Problem med Frets on Fire

Permalänk
Medlem

Tjenare tjenare, har ett jobbigt problem med Frets on Fire.

Jag laddade ner "Song pack 3" och "Song pack 4" till det och la in låtarna och det funkade finfint. Men idag så skulle jag formatera, då sparade jag song packen på en extern hårddisk sen installerade jag Frets igen efter jag formaterat. Fast när jag skulle lägga in låtarna så måste man ju ha "affe.bat" och lägga i data-mappen, det var bara det att jag tänkte inte på att spara den när jag formaterade.

Så nu undrar jag, är det någon som skulle kunna lägga upp "affe.bat" till Song-pack 3 och 4 på en ftp så skulle jag vara evigt tacksam.

Permalänk
Medlem

Re: Problem med Frets on Fire

Om du inte har hittat den än (du kan ju tanka ner en av dom, dom är likadana tror jag) så kan jag skicka den över irc/msn till dig om du vill. Annars kan du ju dra hem torrenten och bara tanka den filen? Det var några dagar sen du skrev så du lär väl ha den men, tänkte bara vara snäll Hittade Frets On Fire igår och det äger Laddade ner 5 eller 6 song packs inatt Data/Song mappen ligger på 9,52 gb nu Får ta och nöta det senare idag, men nu ska jag iväg till skolavslutningen Ha det fint.

Permalänk

JAg tankade ner Frets on Fire nu idag, är sugen på o köra, men så fort jag startar programmet så laggar det sönder! T.ex. på huvudmenyn ser man inte "frets on Fire"-loggan utan bara en fet bunt med pixlar. Sen när man ska in o starta en låt så laggar det sjuuuukt mycket. Det går inte ens köra några låtar, det bara laggar. Vet någon hur jag kan fixa det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paperghost
JAg tankade ner Frets on Fire nu idag, är sugen på o köra, men så fort jag startar programmet så laggar det sönder! T.ex. på huvudmenyn ser man inte "frets on Fire"-loggan utan bara en fet bunt med pixlar. Sen när man ska in o starta en låt så laggar det sjuuuukt mycket. Det går inte ens köra några låtar, det bara laggar. Vet någon hur jag kan fixa det?

Steg 1 är iallafall att uppdatera till senaste grafikkortsdrivrutinerna. Sen finns det en fretsonfire.ini som du kan pröva att ändra upplösningen i.

Permalänk

snackas det om warez ??

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk

Nej det är ett gratis spel.

Permalänk

Har haft samma problem som werre. undrar om nån kan säga var jag kan få tag i bara "affe.bat" lr om nån kan skicka?

Permalänk
Medlem

Hihahi! affe.bat
Låt säga att det var jag som la upp de song packs
Vet ni vad affe.bat gör ?
Den behöver man bara använda en gång.
Den kopierar en fil. Har ni kopierat hela song mappen har ni också sparat affe.bat:s effekt.
Man kopierar filen för att låten inte ska tystna när man spelar fel.

I nya versioner av Frets eller nyare Mods behövs inte denna fil.
Ifall song.ogg inte finns sänks volumen på guitar.ogg istället.

Men vill ni ha affe.bat gör följande:
1. Skapa en affe.txt-fil.
2. Öppna den och skriv in följande:

echo off @echo COPY for /r %%a in (.) do ( @echo %%~na cd "%%a" if not exist song.ogg copy guitar.ogg song.ogg ) cd.. @echo END COPY

3. Döp nu om filen till affe.bat.

OBS! Ni måste kunna se ändelsen på filen.
Utforskaren -> Tools -> Folder Options -> View -> Rutan "Hide extensions for known file types" ska INTE vara i kryssad.

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Medlem

Re: Problem med Frets on Fire

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paperghost

Jag har samma problem... Har haft spelet länge och spelat mycket, det konstiga är att problemen började först efter jag uppdaterade till senaste grafikkortsdrivrutinerna :S

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 3,0 GHz; MSI 8800GT 512OC; 4GB Corsair XMS2; 2 x 500GB ; Windows Vista Ultimate x64