Officiella HP W2207/2007 tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mejpel
Okej, fint... tack!

... Hittade "allas" priser nu nar jag sokte pa w2207H pa prisjakt.nu och drar till SIBA och computer-city imorn o h'o'r med dem om man far kopa med angerr'a'tt/bytesr'a'tt med uppackad kartong - annars tar jag fran db.com istl1 i redan 'o'ppen order = "gratis" frakt!

EDIT: Någon som vet varför den kostade typ 2900:- i september i början av tråden men runt 3,4K nu? Borde inte priset sjunka?

Vad jag vet så kräver siba att förpackningen ska vara obruten om man vill utnyttja öppet köp/ångerrätt, too bad för dem har REA på skärmen :/

Priset har höjts för det gamla priset gällde w2207 (alltså utan h).
I och med att dem pressade in en HDMI port istället för DVI port så ökade priset rejält. Enda skillnaden med HDMI jämfört med DVI är att med HDMI kan du också få digitalt ljud.. vilket är fullkomligt onödigt :/

btw så tycker jag att det är "enklare" att köpa en DVI>HDMI kabel istället för att hålla på med en adapter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pgojim
Vart köper man ett bra väggfäste till den och hur får man bort det som sitter på original?
jag har den äldre med vga/dvi, funkar fortfarande prima, kör på dvi
gått snart 1000 timmar

Skärmen har VESA 100*100 så det finns mängder med olika fästen som passar. Bakom skärmen där foten liksom sitter fast i själva "skärmen" så finns ett plastlock. Det är hela den plastbiten som täcker själva infästningen. Jag klurade en hel del på detta också innan jag fick loss den..

Ta helt sonika och "knäck" loss det plastskyddet. Det går givetvis inte sönder men det känns inte helt bra inombords när man drar loss det. Därunder hittar du sen de 4 skruvarna för att lossa hela foten.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Vad jag vet så kräver siba att förpackningen ska vara obruten om man vill utnyttja öppet köp/ångerrätt, too bad för dem har REA på skärmen :/

Priset har höjts för det gamla priset gällde w2207 (alltså utan h).
I och med att dem pressade in en HDMI port istället för DVI port så ökade priset rejält. Enda skillnaden med HDMI jämfört med DVI är att med HDMI kan du också få digitalt ljud.. vilket är fullkomligt onödigt :/

btw så tycker jag att det är "enklare" att köpa en DVI>HDMI kabel istället för att hålla på med en adapter.

Dumma SIBA o dumma HP... Onödigt med HDMI på datorskärm enligt mig så hade gäääärna tagit den billigare med DVI bara... Finns ju w2207 utan H på prisjakt men den ligger ju som sagt på 3400SEK... konstigt...

Visa signatur

stationär: Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz | Corsair 6400C4DHX 800Mhz 2Gb | GeCube HD3870 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ | Corsair 550W | HP W2207H | Windows 7 x64
laptop: ASUS UL30VT

Permalänk
Medlem

Om jag inte har helt fel så har W2207 utgått och ersatts av W2207H.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe, Intel C2Q Q9550 (TRUE/Scythe SFF21F), Corsair Dominator 2x2GB PC8500, Asus Radeon HD4870 512MB
2xSamsung HD501LJ 500GB, 1xWestern Digital VelociRaptor 300GB
Corsair HX620W, Lian-Li PC-A05B (4xNoctua NF-S12-1200), Sound Blaster X-FI Xtrememusic (Sennheiser HD555), BenQ FP241W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RAdoxx
Om jag inte har helt fel så har W2207 utgått och ersatts av W2207H.

Damn? :/

Visa signatur

stationär: Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz | Corsair 6400C4DHX 800Mhz 2Gb | GeCube HD3870 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ | Corsair 550W | HP W2207H | Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

vart köper man ett vettigt vesa 100x100 fäste?
vart köpte du ditt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pgojim
vart köper man ett vettigt vesa 100x100 fäste?
vart köpte du ditt?

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=23610332

Visa signatur
Permalänk
Medlem

min w2207h skickade jag tillbaka illa kvickt, den är inte ett dugg värt sina 3.5k + adapterpris om man saknar hdmi på grafikkortet. För det priset kan man få 2 st 22" wide om man ändå inte spelar snabba fps som q3 som absolut var ospelbart på w2207h.

eller göra som så att man lägger till lite pengar och köper en annan skärm. Jag valde att köpa en LG 24" wide p-mva panel och är förbannat nöjd

Jag hade även enorm glapp i min adapter/hdmi sladd till hp-skärmen, så det blev svart lite när det ville och det var enormt störande.

Permalänk
Medlem

xarph hur monterar man det?
svårt å få upp det på väggen när det sitter på skärmen?

Vad har du för mus/tgb till din W2207? och är din dell skärm bättre/sämre ?

Permalänk

kddn.
Tror knappast att q3 är ospelbart på w2207h.
Hela din historia är lite konstig..
Köper en w2207h, och sen lämnar tillbaks den fort som fan pga. glapp i adaptern, och sen totalsågar du skärmen och säger att den suger.

Knappast att man får 2 st 22" skärmar för samma pris, jo kanske om man tycker om skräp grejer.

Permalänk
Medlem
Citat:

kddn.
Tror knappast att q3 är ospelbart på w2207h.
Hela din historia är lite konstig..
Köper en w2207h, och sen lämnar tillbaks den fort som fan pga. glapp i adaptern, och sen totalsågar du skärmen och säger att den suger.

jag lämnade tillbaka den pga enormt inputlag. musen släpade efter ENORMT. men visst det kan ha varit ett måndagsex, skärmen har bra bild etc, men just w2207h är knappast prisvärd. Den skärmen har dom lagt på en femhundring för att det är hdmi och flera måste ändå lägga pengar på adapter också.

Det var alltså glappet som var det sämsta med skärmen...Jag var väldigt besviken på skärmen efter att ha läst flera trådar etc.

och nej, q3 är helt ospelbart, eller så var det helt enkelt måndagsex

Citat:

Knappast att man får 2 st 22" skärmar för samma pris, jo kanske om man tycker om skräp grejer.

det finns 22" wide för 2000:- att köpa. För mig är w2207h dyrt skräp. så det finns säkert användare som klarar sig med dom 22" wide som har lägre pris också. Allt beror på användarens krav.

Permalänk

Då hade du garanterat ett måndagsex.
Visst, man kan ha olika osikter om skärmar osv. men att kalla w2007h för skräp, det.. är.. eh att överdriva sitt missnöje över att man fick ett måndags ex.
Många säger att w2207h är den bästa LCD skärmen med TN-panel..

Permalänk
Medlem
Citat:

Då hade du garanterat ett måndagsex.
Visst, man kan ha olika osikter om skärmar osv. men att kalla w2007h för skräp, det.. är.. eh att överdriva sitt missnöje över att man fick ett ett måndags ex.
Många säger att w2207h är den bästa LCD skärmen med TN-panel..

jag vet att många rekommenderade den skärmen, därför jag köpte den från första början

Inputlaggen existera ej dock i windows utan kom till i olika spel såsom q3. qw. I spel som wow märkte man inte av det.

Det är bra bild på skärmen helt klart, men för det dyra priset så tycker jag man likagärna kan satsa på att skaffa en skärm med p-mva panel och slippa de tråkiga betrakningsvinklarna och dithering, men det är väl en annan diskussion.

Jag tycker inte jag överdriver mitt missnöje, folk som fortfarande spelar gamla spel som q3 behöver väl också få höra andra åsikter än "oj vilken fin bild den har då jag surfar". Det viktiga är varje individ blir nöjd, och alla individer har olika användningsområden.

jag vill gärna tro att jag fick ett måndagsex, men jag tror egentligen inte det.
Jag undrar varför du verkar vilja hoppa på mig så med "överdrivet missnöje" och "konstig historia". Det är inte direkt som att jag sitter och hittar på utan bara ger min egna reflektion över skärmen. Fler åsikter om skärmar desto bättre tycker jag

Permalänk
Medlem

kddn, jag skulle bra gärna vilja veta hur mkt bättre det blev med din p-mva panel...? Blev Q3 och de snabba spelen spelbara nu möjligtvis?

Jag har spelat UT3, COD4, Q3 arena på min w2207h och jag kan då säga att det var långt ifrån ospelbart!

Sen vad gäller betraktningsvinkel, så vitt jag vet sitter väl de flesta framför sin skärm..?

-_-V

/benkaboy

Permalänk
Medlem

Jag slipper som sagt eftersläpet i q3 nu. Men som gammal crt-användare som är van vid 100hz så kan jag ju definitivt säga att det fortfarande inte är lika smooth känsla. Jag upplever tearing i alla spel jag testat men slipper eftersläpet. Eftersom jag mest spelar wow nu och lite wc3 så funkar det fint. Det är ingen skärm att använda om man satsar hardcore på q3, men funkar då man väl vill lira lite på skoj ibland.

Vad bra att spelen funkar fin-fint för dig! Själv så försökte jag ändra på varenda liten inställning som kunde påverka för att få flyt i q3 och undvika eftersläpet utan lycka. Det försvann direkt då ja pluggade i min nya skärm.

Betraktningsvinklarna är väl en smaksak, på w2207h kunde jag sitta rätt framför skärmen och se i hörnen hur annorlunda färgerna var. Eller bara höja och sänka huvudet 10 cm. Jag kollar även en hel del film på skärmen och hade backbleed på hp:n (även om den var mycket liten) samt att glossy ej passar mig och mitt rum (stör mig för mkt på spegelbilder)

du kan ju göra lite av dessa tester: www.lagom.nl/lcd-test

Jag tittade först på TN-paneler, att det blev en P-MVA var av ren "slump", mina prioriteringar låg inte riktigt på betrakningsvinklar o färgdjup etc, men jag kan inte klaga i dagsläget. 6000:- är mycket pengar (3x22" TN) , men så mycket som jag sitter framför skärmen och hur länge jag har tänkt att ha den så ser jag det mest som en investering.

Jag vart väldigt imponerad av bilden på w2207h då man suttit framför en crt hela sitt liv, men jag vart ännu mer imponerad av min nya skärm.

Men jag är glad att du är nöjd över ditt köp, det är ju faktiskt allt som räknas! Vi kanske ska sluta gå mer OT nu på denna tråd

gott nytt år

//kddn

Permalänk
Medlem

Och hur får jag bort "OSD Lockout" från min skärm nu då?
Ja,alltså så jag kommer in i menyn.

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays

Permalänk

Köpte en w2207 på OnOff nu i helgen som var den sista de hade och den stod som utställningsexemplar, dumt att köpa demoex?. Valet stod mellan denna och Samsung 226BW och har 30 dagars öppet köp ifall jag skulle ångra mig.
Efter lite tweakande med inställingarna måste jag säga att den har väldigt skön och skarp bild.
Tar jag fram service menyn så står det att jag har:

GTMV1.6
LM220WE1-TLB1

Detta är som jag förstår LG-panelen? Vilken av de olika panelerna är det som anses bäst?

Det främsta negativa jag regerade på var backlight bleedingen, har aldrig haft en LCD med TN-panel innan så är osäker på hur mycket tolerans man ska ha men med hjälp av eran expert hjälp kanske man kan få lite mer klarhet i frågan:). Syns naturligtvis enbart när det är svart bakgrund.

Är det ovanligt mycket?

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk
Medlem

Ser ut ungefär som min, jag har lite till i översta kanten också. :x

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe, Intel C2Q Q9550 (TRUE/Scythe SFF21F), Corsair Dominator 2x2GB PC8500, Asus Radeon HD4870 512MB
Corsair HX620W, Lian-Li PC-A05B (4xNoctua NF-S12-1200), Sound Blaster X-FI Xtrememusic (Sennheiser HD555), BenQ FP241W

Permalänk
Medlem

Förutom att hela skärmen lyser som en julgran så hade du juh faktiskt ganska lite... Tycker inte det går långt in på skärmen av vad jag sett... Finns de som blöder mer fast kanske i allmänhet är lite mörkare men jag tycker nog det där är accepterande!

Annars då? Ghosting, eller andra störande saker du märkt?

Visa signatur

Permalänk

Tycker att det där är ganska mycket backlight bleeding.. det där beror nog på att du har LG panelen, Samsung panelen blöder nog inte lika mycket.
Om jag hade fått en sån skärm så hade jag utnyttjat öppet köp eller whatever och antingen bytt den mot en annan w2207, eller så hade jag tagit pengarna tillbaks och väntat i en månad lr så och sen köpt w2207 igen ^^
Men det är bara vad jag hade gjort.

I praktiken så störs man inte så mycket av backlight bleeding, inte jag iaf. Min skärm blöder som ett as men jag märker det i princip bara när windows laddar när man har nyss startat datorn.

Permalänk
Medlem

En hel del här tycks ha köppt riktigt dåliga skärmar eller också är det mycket BS. jag är inne på min andra 24" nu, jag bytte ut min första en Samsung 245B på grund av att jag själv inte förstog att glossy är trevligare att spela på. Det var inget annat fel på Samsung skärmen. Ingen anmärkningsvärd backlight bleeding på någon av skärmarna. Ni som klagar så mycket visa gärna hur en skärm i den här prisklassen ska se ut. Man kan ju inte gämföra med betydligyt dyrare skärmar med annan teknik det är ju inte relevant. Själv har jag varit mycket nöjd med bägge skärmarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
En hel del här tycks ha köppt riktigt dåliga skärmar eller också är det mycket BS. jag är inne på min andra 24" nu, jag bytte ut min första en Samsung 245B på grund av att jag själv inte förstog att glossy är trevligare att spela på. Det var inget annat fel på Samsung skärmen. Ingen anmärkningsvärd backlight bleeding på någon av skärmarna. Ni som klagar så mycket visa gärna hur en skärm i den här prisklassen ska se ut. Man kan ju inte gämföra med betydligyt dyrare skärmar med annan teknik det är ju inte relevant. Själv har jag varit mycket nöjd med bägge skärmarna.

Jag håller med dig... Som sagt så är det ju så... man ser BLB när datorn är i vänteläge och sånt, o hur ofta sitter man framför burken då? Stäng av den då om man inte gillar det lixom - Klart man kanske ser lite BLB i mörka delar av spel men är man kräsen så är nog inte TN-paneler nåt för kräsna gamers...

Visa signatur

Permalänk

Bilden från kameran är lite dålig och självklart ger skärmen inte en sådan blåaktigton som det visas, men man kan ändå se Bleedingen där färgen på bilden är ljusare.

Har inte hunnit testa skärmen jättemycket ännu så har inte hunnit märka av någon eventuell ghosting eller annat. Har även inte sett några döda pixlar eller dylikt så det är bra.

Det jobbiga är att jag inte hittat några andra w2207 skärmar ifall jag ska byta och att jag isåfall skulle blivit tvungen att välja en w2207h och lägga på 300-400kr extra för adapter med mellanskillnad alternativt köpa en Samsung 226BW istället.

Är det stor skillnad mellan de olika panelerna, typ LG vs Samsung?

Är det ungefär sådan Bleeding på alla w2207? Skulle vara intressant ifall några fler kunde slänga upp bilder på deras "w2207 bleeding"!

Är det värt att lägga ut pengar på att köpa HDMI-varianten(w2207h) för att hoppas man får en med mindre Bleeding?

*EDIT: En lite större bild på Bleedingen:

http://img502.imageshack.us/img502/5571/hpim0549rq6.jpg

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk

Jag äger en en sådan här skärm. Kan bara säga att den fungerar kanonbra, o kompisarna blir impade av både storleken på denna skärm och även bildkvaliten.

Ända nackdelen jag vet är att om man sitter så att man ser skärmen lite snett nerifrån (typ i sängen) så kan bilden se mörk ut, eller tom så kan färgerna t.om se konstiga ut.

Men sitter man som vanligt framför skärmen, så är den riktigt grym.

Att ytan är glossy har inte varit något problem för mig, eftersom jag ofta sitter i ett mörkt rum ;p

Köpte från början två stycken Samsung 226BW, men båda dessa lämnade jag tillbaka då båda hade döda pixlar.

Fick sedan alterantivet att testa denna HP 2207 och gissa om jag blev nöjd, då bilden var grymt bra (bättre än Samsungen enligt mig), priset var då mindre än Samsungen dessutom (nästan 1000kr) sist men inte minst inga döda pixlar

Angående ghosting, så uppenbarade detta sig väldigt lite med Samsungen i spel, men på denna har jag inte ens sett skymten av ghosting.

Permalänk

Ingen som kan hjälpa mig med vilken webcam man kan sätta på denna skärm? (w2207).

Vill inte köpa en sen så funkar de inte.

Krav är att de ska va 30 fps.

Nån snälla?!

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloodfeast
Ingen som kan hjälpa mig med vilken webcam man kan sätta på denna skärm? (w2207).

Nån snälla?!

Vilken som helst som har laptop i namnet?

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Köpte HP W2207h idag efter att bytt ut 5st Samsung skärmar pga pixelfel och enorm blackbleed, och kan säga att HP'n spöar Samsung 206BW och 226BW vad det gäller bilden, Mycket klarare färgare och den jag har har nästan inge blackbleed alls, ser det knappt när windows startar

Permalänk
Medlem

Haha, jag blir snart aggressiv. Hur fasen får man bort dammet från ytan?

Kör jag med en mikrofiberduk så lyckas jag bara samla allt damm till ett enda ställe, att sen få bort det därifrån är nästan omöjligt. Är det en våt trasa som gäller eller?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ronzem
Köpte HP W2207h idag efter att bytt ut 5st Samsung skärmar pga pixelfel och enorm blackbleed, och kan säga att HP'n spöar Samsung 206BW och 226BW vad det gäller bilden, Mycket klarare färgare och den jag har har nästan inge blackbleed alls, ser det knappt när windows startar

Ifall du jämnför med min backbleed på bilderna ovan, hur står sig din då och hur var dina Samsungs i jämnförelse där?

RAdoxx: Ta för allt i världen inte våt trasa på skärmytan. Står i säkerhetsinstruktionerna vad det är för medel man kan använda och finns även att köpa på olika affärer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Back_Door_Man
Ifall du jämnför med min backbleed på bilderna ovan, hur står sig din då och hur var dina Samsungs i jämnförelse där?

RAdoxx: Ta för allt i världen inte våt trasa på skärmytan. Står i säkerhetsinstruktionerna vad det är för medel man kan använda och finns även att köpa på olika affärer.

Varför inte blöt trasa?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloodfeast

Nån snälla?!

Nån snubbe på nån youtube-film om den (PC-World) snackade om att det funkar för alla webcams, antagligen då de med fäste för laptop, för den har nån "grej" upptill där dem passar?

http://youtube.com/watch?v=5jkGIp2uieU - 1 minut in: "You can attach any webcam you like on the top of the monitor..."

Visa signatur