Starcraft 2-tråden

Permalänk
Medlem

Jag undrar vad för gf man kommer behöva.

Permalänk
Medlem

Det är inte svårt att gissa vilken publik vissa spel riktar sig till. Eller gjorde en gång i tiden, bara nostalgiker som klängrar sig fast vid barndomsminnen. Så enligt vissa så är låt säga Harry Potter inte riktat till barn, det är liksom ungefär samma sak. Berätta vilket innehåll som är så "vuxet" men titlarna som nämnts?
Nu pratar jag inte om Starcraft eller något Blizzard spel. Tänkte inte börja med den här diskussionen men jag blev mer eller mindre tvingad nu
Och nej jag är ingen som måste ha mängder med blod och annat, men det är inte det de handlar om. Men vissa skäms väl om dom får höra att saker är barnsliga.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Hoppas man klarar sig med nuvarande burk, annars måste man ju köpa en ny.,.

Men den bör klara av SC2. Hoppas ialfall..

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaz
Hoppas man klarar sig med nuvarande burk, annars måste man ju köpa en ny.,.

Men den bör klara av SC2. Hoppas ialfall..

Om 3 år är det väl ändå dags för en upgrade. Anyway alla blizzards spel har varit gjorda för att svenssons ska kunna spela det med sina hpdatorer. Det ser inte så krävande ut heller. Ett 7600GT lär väl vara rekommend.

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt hur ni kan tycka SC2 är färgrannare och mer barnsligt än ettan?

http://havard.no-ip.info/pics/news/starcraft.png
vs
http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/790/790131/starcraft-...

Jag tycker då ettan har mycket mer skrikiga och färgrannare enheter och byggnader.

Permalänk
Medlem

Innan ni dömer ut grafiken, kolla på hur den första versionen av Starcraft såg ut:

http://www.sclegacy.com/features/evolution/earlyalpha3.jpg

Även senare i betastadiet såg det annorlunda ut jämfört med när spelet släpptes:

http://www.sclegacy.com/show_image.php?features/evolution/bet...

Den färdiga grafiken är ju onekligen rätt mycket snyggare än den tidiga alfaversionen, och man får väl anta att de inte hunnit så värst mycket längre med Starcraft 2?

http://www.battlereports.com/users/maareek/PvZ%20v%20boBo%20B...

Permalänk
Medlem

Så, nu är www.starcraftii.se uppe, även om det är i en bantad förpackning just nu. En komplett hemsida kommer att komma så småningom, men jag ser ingen anledning att hasta ihop något. Håll till godo.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Om 3 år är det väl ändå dags för en upgrade. Anyway alla blizzards spel har varit gjorda för att svenssons ska kunna spela det med sina hpdatorer. Det ser inte så krävande ut heller. Ett 7600GT lär väl vara rekommend.

Kommer det inte först förän tre år .Xx,

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är väl jävligt härligt med en speltillverkare som fokuserar på att göra ett skitbra spel som inte kräver en investering på 15000:- för att flyta bra?

Dessutom är det enda sättet för PC-spel att konkurrera med konsollerna gentemot den breda massan av spelare som inte har råd att byta dator varje år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dazen
Förstår inte riktigt hur ni kan tycka SC2 är färgrannare och mer barnsligt än ettan?

vs

Jag tycker då ettan har mycket mer skrikiga och färgrannare enheter och byggnader.

För det första är det bra om du jämför samma lag dvs jämför då terran med terran.

Sen om du kollar dåvarande protoss och så ser du färgerna ja det är mycket färg och det är bra men det är INTE pastell vilket nuvarande protoss är.

Jämför diablo2 med warcraft3 så ser du färgskillnaderna och diablo riktar sig helt klart till en "mognare" publik men med det säger jag inte att warcraft är ett barnspel utan det är helt enkelt ett spel som är gjort för att passa en bredare massa eftersom utan "massor" med våld och liknande kan dom sätta en lägre åldersgräns vilket det faktiskt har.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk

ser inget vidare ut, massa flashiga effekter för att dölja den kassa grafiken ?
Visst ser det coolt ut första gången man ser det, men sen tröttnar jag.

Dom har jobbat med spelet i 2,5 år? och det ser ut såhär ? lol släpp inte skräpet.
Hoppas den färdiga produkten blir bättre. Alpha versionen av startcraft 1 var ifs inget vidare snyggt det heller.

http://sclegacy.com/features/evolution.php

Permalänk
Medlem

Håller dock med, Blizzard kan göra spel som håller system kravet nere, kanske SC2 inte kräver med C&C3.. Det får man ju hoppas

Men spelet e som sagt inte färdigt ännu, dock har ju de jobbat med det i 3 år.. Någon nästan år borde den ju vara ute i butikerna..

Visa signatur

------------

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dazen

vs

Sen att du verkligen väljer ut den mest färgglada bilden du hittar på sc gör inte saken bättre och sen gör du motsatsen på sc2.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Ni som säger att grafiken suger vad hade ni förväntat er av blizzard? Ni verkar defentivit inte ha spelat några av deras spel och totalt missat känslan med spelen.
Håll er till era übergrafikspel så blir allt bra.

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iguanodon
[B]ser inget vidare ut, massa flashiga effekter för att dölja den kassa grafiken ?

Dom har jobbat med spelet i 2,5 år? och det ser ut såhär ? lol släpp inte skräpet.
Hoppas den färdiga produkten blir bättre. Alpha versionen av startcraft 1 var ifs inget vidare snyggt det heller.

Jepp, det är väldigt troligt att Sc2 kommer floppa som du säger, eller att alla kommer tröttna Du kanske kommer göra det dock.

Och självklart är SC2 rent skräp som du säger, liksom det är blizzard. Och lol kolla på SC1, värdelöst spel.

Nej gå nu lira erat supreme commander som är liksom snyggt och tufft, och rent skit i gameplay och aldrig kommer bli ett stort spel inom MP.

Och som sagt, som även ptte säger.
Har ni aldrig någonsin spelat ett spel från blizzard?
Om ni har det borde ni har fattat att dom inte är 100% fokuserade på skaffa fram den bästa grafiken i ett spel som vissa sketna utvecklare är.
Here's the kicker, blizzard spel lyckas alltid, medans utvecklare som satsar på att göra OMG snygg grafik floppar totalt, konstigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iguanodon
ser inget vidare ut, massa flashiga effekter för att dölja den kassa grafiken ?

http://sclegacy.com/features/evolution.php

Aldrig att sc2 har hållt på i 2.5 år. Omöjligt att de hållt på så länge och hållt det tyst! Det skulle inte förvåna mig om mycket av dessa "ingame" filmer är prerender för att visa hur spelet ungefär ska se ut.

Permalänk
Medlem

Ni som säger att SC2 är långt ifrån klar. Hur vet ni det? Ärligt talat så tror jag inte de kommer gå över 10-års perioden sedan ettan så spelet kommer förmodligen senast första kvartal nästa år. Då bör de vara i betastadiet nu och grafiken lär knappast förändras mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Ni som säger att SC2 är långt ifrån klar. Hur vet ni det? Ärligt talat så tror jag inte de kommer gå över 10-års perioden sedan ettan så spelet kommer förmodligen senast första kvartal nästa år. Då bör de vara i betastadiet nu och grafiken lär knappast förändras mycket.

Det faktum att det inte släppts någon alpha räcker väl gott och väl.

Permalänk
Medlem

Introvideon var något av det snyggaste jag sett, och hade ärligt talat gåshud!

När jag sen ser gameplayet blir jag lite besviken, Jag var aldrig något jättefan av starcraft. Men har spelat Warcraft II och III till ögonen blöder. Grafiken sen för enkel ut på något sett. Jättefina effekter och allt, men jag tror det är lätt att tröttna på ett spel som ser ut sådär. Tröttnade på CNC3 på e gång. WC3 spelar jag dock fortfarande. Så det är svårt att säga...

Framför allt tycker jag kontrollen över enheterna brukar vara lite sisådär och gillade inte "pekaren" som användes för att styra enheterna. Kontroll är allt

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Okej 3 år då. om du håller koll på vad det är för folk blizzard anställer, så är det inte så svårt att gissa vilka spel som är på g.

Citat:

Aldrig att sc2 har hållt på i 2.5 år. Omöjligt att de hållt på så länge och hållt det tyst! Det skulle inte förvåna mig om mycket av dessa "ingame" filmer är prerender för att visa hur spelet ungefär ska se ut.

Permalänk
Medlem

Känns som om grafiken är väldigt warcraft 3 inspirerad.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Det faktum att det inte släppts någon alpha räcker väl gott och väl.

Vad menar du med "inte släppt någon alpha"? De kanske redan har passerat alphastadiet i skymundan?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Att ni inte blir less att klaga på varandra? och då menar jag båda sidorna.

Jag tycker starcraft 2 ser bra ut och jag längtar efter det.

Däremot var jag inget fan av Wow, ska jag då gå och klaga i world of warcraft tråden om hur mycket jag tycker det sög enligt mig? det är helt och hållet onödigt. Håll era tråkiga kommentarer för er själva och försök att lyfta upp spelet positivt.

OCH om ni inte har något positivt att säga så tror jag ni har hamnat i fel tråd.

Jag har en request på en tråd här på sweclockers och den borde heta "Gnäll och whine tråden" och där kan alla tråkmånsar sitta och klaga på varandra

Permalänk
Medlem
Citat:

Aldrig att sc2 har hållt på i 2.5 år. Omöjligt att de hållt på så länge och hållt det tyst!

Valve höll HL2 hemligt i princip från 1998 till 2003

Ptte: Jag kan bara tala för mig själv men det var väl ganska väntat att det skulle se ut som det gör och det tycker jag utan tvekan är negativt, i övrigt håller jag med dig, självklart kommer spelet bli extremt bra, blizzard spel som inte är bra ser aldrig dagens ljus. Se på SC: Ghost och om jag inte minns fel fanns det något som hette Warcraft: Lord of the Clans för många år sedan.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Sen när började Strategi spel handla om grafik?

Ja just det! sedan Supreme Commander...

Nej ni, Håll er till era fps så vi andra kan njuta av zerg-rush och battlecruisers

Visa signatur

Cpu: AMD Athlon 4600 X2 Ram: Corsair 2040 DDR2 Graphics: GeForce 8800 GT Alpha Dog Edition Power: Hiper 580W Storage:2x Westen Digital 250GB / 500GB Chassi: Apevia X-Plorer Black.
PSN: huxs

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är imponerad över hur pass väl Blizzard har lyckats hålla detta hemligt trots att det verkar ha varit under utveckling en längre tid.

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Medlem

Just det!
Tycker vi kan byta samtalsämne...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorfisk
Att ni inte blir less att klaga på varandra? och då menar jag båda sidorna.

Jag tycker starcraft 2 ser bra ut och jag längtar efter det.

Däremot var jag inget fan av Wow, ska jag då gå och klaga i world of warcraft tråden om hur mycket jag tycker det sög enligt mig? det är helt och hållet onödigt. Håll era tråkiga kommentarer för er själva och försök att lyfta upp spelet positivt.

OCH om ni inte har något positivt att säga så tror jag ni har hamnat i fel tråd.

Jag har en request på en tråd här på sweclockers och den borde heta "Gnäll och whine tråden" och där kan alla tråkmånsar sitta och klaga på varandra

Det är ett disskusionsforum. Klart vi ska klaga på det vi inte gillar!

Däremot ser jag verkligen fram emot StarCraft II. Lär bli suvären spel trotts "den tecknade grafiken". Hade dock velat se mer "stål" än pastell :).

Permalänk
Medlem

De har hållit på med SC2 i 4-5 år. Arbetet började direkt efter att WC3 var klart.

http://www.sclegacy.com/index.php

Citat:

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|