Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Med lite tur dör jag innan jag rycker in.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Med lite tur dör jag innan jag rycker in.

Ring pliktverket och säg att du inte vill göra, att de gör bättre i att ge platsen till någon som verkligen är motiverad som fått avslag.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Med lite tur dör jag innan jag rycker in.

Tss, lumpen är en av dom mest roliga saker jag gjort, låg visserligen som bevaknng/insats med sjukt mycket fritid, typ 14 kvällstjänster eller något sånt men man kan 'charter-svina' på krogen

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
Jag har inget som helst intresse av att dö för "mitt land".

Kan jag säga att jag inte heller har, men om man kan göra en skillnad för sin familj och vänner så skulle jag göra det.

Ingen som ska in vid LG? Och grattis till er som ska till S1/LedR eller vad dom heter nu förtiden, lökigaste stället jag sett ^^

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem

Jag är vid LedR nu, fast lite bättre lön och anställning än de värnpliktiga

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
Jag är vid LedR nu, fast lite bättre lön och anställning än de värnpliktiga

Annställd som filur eller vad? Eller civilanställd?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Annställd som filur eller vad? Eller civilanställd?

NBG

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr.zojjz
Kan jag säga att jag inte heller har, men om man kan göra en skillnad för sin familj och vänner så skulle jag göra det.

Ingen som ska in vid LG? Och grattis till er som ska till S1/LedR eller vad dom heter nu förtiden, lökigaste stället jag sett ^^

Äh, mina nära och kära får väl hänga med när jag flyr landet isf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
Se till att du hamnar på STRV. 06/07

Vore onekligen ballt att hamna på en Strv, men jag trodde att befattningen Stridsfordonsbefäl enbart var Strf90 (och nån bandvagn)?
Är iaf, tills vidare, placerad på 1. pansarskyttekomp.

Permalänk
Medlem

Jag vill så gärna göra lumpen!!
Hoppas att jag får göra det

Dessutom, armén är ju inte bara till för att kriga, utan även hjälpa vårt land vid naturkatastrofer, evakuera folk och annat.

Om ni inte vill ha er plats, ring och säg det då.
Då slipper ni väl till och med åka på hälsokollen?

I alla fall, är 15 nu (16 i Augusti) så, jag får väl mitt brev nästa år.
Vad står i det? Vad ska man göra då?

Lycka till ni som har fått komma in!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

Jag vill också göra lumpen

Jag är riktigt sugen på attackdykare, någon som vet om det är svårt att få en sån plats? Något speciellt man behöver osv.

Får mitt brev nästa år som personen ovan

Permalänk
Medlem

Rycker in om (hmm vad blir det nu) typ två veckor på AMF1 som amfibiesoldat.
30 juli närmare bestämt.

Permalänk
Medlem

Oj, det var överraskande många som väljer att inte göra värnplikt. Här i Finland är det runt 80% av pojkarna som rycker in. Själv blir det antagligen kustjägare vid Nylands Brigad nästa sommar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Drar till Skövde på måndag för att börja träna inför en eventuell utlandsmission 1a Januari 2008. IA07

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Drar till Skövde på måndag för att börja träna inför en eventuell utlandsmission 1a Januari 2008. IA07

Nice, då kommer vi slutövningen uppe i norr tillsammans (core batallion ). Lite ironiskt att NBG som inte ska kunna verka i artiskt klimat väljer att ha slutövning vid Luleå i november

Är väl en pluton ur IA07 som ska till USA på övning också? Vet du något mer om det?

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
Nice, då kommer vi slutövningen uppe i norr tillsammans (core batallion ). Lite ironiskt att NBG som inte ska kunna verka i artiskt klimat väljer att ha slutövning vid Luleå i november

Är väl en pluton ur IA07 som ska till USA på övning också? Vet du något mer om det?

Ja, Charlie-pluton ska till USA tre veckor för att öva ökenstrid.

Ses i norrland då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
Nice, då kommer vi slutövningen uppe i norr tillsammans (core batallion ). Lite ironiskt att NBG som inte ska kunna verka i artiskt klimat väljer att ha slutövning vid Luleå i november

Hmm, har varit snack om att min pluton, ledningsplution 5. skv, LG, ev. ska medverka på nåt sätt i nån NBG-slutövning uppe i norrland i vinter.. Kanske är samma? ^^

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr.zojjz
Hmm, har varit snack om att min pluton, ledningsplution 5. skv, LG, ev. ska medverka på nåt sätt i nån NBG-slutövning uppe i norrland i vinter.. Kanske är samma? ^^

Låter inte helt orimligt nej.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

hade det varit en bra organisation så hade det varit givande, men jag hoppade av höst 2006, sånna tards det finns i försvaret, och det betalar jag för, fyy brr

Permalänk

Jag fick frisedel

Visa signatur

Ge oss tillbaka det ni tog från oss, ÖÄ
Edit: Ja, nu vare tillbaka. Vilken lycka!

Permalänk

För mig som inte har en gnutta nationalism i mig så var det en självklarhet att inte göra lumpen.
Och nu i efterhand var det nog det bästa jag gjort för min karriär. Ser på mina kompisar som offrade ett år på lumpen som praktiskt sett får börja om på noll kunskapsmässigt, till skillnad från mej som har utvecklat mina färska kunskaper från gymnasiet i praktiken.
Jag jobbar som Automationstekniker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
Det ska komma besked till de som drabbas i augusti tror jag. Annars funkar det att ringa eller maila till pliktverket och helt enkelt fråga. Tyvärr Billy Bob så tror jag S1 är ett av de drabbade regementena

Va är du seriös? Men vad händer :s Alltså dom är så gripande korkade som väntar att gå ut med det till augusti. Alla som blev inkallade har liksom skitit i att söka utbildningar osv bara för lumpen. Blir det nån ersättning eller nåt? Blev fett orolig nu haha, hur vet du att s1 skulle kunna drabbas?

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billy Bob
Va är du seriös? Men vad händer :s Alltså dom är så gripande korkade som väntar att gå ut med det till augusti. Alla som blev inkallade har liksom skitit i att söka utbildningar osv bara för lumpen. Blir det nån ersättning eller nåt? Blev fett orolig nu haha, hur vet du att s1 skulle kunna drabbas?

Är anställd där nu och hörde det av någon där. Det du kan göra är att maila eller ringa pliktverket och fråga om besked (som jag sa ovan) så kan du få besked ganska omgående. Min bror gjorde så och fick höra på direkten att han inte var i fara och sen kom antagningsbeskedet på posten en vecka senare. Ge in upp

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Riskokaren
Jag fick frisedel

haha jag med,varför fick du det då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
haha jag med,varför fick du det då?

Hm, jag hade uppgett "lätt pollenallergi" i hälsopappret.. Tycktes inte om! Förj'vla skönt att slippa skiten.

Visa signatur

Ge oss tillbaka det ni tog från oss, ÖÄ
Edit: Ja, nu vare tillbaka. Vilken lycka!

Permalänk
Medlem

Fick inte mönstra...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Robotsoldat GM900 på P4 i Skövde jan 08. Rycker in 28:e. Ska bli kul, tror jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Riskokaren
Hm, jag hade uppgett "lätt pollenallergi" i hälsopappret.. Tycktes inte om! Förj'vla skönt att slippa skiten.

hehe, jag efter 3 månader klagade på ryggen, även bevisat att jag hade kass rygg, men kaptenen ville inte at jag skulle sluta, han sa, har du någonstans att ta vägen nu? ja!! dah,
skulle det vara någon skillnad 7 månader senare
hehe,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
Nice, då kommer vi slutövningen uppe i norr tillsammans (core batallion ). Lite ironiskt att NBG som inte ska kunna verka i artiskt klimat väljer att ha slutövning vid Luleå i november

Är väl en pluton ur IA07 som ska till USA på övning också? Vet du något mer om det?

Då kanske man ser dig då där uppe.. vi ska förmodligen göra våra slutövning tillsammans med NBG ;P

Permalänk

Varför inte göra som många andra länder i Europa? Satsa på en yrkesarmé!

Visa signatur

Ge oss tillbaka det ni tog från oss, ÖÄ
Edit: Ja, nu vare tillbaka. Vilken lycka!