Starcraft 2-tråden

Permalänk
Medlem

Man får väll spela lite Brood war medans det laddar

Permalänk

Synd att det är så kass kvalitet på 1280-videon... ser ut som en 640 eller 480 video som skalats upp bara :/

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

Ja vilka muppar! Värsta skitndedlandningsprogram...Varför lägger de inte upp en vanlig .torrent istället?

Permalänk
Medlem

Det går inte snabbt... 30kb/s... zzzzz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Ja vilka muppar! Värsta skitndedlandningsprogram...Varför lägger de inte upp en vanlig .torrent istället?

Jag tankade det via torrent. Har haft videon hur länge som helst.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Förmodligen kan dom det. Hoppas bara att dom lärt sig en läxa vad gäller skitladdern i WC3. SKa det vara så svårt att göra så lvl 1 bara kan möta max lvl 3 och en lvl 10 max kan möta lvl 7-13 typ... Det är så en ladder ska fungera. Varför ska man kunna klättra laddern mot dom som ligger längst ner i den?

Får man inte motstånd efter hur bra vinstkvot man har? Kan iofs hålla med om att det kan kännas lite konstigt när man är på lvl4 och möter uppemot lvl30.

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

Kollade lite på gameplay trailern på youtube, och jag måste säga att det ser riktigt, riktigt lovande ut. Litar på att blizzard vet vad dom håller på med

Permalänk
Medlem

Dessutom blev jag stuck på 99%. Suck.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baggeman
Får man inte motstånd efter hur bra vinstkvot man har? Kan iofs hålla med om att det kan kännas lite konstigt när man är på lvl4 och möter uppemot lvl30.

en level 30 som möter level 4 har säkert 50 wins och 300 loses.

Permalänk
Medlem

Videon vissade en mkt bättre sida av spelet än screensen gjorde i allmänhet visar screens inte allt spelet kan ge (inte så konstigt kanske).

Jag vill bara ha mer och mer....

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baggeman

Jo så fungerar det.
Men det går att abusa så att man skapar nytt konto, förlorar 20 matcher med flit och sen bara får lira mot dåliga spelare och därmed klättrar otroligt lätt.

Det absolut simplaste systemet är det som världens största starcraftladder kör. WGT, man börjar på rank C6, varje match mot en lika rankad ger en 100 poäng, vinner man 3 gånger mot C6spelare får man alltså 300 poäng och har nått rank C5, om man nu spelar mot en C6:a så vinner man 80 poäng och förlorar 120 poäng om man förlorar.

När man sen har nått ranker C1 så blir man B6 och så vidare ända till rank A. MEN poängsystemet ändras också vid bokstavsbytena (tror det är där). Om man som A6:a möter en annan A6:a och förlorar så förlorar man 200 poäng, men om man vinner vinner man 100 poäng.

På det här sättet eliminerar man risken att någon kan smurfa sig till toppen, man gör det omöjligt att ta sig till toppen med bara tur, och man gör att man verkligen kan se att den som vinner säsongen är en RIKTIGT grym spelare.

Iochmed att blizzard har slagit sig ihop med WGT och gjort laddern gemensamt med dom till SC 1 antar jag att dom gillar deras system och kommer att finslipa ett eget system till 2:an.. *hoppas*

Permalänk
Medlem

Kom igen nu röstar vi fram SC2 i Diablo3 vs SC2 pollen.

Inte för att Diablo 3 lär komma när dom grabbarna har stuckit från Blizz och kommer det så lär det ju inte bli samma känsla.

Permalänk
Medlem

Går att se eller ladda ner filmen direkt från FZ... kanske är lite snabbare: http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=19664

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

Usch grafiken får mig att tänka på wow/wc3 vilket i sin tur får mig att vilja kräkas.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Usch grafiken får mig att tänka på wow/wc3 vilket i sin tur får mig att vilja kräkas.

Extrakt.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Extrakt.

Hade jag fått föreviga det där i min signatur för mods så hade jag gjort det så sjukt fort

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker det är mycket klagomål på grafiken, vilket jag kan förstå för dem som vill ha det fotorealistiskt osv, men Blizzard sattsar ju på att det ska vara lättspelat, det har de alltid gjort. Om alla enheter var skitiga och mörka skulle det vara som att spela schack på ett mörkbrunt/svart bräde med likadana pjäser. Det kanske ser snyggt ut, men spelbarheten försämras.

Jag håller dock med om att omgivningarna behöver skitas till och bli lite mera nedtonade, men själva enheterna behöver vara färgglada för att man ska kunna se vad man gör. Tänk er 8 spelare med zerglings som är murkbruna med en liten färgprick på huvudet som går loss på varandra, skulle vara omöjligt att se när man ska retirera osv.

Jag har redan börjat spara till Starcraft 2 nu, 1 kr om dagen borde räcka tills det släpps

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo så fungerar det.
Men det går att abusa så att man skapar nytt konto, förlorar 20 matcher med flit och sen bara får lira mot dåliga spelare och därmed klättrar otroligt lätt.

Det absolut simplaste systemet är det som världens största starcraftladder kör. WGT, man börjar på rank C6, varje match mot en lika rankad ger en 100 poäng, vinner man 3 gånger mot C6spelare får man alltså 300 poäng och har nått rank C5, om man nu spelar mot en C6:a så vinner man 80 poäng och förlorar 120 poäng om man förlorar.

När man sen har nått ranker C1 så blir man B6 och så vidare ända till rank A. MEN poängsystemet ändras också vid bokstavsbytena (tror det är där). Om man som A6:a möter en annan A6:a och förlorar så förlorar man 200 poäng, men om man vinner vinner man 100 poäng.

På det här sättet eliminerar man risken att någon kan smurfa sig till toppen, man gör det omöjligt att ta sig till toppen med bara tur, och man gör att man verkligen kan se att den som vinner säsongen är en RIKTIGT grym spelare.

Iochmed att blizzard har slagit sig ihop med WGT och gjort laddern gemensamt med dom till SC 1 antar jag att dom gillar deras system och kommer att finslipa ett eget system till 2:an.. *hoppas*

Har aldrig spelat SC något seriöst så jag har dålig koll på laddern där, men det låter ju vettigt det du skriver. På WC3 kan man ju nå hög lvl bara genom att nöta många matcher, även om man förlorar.

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

alltså alla snackar så mycket om grafiken och att den antagligen kommer bli "bättre" men det är väl inte riktigt rätt att jämföra med hur första starcraft utvecklades från sin alhpa-period, de bilderna är över 10 år gamla och grafikutveckling var mer synligt genombrytande då. Visst det går ju fixa revolutionary amazing quadruple mega 10x graphics engine med hyper speed triple dark materia lightning och det kommer säkert några nya ord att lägga till i de här termerna tills release men varför skulle Blizzard lägga någon fokus på det?
Nu för tiden handlar väl stadiet mellan såna här uppvisningar och release om finslipning i framförallt balans, om de nya enheterna är motiverade och kommer hålla tillsammans med de andra rasernas nya enheter, gameplay, GUI, battle.net, funktioner, story, filmer.
De har inget val, de måste göra ett perfekt Starcraft 2. Däremot är det inte passande att slå världsrekord i grafik i ett strategispel, det finns det andra skitspelsutvecklare som har som mål. Timpino säger det ganska bra också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpino
Tycker det är mycket klagomål på grafiken, vilket jag kan förstå för dem som vill ha det fotorealistiskt osv, men Blizzard sattsar ju på att det ska vara lättspelat, det har de alltid gjort. Om alla enheter var skitiga och mörka skulle det vara som att spela schack på ett mörkbrunt/svart bräde med likadana pjäser. Det kanske ser snyggt ut, men spelbarheten försämras.

Jag håller dock med om att omgivningarna behöver skitas till och bli lite mera nedtonade, men själva enheterna behöver vara färgglada för att man ska kunna se vad man gör. Tänk er 8 spelare med zerglings som är murkbruna med en liten färgprick på huvudet som går loss på varandra, skulle vara omöjligt att se när man ska retirera osv.

Jag har redan börjat spara till Starcraft 2 nu, 1 kr om dagen borde räcka tills det släpps

SC var inte tecknat för sin tid och CnC3 fungerar bra med färgerna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Jo så fungerar det.

Detta systemet användes i Starcraft laddern och fram tills TFT patch 1.14 kom. Spelade själv flitigt under RoC och TFT då detta laddersystemet fanns. Blizzard lade ned det eftersom allt för många (som du säger) smurfade. Många bra spelare satt med x-0 account (även jag ) mest för att skryta med hur länge man kunde hålla nollan, något som alla mediokra och nybörjare fick stå för genom att lossa majoriteten av sina matcher.

Det nya systemet (AMM, advanced match making) är uppbyggt ungefär som Blizzard turneringssystem i Wc3. Första matchen vinner du, det betyder att du får möta någon som också vunnit i din nästa match. Laddern plockar efter ett medeltal av procentuella wins och antal matcher, vilket gör att när du har 10-0 kommer du åka på din första förlust (om du inte tillhör den absoluta toppen). Systemet försöker tvinga din matchstatistik att gå ned till 50% vinst/förlust.

Även om jag föredrar det gamla systemet då det verkligen var svårt att vinna, då man verkligen slet för att försöka vinna varenda match så fungerar faktiskt det nya systemet bra. Det dröjer inte länge innan du möter en bra spelare och därmed får träning, samtidigt som dem dåliga spelarna får möta sina spelare på samma nivå. Tråkigt är dock, som nämnts, att levelsystemet inte alls fungerar. Levelsystemet borde vara uppbyggt på samma sätt som AMM leveln är (den som väljer dina motståndare). Men om jag inte minns fel så var faktiskt systemet uppbyggt så från början, men gav väldigt konstiga resultat. Speciellt på dem koreanska toppspelarnas resultat, där vissa spelare hade bättre procent och flera matcher spelade men ändå inte kunde ta sig över dem med sämre resultat. Någonstans buggar det tydligen pga. antal matcher. (spelarna kunde inte heller få bättre resultat då dem bara får möta varandra i den absoluta toppen)

Jag borde faktiskt sova för ingen orkar ändå läsa all text.

Permalänk
Medlem

Nu har det rasat iväg med inlägg här så jag är kanske sen.
Men det går att förboka Starcraft 2 på Webhallen nu. Galet!
Mitt ex ska bokas nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bagheera
Mitt ex ska bokas nu.

Var bokar jag Collector's Edition då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bagheera
Mitt ex ska bokas nu.

Tackar.

*bokat*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
SC var inte tecknat för sin tid och CnC3 fungerar bra med färgerna.

SC2 ser precis ut som SC i stil och design, och är inte det minsta mer "tecknat" nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpino

Om jag känner blizzard rättkommer du vara uppe i 1000 spänn innan det har släppts.
Så då har du lite över ;D

Cellectors edition JA TACK!

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

från webhallen

StarCraft II (2) [4:e kvartalet 2007]
PC 449 kr

chansar de hejvilt på datumet eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fsvo
från webhallen
StarCraft II (2) [4:e kvartalet 2007]
chansar de hejvilt på datumet eller?

Det är nog deras egen bästa gissning. Inte helt dum heller, jag tror också på slutet av året.

Permalänk
Medlem

Dem har angett samma datum för duke nukem forever.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorfisk
Dem har angett samma datum för duke nukem forever.

klockrent

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.