marine modellen ska släppas:) Det är nämligen "Estimated Ship Date: October 2007"

Permalänk
Medlem

Q4 2007 är inte helt omöjligt heller. Jul rushen!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag älskar det som det ser ut nu. Älskar SC också.
Har man spelat det första och verkligen gillat det så bryr man sig inte om grafiken eller färgerna utan bara glad att tvåan är här med nytt. Jag har kollat på en gameplay video där någon kille visar upp lite nya saker som charge hos zealot och immortals mot seige tanks. Riktigt kul att se även om spelet ännu är långt bort.

Permalänk

De som lämnade blizzard för några år sedan, var de också med och utvecklade starcraft eller var det bara diablo ?

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ben_Dover
De som lämnade blizzard för några år sedan, var de också med och utvecklade starcraft eller var det bara diablo ?

'

Jag kollade på wiki för länge sedan och där stod det att de flesta som var med och utvecklade SC har slutat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull

Ju fler gånger man vinner, desto närmare kommer man förlusten.

Men om jag ska gå på det jag sett så kommer det bli bra, kan hålla med om att grafiken inte är så skitig som jag hoppats men det kan ju givetvis ändras. Äntligen ett spel att se fram emot på riktigt!!

Permalänk
Medlem

Ser mycket snyggt ut. Precis samma färger och känsla som SC fast nu med 3D och snygga effekter.

Direct feed av samma som tidigare:
http://www.youtube.com/watch?v=l_G-0q2HAwE

Denna hade inte jag sett iaf:
http://www.youtube.com/watch?v=zdagKd2t1Sc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Denna hade inte jag sett iaf:
http://www.youtube.com/watch?v=zdagKd2t1Sc

Faann vad skön!

Ber om ursäkt för min "så här är det, punkt."-attytid tidigare gällande om spelet varit under utveckling under en lång tid eller inte.

Permalänk
Medlem

Vad alla gnäller över färglad grafik
Hade spelet varit brunt och grått ala quake hade folk klagat på det istället

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hajvan
Vad alla gnäller över färglad grafik
Hade spelet varit brunt och grått ala quake hade folk klagat på det istället