Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

kan inte välja :s

Skulle behöva lite hjälp att välja vilken modell jag ska beställa, och har lite bråska med att beställa då jag är i behov av lapto snarast.

Mina krav:

*Lätt
*Snygg
*Ok batteritid
*Klara köra aero på vista utan allt för stora problem, samt en del renderingar
*Vänlig mot poker klienter
*Inte till för spel, har stationär till det
*Ok skärm så att det är möjligt att sitta utomhus och ändå kunna se något på skärmen

Budget: 13-14 max men hellst billigar

Väljer just nu mellan:

SONY VAIO C2Z - Vill ha den svarta gillar inte den gråa
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010107262

LG Z1-A7FNV - Ser ok ut men lite osäker på prestandan
http://www.computercity.se/index.aspx?Identifier=SE95125

Missar jag någon uppenbart alternativt?
Macbooken går väl bort då jag hört att den inte funkar speciellt bra med pokerklienter.

Har även kollat en del på zepto modellerna framförallt Znote 6224W men leveranstiden på dom är lite för stor för mitt tycke samt läst lite om åsikter om överhettning etc...

Behhöver råd om detta snarast, framför allt för att jag har sjukt svårt att bestämma mig för något

Tack på förhand

Permalänk

6224W från www.zepto.se spöar de båda i pris och hårdavara. Men av de två hade jag valt Vaio:n

MvH

Permalänk

bra rubrik ? kan inte välja :S

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk

Vilka pokerklienter kör du? De flesta rullar på bra i Parallels.

Permalänk

Alltså om du beställer en zepto nu får du den typ den 12...

MvH

Permalänk
Avstängd

kör på en Hp DV modell. Riktigt snygga

Köpte en DV2222 idag på netOnnet för 8500kr. klart prisvärd enligt mig
liten skärm och snygg dator. Inget för spel fanatiker men spelar man bara poker och surfar, samt kollar film o lyssnar p musik så är den grym

Visa signatur

Skryter inte gärna, och spelar inte känd. Men föddes till en stjärna och kommer dö som en legend!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xslyyx
kör på en Hp DV modell. Riktigt snygga

Köpte en DV2222 idag på netOnnet för 8500kr. klart prisvärd enligt mig
liten skärm och snygg dator. Inget för spel fanatiker men spelar man bara poker och surfar, samt kollar film o lyssnar p musik så är den grym

Har funderat på den ett tag, kan du tala om för mig om den har inbyggd mikrofon? och hur pass smidig den är?
Är ute efter det du pratar om, vill inte ha nån klump

Hälsningar

Visa signatur

Too, often we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head - Gaz Cooper

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MiiKe
Har funderat på den ett tag, kan du tala om för mig om den har inbyggd mikrofon? och hur pass smidig den är?
Är ute efter det du pratar om, vill inte ha nån klump

Hälsningar

Den har mikrofon och innbygd 1.3 MPixel kamera...Fungerar skitbra. Framför allt till msn osv
Smidig som f*n
Väger inte mycket. Jag tog bort vista och ersatte med XP. Fungerar mycket bättre enligt mig.

Jag rekomenderar den starkt. Den är billig som sagt.
Snygg skärm också. Jag har aldrig haft en bright view men jäklar vad snyggt

Visa signatur

Skryter inte gärna, och spelar inte känd. Men föddes till en stjärna och kommer dö som en legend!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xslyyx
Den har mikrofon och innbygd 1.3 MPixel kamera...Fungerar skitbra. Framför allt till msn osv
Smidig som f*n
Väger inte mycket. Jag tog bort vista och ersatte med XP. Fungerar mycket bättre enligt mig.

Jag rekomenderar den starkt. Den är billig som sagt.
Snygg skärm också. Jag har aldrig haft en bright view men jäklar vad snyggt

Tackar för svaret!
Men gud så härligt, hade väl mest tänkt ha den till web, msn, ventrilo, musik och film. Som en leksak och då verkar den ju perfekt
Hade också tänkt fortsätta köra XP en stund till.

Du förresten, en fråga till
Hur pass varm blir den med Geforce Go grafikkortet? Hur är det med att ha den i knäet? och blir det varmt för handlederna om man vilar på tangentbordet?

Hälsningar!

Visa signatur

Too, often we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head - Gaz Cooper

Permalänk
Avstängd

Jag var lite orolig för fläkten och ljudet. Som sig bör på bärbara. Men jag tycker det är klart godkänt.

För bättre eller mindre ljud ska du kanske kolla "core 2 duo".
Men den blir inte så varm att du inte kan ha den i knät. Jag har på den nästan 18h per dag och märker inte av något speciellt.

Märker inget speciellt för händerna heller. Det blir ju ljumet men inte hett...om du förstår hur jag menar. Varmt blir det ju men behagligt.

Dessutom följer det med en skit snygg fjärrkontroll som du kan ha för att styra mediaplayer osv. Smidig som fasen. När du inte har det kan du fälla in den i datorns sida. Den är tunn som fasen och läcker så man blir tårögd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Låter riktigt fint, jag har nog det jag behöver för att handla!
Tack för intresset

Hälsningar

Visa signatur

Permalänk

Fast batteritiden är ju ingen höjdare på HPn.