Heavy shit (Natrium) - VERY Explosive! (Natrium + Vatten)

Permalänk
Medlem

Hhum... Om vi helt bortser från riskerna med att hantera natrium på det viset, kan man ju även ifrågasätta deltagarnas kapacitet till framförsikt, och förmåga att tänka igenom saker. Om snuten skulle vilja ha tag i "förövarna" hur svårt är det att leta reda på "henke larsson" i rätt område, speciellt med tanke på att svenska skolor tydligen de senaste åren alla lämnat in sina klassfoto kataloger för just sådan identifiering ska vara lättare. Att hitta sonic, är antagligen inte speciellt svårt efter att man konstaterat vem henke är.

Baserat på övningen istället för utövarna, sänk natriumet under vatten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
btw vår kemilärare i 8/9an fick erfara att brandsläckare kan göra kortslutning i vägguttag. propparna gick vistt i skåpet likså jordfelsbrytaren;)

tror det var kolsyre men är inte 100

Antagligen luftfuktighet som kondenseras av kylan....

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Fina smällar, men fick lite löjliga tonårsvibbar över klippet.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Fina smällar, men fick lite löjliga tonårsvibbar över klippet.

Yep, fast jag hade bara "torr-is" att leka med, PET flaska som var fastknutten till en tegelsten och man slängde ner i plurret.

Dummaste var att vi hade väldigt liten bit kvar som vi tryckte ner i en flaska i slutet... ingenting hände på 10min så vi började bada istället, dumt gjort... fanskapet small under oss.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

tonårsvibbar...

Sorry, filmerna är lite dåligt klippta ´vilket jag ursäktar för, snart ska vi börja klippa de lite seriöst och få ihop det hela till en enda film, nästa vecka när jag har semester.

Problemet är att polisen knackade på igå så nu får vi gå och göra det lite längre bort.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Yep, fast jag hade bara "torr-is" att leka med, PET flaska som var fastknutten till en tegelsten och man slängde ner i plurret.

Dummaste var att vi hade väldigt liten bit kvar som vi tryckte ner i en flaska i slutet... ingenting hände på 10min så vi började bada istället, dumt gjort... fanskapet small under oss.

Lite OffT men, gjorde det ont? ;D Eller kändes på nåt sätt?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Lite OffT men, gjorde det ont? ;D Eller kändes på nåt sätt?

Nja, blev väldigt chockade av vattenmassan som kom upp med gas/luft bubblan och han som var över bubblan drogs ner under vattnet en kort stund.
Alla fick panik när han försvann och simförmågan försvinner då, misstänker att han fejka för att få det verka farligare än vad det var.

Men man var 10år och hade plankat in hos AGA och rotat runt i frysboxarna efter isen för att ha lite roligt, visst det var roligt.
Specielt då 4 ungar cycklar hem med ca 70kg torris, ryggsäckarna fulla m.m och jag hade jackan full med, det var en varm sommar natt och jag hade frost på jackfickorna när vi kom hem.
Sen hade vi lite roligt med en massa plastflaskor under natten, sprängde vägkon, hundbajs tunnor, soptunnor och trolla bort en fotboll när vi hitta en avloppsrör av PVC, tryckte in bollen i röret och plasera en flaska på en sandhög och tryckte röret över flaskan... bollen flög och den hitta vi adrig igen, jag som höll i röret när det small hade ringande i röronen i en vecka.

Dagen efter hade vi inte mycket is kvar, mesta hade dunstat bort under natten.. så vi tog resten och cyckla iväg för att göra slut på det och bada.

I den lokala tidningen hade polisen efterlyst efter information och vittnen för vandalismen som hade händ under natten, gissa vad roligt vi 10 åringar hade den sommaren... rädda för att snuten skulle hitta oss så vi stanna mest hemma.

Sen när skolan började snacka många om den händelsen, och tyvärr kunde en av kompisarna inte hålla tyst om det.. idioten trodde han skulle bli populär, men vissa var avundsjuka och då fick han åka till polisstationen för förhör och visst ska han avslöja oss med... mycket roligt möte med socialen hade man.

Sen när man blev 15 så exprementerade man med svartkrut, tillverkning och användning.. det slutade med en olycka i en garage, tur var att vi inte hade det helt slutet i någon burk eller tunna.. men det blir en jävla massa rök av 10kg svartkrut som brinner på ett par sec

Den dagen slutade vi med dumheterna helt, tänkte lite på vad som hade hänt om det var i en sluten behållare.

Sen lek inte med potatiskanon, min sprack där bak och ögonfransar samt ögonbryn försvann med jäkla sveda i ansiktet... inte roligt att se ut som en idiot med krulligt hår.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Inte lite svala killar i filmen, tänk om jag vore så där cool.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk

Alkalimetallerna är roliga =). Har tyvärr aldrig fått komma i konktakt med Francium...

När vi ändå pratar om saker som spränger så är ACTP ett hett tips. Om man vill leka med sina händer och eventuellt sitt liv.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Sen lek inte med potatiskanon, min sprack där bak och ögonfransar samt ögonbryn försvann med jäkla sveda i ansiktet... inte roligt att se ut som en idiot med krulligt hår.

Smart att ha ansiktet precis bakom kanonen? Om man placerar kanonen väl och har typ 2m långa kablar till strömbrytaren ska det nog inte vara någon fara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bergstrom
När vi ändå pratar om saker som spränger så är ACTP ett hett tips. Om man vill leka med sina händer och eventuellt sitt liv.

Lustigt.. Jag har iofs bara ett par års erfarenhet, samt kriminalens sprängtekniska avdelning i stklm åsikt, men rätt hanterat är vi i alla fall överens om att TATP / TCAP / ACTP är relativt ofarligt. (Kärt barn har många namn?)
Visst ja, förr använde ingenjörstrupperna det som "nödsprängämne" men man övergav det till fördel för gödningsbaserade sprängämnen som är lättare att producera under primitiva former, samt kan användas med en gång.

Självklart är alla pyrotekniska pulver, och sprängämnen farliga, men en jämförelse mellan svartkrut, och TATP, utfaller kanske oväntat. Svartkrut är klart mer opålitligt, och det säljs till privatpersoner varje år, utan ordentlig kontroll av ålder, eller säkerhetsmedvetande. Jag skulle dock rekomendera att man avstår från att leka med TATP, inte för att det är opålitligt, men för att produktionen innebär moment som producerar klart obehagliga, även skadliga gaser, och det är trots allt ett sju jäkla kraftfullt medel.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.