Starcraft 2-tråden

Permalänk

Skall lätt köpa det till min mac. Skall bli riktigt kul!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Haha?? Lägg av själv. Det är hans synpunkt, get over it. Jag har personligen inte tyckt om Blizzard sen WC2. Så fort nån kommer med andra synpunkter om erat favoritspel så börjar ni grina.

Angående grafiken så visst ser det lite färgglatt ut

Haha?? Vad har din kärlek eller icke kärlek till blizzard med detta att göra?

När folk kommer med kommentarer om "det är lite färgglatt" så får det mig att tänka på 13 åringar som skriker WOW!! när det sprutar blod ur diverse spel.

WOW är färgglatt och inte ett dugg barnsligt. WC3 är färgglatt och inte ett dugg barnsligt. Samma gäller för Zelda, Mario, Donkey kong, Final fantasy osv. osv.

Permalänk
Medlem

majoriteten av alla spelare är killar, vi har lov att vara lite barnsliga
folk som klagar kan ju gå in i nån ensam mirc kanal nånstans och skriva vad dem tycker. Själv tycker jag det verkar bli suveränt med en uppföljare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Färg = barnsligt så nu är starcraft ett barnspel.

Lägg av

Hahahaha köp en svartvit TV då din gnällspik.

Visa signatur

Chassi: trästubbe | Minne: guldfisk | Grafikkort: sexans skolfoto | Processor: mammas symaskin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Tyvär blev grafiken som väntat, För färgglad och med enheter vars polygon-count hör hemma år 2002.

Å andra sidan är de ju inte ens i beta-stadiet än, och jämför man de första koncept-bilderna för Starcraft med hur spelet ser ut nu så fattar man att grafiken till Starcraft 2 kommer va rätt mkt bättre när det är klart.

Permalänk
Medlem

Tychus Findlay Limited Edition Statue. Gjord av Sideshow så kvaliten lär bli slående.
https://eu.blizzard.com/sc2collectible/starcraft2/menu.html

"Players can now own a piece of StarCraft history with this highly detailed, 18-inch tall statue of Terran Marine Tychus J. Findlay standing atop a freshly killed Hydralisk. Cast in high-quality polystone and hand painted to exacting standards, the power of the Terran Marine Corps stands triumphantly in this beautiful museum-quality piece."

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

måste faktiskt instämma... det ser lite för färgglatt ut och gubbarna ser för lika wow ut... men man får väl sänka kontrasten o hoppas att dom fixar gubbarna lite... annars tycker jag spelet ser extremt bra ut och ett klart köp... inte bara för att jag gillar sc..

Permalänk
Medlem

Håller med mauricio där, man har väl kontrast för att använda den... blir det för färgglatt så kan man alltid dra ner kontrast och Gamma. Och hjälper inte det så kan man slå av skärmen, då blir det som att spela Doom 3.

Jag har inte sett så mycket material, jag har kojjat istället, men jag tror inte detta kommer gå till historien som det bästa RTS:et genom tiderna, då Starcraft har tagit den titeln och sedan smörjt in stegen i bananskal, så ingen kan komma ända upp.

Och även om grafiken skulle vara lite "barnslig" så är det inte hela världen, det påverkar inte själva känslan så mycket. Tex hade jag tyckt att warcraft 3 fantastiskt bra om inte en full armé var 20 enheter... Och av det lilla jag sett så verkar det vara mer att man har 50 Enheter i SC2.... Som köttsköld innan det tunga kavalleriet kommer=)

Edit: Detta är en dag av glädje, Le Dammit.... jag har ny avatar dagen till ära=)

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drunken_Idiot
Hahahaha köp en svartvit TV då din gnällspik.

Hahahahahaha skaffa glasögon gnällspik!
Jag skulle inte bry mig om det var 10 gånger mer färg än vad det är. Jag svarade på en annan som faktiskt borde köpa en svartvit datorskärm! Det var faktiskt ingen dum idë även om du sa det till fel person...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Haha?? Vad har din kärlek eller icke kärlek till blizzard med detta att göra?

När folk kommer med kommentarer om "det är lite färgglatt" så får det mig att tänka på 13 åringar som skriker WOW!! när det sprutar blod ur diverse spel.

WOW är färgglatt och inte ett dugg barnsligt. WC3 är färgglatt och inte ett dugg barnsligt. Samma gäller för Zelda, Mario, Donkey kong, Final fantasy osv. osv.

Waah Waah? Jag skrev vad jag tyckte om Blizzards spel. Trodde detta var ett forum där man fick ha olika åsiker.
Each to his own. Jag tycker flera av spelen du nämnde är barnsliga. Förutom WC3 då, det funkade ju med sån grafik.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | OS: Nobara Linux 40

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Jag skrev vad jag tyckte om Blizzards spel. Trodde detta var ett forum där man fick ha olika åsiker.
Each to his own. Jag tycker flera av spelen du nämnde är barnsliga. Förutom WC3 då, det funkade ju med sån grafik.

man kan ärligt talat inte tycka att något är barnsligt, antingen ÄR det det eller inte.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Hahahahahaha skaffa glasögon gnällspik!
Jag skulle inte bry mig om det var 10 gånger mer färg än vad det är. Jag svarade på en annan som faktiskt borde köpa en svartvit datorskärm! Det var faktiskt ingen dum idë även om du sa det till fel person...

Hmmm visste inte att det fanns speciella glasögon som ser när folk är ironiska eftersom alla andra här verkar vara seriösa till döds. Laserskuret glas med plasmalegering, one size fits all?

Visa signatur

Chassi: trästubbe | Minne: guldfisk | Grafikkort: sexans skolfoto | Processor: mammas symaskin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drunken_Idiot
Hmmm visste inte att det fanns speciella glasögon som ser när folk är ironiska eftersom alla andra här verkar vara seriösa till döds. Laserskuret glas med plasmalegering, one size fits all?

Det borde finnas tycker jag ;). Googla på forumglasögon typ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Waah Waah? Jag skrev vad jag tyckte om Blizzards spel. Trodde detta var ett forum där man fick ha olika åsiker.
Each to his own. Jag tycker flera av spelen du nämnde är barnsliga. Förutom WC3 då, det funkade ju med sån grafik.

Motivera vad du tycker är barnsligt med spelen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
man kan ärligt talat inte tycka att något är barnsligt, antingen ÄR det det eller inte.

Hoppas du skämtar.

Permalänk
Medlem

Hörni... vad bråkar ni ens om?

Tycker iaf Starcraft 2 ser bra ut. Slänger in det på inköpslistan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silvr
Hoppas du skämtar.

Skämtar inte ens lite. Om vi tittar på samma bil du o jag, bilen är grön och du tycker den är blå, det är lika smart som att tycka att ett vanligt spel är barnspel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Skämtar inte ens lite. Om vi tittar på samma bil du o jag, bilen är grön och du tycker den är blå, det är lika smart som att tycka att ett vanligt spel är barnspel

Har du någonsin träffat en Japan?

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Har du någonsin träffat en Japan?

Har du någonsin träffat en kines? What's ur point?

Permalänk
Medlem

Ganska less på den färgglada grafiken. Det passar till vissa spel, andra inte. Till SC2 hade jag gärna sett en annan typ av grafik.

Jag säger även detta för att reta SueCia lite, som inte verkar förstå vad en åsikt är. Speciellt med biljämförelsen.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

evolotion warz kommer bli värsta cpu burn in iaf..

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte alls det ser färglatt ut när man kollar på ingamevideon (som man bör göra innan man uttalar sig tycker jag).
Kan länka till den igen (finns i ett tidigare inlägg):
http://tvpot.daum.net/clip/ClipView.do?clipid=2989055&srcId=&...
http://tvpot.daum.net/clip/ClipView.do?clipid=2989092&srcId=&...

edit: Sen ska man komma ihåg att det är långt från final. Så att påstå att det inte är "nyskapande" osv är alldeles för tidigt.

Permalänk
Medlem

Barnsligt eller ej starcraft 2 ser förjävligt ut om man jämför med starcraft.
Varför?
Jo för att pastell hör inte hemma i starcraft, det är som sagt skillnad på färgglatt och pastellfärger.
I min mening får ett spel gärna innehålla mycket färger men INTE pastell då jag är allergisk mot pastell.

Jämför gärna everquest 2 med world of warcraft du kan inte komma och påstå att eq2 inte innehåller mycket färg.

Wow innehåller också mycket färg MEN det är pastell vilket gör att det ser förjävligt ut dock gör det inte det nödvändigtvis till ett sämre spel.

Sen huruvida wow eller eq2 är bra det uttalar jag mig inte om men starcraft 2 ser fult ut nu och det drar ner helhetsintrycket imo och JAG anser att pastell är något som hör hemma i just det BARN spel.

Hur spelet kommer att bli låter jag vara osagt men det ser barnsligt ut och snälla försök att förstå att det är skillnad på barnsligt och barnspel.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

ingen har sagt att ni behöver kolla på det och ingen har sagt att ni behöver köpa det. Tycker ni det ser barnsligt ut, okej kul för er. Då kan ni gå tillbaka till era manliga spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Skämtar inte ens lite. Om vi tittar på samma bil du o jag, bilen är grön och du tycker den är blå, det är lika smart som att tycka att ett vanligt spel är barnspel

Ingen bra jämförelse. Vi kan däremot tycka att den blå bilen är mer eller mindre snygg tex eller mer eller mindre barnslig...

Permalänk

Ush detta är vad jag kallar dålig grafik! Star Craft har ju den bästa grafiken något RTS-spel har haft någonsin Och grafiken är mycket mycket mycket mycket viktigt för spelet. Ljudet är dock viktigare och dä kommer Star craft tvåa eller kanske delad etta med ettan Red Alert. Där har vi ljud på hög nivå. En annan sak som gjorde Star Craft till ett så bra spel var ju att det var så väldigt modernt med massa repliker från de små ansiktena man såg längst ner på skärmen och alla påkostade mellansekvenser. Den faktor som trots ovannämnda kvaliteter hos Star Craft hade kunnat göra det till ett dåligt spel är ju givetvis balansen. Bra balans finns ju dock i väldigt många spel, inte minst från blizzard men kom och hjälp mig WC3 är ändå ett helt ruttet uselt fjantspel! Balans är ett måste men det är inte vägen till seger. Det viktigaste i ett spel är ljudet! Därefter grafiken! Dessa ska matcha spelet och för Star Craft gäller det kalla och hårda. Åt helvete med glada färger och tramsigt ljud som i wc3!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Avstängd

Att inte spela kanske ett grymt bra spel bara för man inte gillar färgerna är nog det mest patetiska jag hört
Men, men, alla gör ju som dom vill.
Skiter fullständigt i om det ser ut som viva pinata, har det ett gameplay som är att dö för så rockar spelet ändå, gäller inte bara sc2 utan alla spel

Och btw, SC2 är inte ens i beta stadie, hell är det ens kommet något i alpha?

Aja, SC2 kommer inte floppa, det kan jag sätta allt jag äger på, kommer lätt bli ett bra spel. Blizzard är ändå kungarna av alla utvecklare ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Har du någonsin träffat en kines? What's ur point?

De har ganska barnsliga figurer i Japan gentemot i resten av världen. Det du kallar barnprogram kallar de nyheter.... nästan iaf

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
De har ganska barnsliga figurer i Japan gentemot i resten av världen. Det du kallar barnprogram kallar de nyheter.... nästan iaf

Aa fan jag förstår det! Jag är inte jätteseriös. Försöker driva runt lite med dom som dissar "färgad" grafik du vet ;).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Ush detta är vad jag kallar dålig grafik! . . .

Yeah yeah, stor i orden men liten på jorden. Dina åsikter stämmer inte med mina så vad du och alla andra har får åsikter om vad som helst spelar egentligen ingen roll. StarCraft är inte WarCraft 3 därför är det dumt att dra paralleller mellan dem. StarCraft 2 är långt ifrån klart och det vi sett än så länge är bara ett smakprov. Men gärna för mig bilda din uppfattning av det du sett och fördöm den ofärdiga produkten. Bara för att så har jag bra lust att kasta rosa disketter på dig och hälla turkos målarfärg i din bredlåda.

Visa signatur

Chassi: trästubbe | Minne: guldfisk | Grafikkort: sexans skolfoto | Processor: mammas symaskin