Officiella HP W2207/2007 tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Ja, men nu ändrade jag mig igen. 226bw tror jag det blir.. God Damn vad dessa två skärmar har orsakat mig ångest!

Jag tycker inte att du ska välja bort den bara för att den har hdmi ist för dvi, du köper en kabel med dvi--->hdmi för 129kr.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobbaZ91
Jag tycker inte att du ska välja bort den bara för att den har hdmi ist för dvi, du köper en kabel med dvi--->hdmi för 129kr.

Nej jag vet men när jag läste recension om båda två så blev det avgörande. 226BW var bäst för gaming

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej jag vet men när jag läste recension om båda två så blev det avgörande. 226BW var bäst för gaming

Ok.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Fast nu ändrade jag mig plötsligt =/

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

Färgerna och skärpan är suveräna med W2207h...(HDMI)

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ryssen
Färgerna och skärpan är suveräna med W2207h...(HDMI)

Ja glossy <3

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Fast nu ändrade jag mig plötsligt =/

Sluta tveka och slå till på skärmen! Du kommer bli galet nöjd, det vill jag lova..

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk

Har faktiskt lite svårt att förstå varför 226bw vore bättre för gaming.
För w2207h har i princip lika lite eftersläpningar, och lika lite (om inte mindre) inputlag.

Permalänk

Skulle alla ni som har en W2207H vilja posta era revisionsnummer (finns på kartongen, REV nere till höger ) samt vilken panel ni har? Paneltypen står i servicemenyn. För att komma åt denna håller ni inne knappen "Menu" medan ni startar skärmen. Därefter släpper ni "Menu" och trycker "Menu" igen för att visa menyn. Välj alternativet "Service". Längst ned i menyn ser ni nu panelens modellnummer.

Permalänk
Medlem

i snitt hur många visningstimmar håller en tft för?
min har gått backlight 1027timmar nu och är fortfarande felfri
däremot total är 3923timmar

vad är det som kan påverka skärmens livslängd?

Permalänk

Antagligen har det här redan tagits upp men jag orkar inte bläddra igenom alla de 37 sidorna för att få fram ett svar (ni får kalla mig slö ifall ni vill), men hur står sig en w2207 mot en Samsung 2232BW?

Jag ska i första hand använda skärmen för PC- och Xbox 360-spelande. Film sker vi TV:n då jag har den ihopkopplad med PC:n.

Vad jag har kommit fram till genom att ha bläddra igenom tråden är att w2207 tydligen är väldigt "glossy", nästan som en spegel vid mörkare ytor. Stämmer detta? Det är något jag anser vara väldigt störande så skulle vilja veta lite mer om det. Jag har även sett en del inlägg om HDMI. På den officiella specifikationssidan kan jag dock inte se något om HDMI-ingångar.

Citat:

Videoingång: Digital (DVI-D with HDCP) och analog (15-stifts D-sub-VGA)

Hur står det egentligen till med det?

Har även sett att de har skrivits en del om skiftande kvalité beroende på vilken paneltyp man får.

Jag har haft ögonen på Samsungs 2232BW ett tag nu och efter att ha läst en del recensioner så har jag bara blivit mer och mer taggad på den. Så vitt jag kan förstå ska 2232BW endast tillverkas med en paneltyp, som även ska vara bra. Den enda riktigt nackdelen jag kan se med skärmen är att man inte kan justera höjden och rotera den. Men så fick jag syn på den här tråden och nu har jag blivit lite mer osäker.

Visa signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr.bear
Antagligen har det här redan tagits upp men jag orkar inte bläddra igenom alla de 37 sidorna för att få fram ett svar (ni får kalla mig slö ifall ni vill), men hur står sig en w2207 mot en Samsung 2232BW?

Jag ska i första hand använda skärmen för PC- och Xbox 360-spelande. Film sker vi TV:n då jag har den ihopkopplad med PC:n.

Vad jag har kommit fram till genom att ha bläddra igenom tråden är att w2207 tydligen är väldigt "glossy", nästan som en spegel vid mörkare ytor. Stämmer detta? Det är något jag anser vara väldigt störande så skulle vilja veta lite mer om det. Jag har även sett en del inlägg om HDMI. På den officiella specifikationssidan kan jag dock inte se något om HDMI-ingångar.

Hur står det egentligen till med det?

Har även sett att de har skrivits en del om skiftande kvalité beroende på vilken paneltyp man får.

Jag har haft ögonen på Samsungs 2232BW ett tag nu och efter att ha läst en del recensioner så har jag bara blivit mer och mer taggad på den. Så vitt jag kan förstå ska 2232BW endast tillverkas med en paneltyp, som även ska vara bra. Den enda riktigt nackdelen jag kan se med skärmen är att man inte kan justera höjden och rotera den. Men så fick jag syn på den här tråden och nu har jag blivit lite mer osäker.

Jag har inte sett den nya samsungen, men enligt min åsikt så är w2207h helt överlägsen 226bw iaf.
Jag tycker inte att den är väldigt glossy, jag har några väldigt starka lampor i mitt rum, och märker knapp inget, det måste vara en helsvart bild sas. Det är skillnad mellan w2207/w2207h, h=hdmi, den ska ersätta/har ersättit den vanliga.

Och ang. paneltyper, så jag ser på det så är (numera iaf) alla bra, några är bara bättre:P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har en 60w lampa i taket i den lilla"skrubben" jag har datorn i,och jag störs inte alls av att skärmen är glossy..

Visa signatur

Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
NAS Qnap 4 bays

Permalänk

Läste på Hard-forumet att w2207 kommer utan DVI-kabel (även om det står att kabeln medföljer på produktsidan), men hur är det med w2207h? Följer det med en HDMI-kabel eller måste man köpa det separat?

Utöver det, om man nu inte har HDMI-ingång på grafikkortet är det en sån här adapter som behövs införskaffas?

EDIT: Angående DVI-kablen, verkar endast vara ett fåtal person som har blivit utan kablar. Men frågan kvarstår för att vara säker... Ingår HDMI-kabel i paketet? Och är det rätt adapter som jag har länkat till?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja det följer en HDMI-->HDMI,så DVI->HDMI adapter får du köpa till..

Visa signatur

NAS Qnap 4 bays

Permalänk
Medlem

W2207 är ganska svår att få tag på då den har ersatts av 2207h. Och på w2207h kommer det med en HDMI kabel. Ja, det är en sån adapter du behöver Visste inte att du hängde här mr.bear

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ja det följer en HDMI-->HDMI,så DVI->HDMI adapter får du köpa till..

Är HDMI-kabeln som medföljer hona till hona? Inte hane/hona till hane? Adaptern jag länkade till är HDMI hona till DVI hane.

Citat:

W2207 är ganska svår att få tag på då den har ersatts av 2207h. Och på w2207h kommer det med en HDMI kabel. Ja, det är en sån adapter du behöver Visste inte att du hängde här mr.bear

Jag hänger lite överallt, framförallt när jag behöver hjälp eller tips.

EDIT: Kollade precis in videoklippet som det länkas till från första sidan av tråden. Det var oerhört mycket avspeglningar i det klippet. Nu sitter ju i och försig den personen med en jädrans massa lysen på samtidigt men man blir faktiskt lite avskräckt.

Jag sitter själv i ett rätt så litet rum med fönster till vänster om mig, där det även står en 40watt/60watt lampa (beroende på vad som finns hemma) kuperad med grönt glass. Tror ni att det kan bli ett problem?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av caktusaurus
Skulle alla ni som har en W2207H vilja posta era revisionsnummer (finns på kartongen, REV nere till höger ) samt vilken panel ni har? Paneltypen står i servicemenyn. För att komma åt denna håller ni inne knappen "Menu" medan ni startar skärmen. Därefter släpper ni "Menu" och trycker "Menu" igen för att visa menyn. Välj alternativet "Service". Längst ned i menyn ser ni nu panelens modellnummer.

På min står Monitor:HSTND-2271-F
Serienr:CZD745070T

Kollade vinkeln på min skärm uppifrån och sidorna,det är ju bara om man vet om det och anstränger sig för att se blänk som man gör det...i så fall är betraktningsvinkeln på min laptop Acer aspire 5100 70% värre där MÅSTE man sitta rakt framför..

Visa signatur

NAS Qnap 4 bays

Permalänk

mr.bear, jag skulle rekommendera att du köper en DVI> HDMI kabel istället för adapter.
För att det är lite lättare att hålla på med för man slipper adapter klumpen som hänger utanför DVI porten. Och inte minst för att det har (ryktats?) om att man får lite sämre bildkvalitet med DVI> HDMI adapter än med DVI> HDMI kabel.

Permalänk
Medlem

Likasom att det "ryktas" att man får sämre ljud med en 1/4"->3,5mm adapter till hörlur...................................

Visa signatur

NAS Qnap 4 bays

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
mr.bear, jag skulle rekommendera att du köper en DVI> HDMI kabel istället för adapter.

Jag ska alltså ha en sån här?

Visa signatur

Permalänk

mr.bear

Precis en sån där ska du ha.

Visa signatur

Cpu: E6750 @ 2,67 GHz @ 3,0GHz (Max 3,2GHz) Mobo: Gigabyte p35-ds3 GFX: 1900xt RAM: 2gb Corsair HDD0: Seagate 250gb HDD1: Samsung 250gb Nätagg: be quiet! 650w Chassi: Rebel9 Value Edt. Skärm: HP w2207h
3D mark 06: 6439p

Permalänk
Medlem
Citat:

På min står Monitor:HSTND-2271-F
Serienr:CZD745070T

Kollade vinkeln på min skärm uppifrån och sidorna,det är ju bara om man vet om det och anstränger sig för att se blänk som man gör det...i så fall är betraktningsvinkeln på min laptop Acer aspire 5100 70% värre där MÅSTE man sitta rakt framför..

Vad har du för panel på din w2207? Du ser det i service-menyn.

Jag själv har LG-panelen och är toknöjd.

Glossy gör grymt mycket, kan nästan slå vad om att denna skärm inte hade varit lika populär om den hade varit matt istället.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr.bear
Jag ska alltså ha en sån här?

Japp.
Vet dock inte hur bra kvalitet det är på just den kabeln, och det står inget om den är dubbelskärmad eller ej.. men den ska nog vara ok

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
Vad har du för panel på din w2207? Du ser det i service-menyn.

Jag själv har LG-panelen och är toknöjd.

Glossy gör grymt mycket, kan nästan slå vad om att denna skärm inte hade varit lika populär om den hade varit matt istället.

Jag har en S/N CZD742xxxxx

Hur kommer man in i sevicemenyn/får reda på vilken panel man har?

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Mr.Bear annars är den här bättre (4X-skärmad dessutom). http://www.webhallen.com/prod.php?id=55648 , kostar det så kostar det

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Mr.Bear annars är den här bättre (4X-skärmad dessutom). http://www.webhallen.com/prod.php?id=55648 , kostar det så kostar det

Självklart vill jag ha bra kvalité men jag anser inte att en liten kabel är värd 600kr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej det förstås Kommer nog själv köpa den du länkade till tidigare.. när jag köpt skärmen dvs

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Japp.
Vet dock inte hur bra kvalitet det är på just den kabeln, och det står inget om den är dubbelskärmad eller ej.. men den ska nog vara ok

Vad kan hända om man har dålig kvalite på kabeln?

Permalänk

Man kan få lite sämre bildkvalitet (tror jag..)