Permalänk

pysande volvo 740 ?

Tjena.

har som sagt en 744a gl med 115 pigga hästar underhuvuen.
Dock ibland så kan man höra ifrån motorn när man trycker inkopplingen och varvtalet sjunker att den mer pyser ifrån motorn.

jag vet inte alls var ifrån det kommer för det är svårt o höra varifrån.
ventilerna är felinställda är väl den enda orsaken jag kan komma på.. men någon som vet?

Låter lite som om man hade en dumpventil men som mer pyser ut det eller som man hade turbo fast ändå inte
insprutning är väl värt o nämna kanske

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

kanske är insprutningen eller något svårt att veta när man inte hör pysandet, försök att lokalisera pysandet, kanske be någon kompis gasa lite när du lyssnar under huven? kan ju vara avgas läckage eller annat oxå?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
kanske är insprutningen eller något svårt att veta när man inte hör pysandet, försök att lokalisera pysandet, kanske be någon kompis gasa lite när du lyssnar under huven? kan ju vara avgas läckage eller annat oxå?

mjo men är det insprutningen så borde man höra det på uppvarvet med isf.
gasa kan man ju göra själv underhuven finns ju vajen som går ifrån pedalen som man kan gasa på

Mjo men ett hål i avgasröret är inte troligt då det är nästan spillrans nytt.. något jag började höra häromdagen men frågan kvarstår. skulle man spela in deet så överröstar nog motornssurr det iaf.

ibland hör man det tydligt ibland inte likosm så man undrar ju.. har väl varvat ut motorn men det finns ju varvstopp så det borde inte vara det liksom som orskat pysandet? eller onm det ens är farligt?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

just ja det är en så "gammal" bil där man kan gasa lite när man är under huven.

har testat och gasat och försökt höra pysandets härkomst? kanske ligger det en hidden turbo någonstans?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
just ja det är en så "gammal" bil där man kan gasa lite när man är under huven.

har testat och gasat och försökt höra pysandets härkomst? kanske ligger det en hidden turbo någonstans?

mjo .. men de skulle man märkt isf:P
har ju suttit massa gnojs i den , har dragit bort massa kablar o skit det varit till extraantenner, comradio o en massa kablar i motorrummet som inte gick någonstans så visst jag vet inte alls om den är modifierad men pigg är det iaf.. förpigg kanske?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Har det suttit en ekonomimätare i bilen, extramonterad, som du slitit ur? isåfall har den en vakumslang till sig som garanterat pyser om deninte är inkopplad.

Har du ac i bilen så kan spjällen till luftreglagen vara styrda med vacum, dom kan pysa en hel del, speciellt om det är läckage på dom slangarna.

Går bilen bra och inte drar fasligt mycket soppa så är det bara att köra

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Medlem

Fården gör likadant, den läcker i insuget...

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

Kolla vacuumslangarna.

Visa signatur

Apple Macbook Pro