laptop hackar när jag ser film/spelar spel!

Permalänk
Medlem

laptop hackar när jag ser film/spelar spel!

Hej!

Jag har en 1år gammal Acer Aspire 5101AWLMI Laptop. Nu är det så här att varje gång jag startar en film eller ett spel börjar datorn "hacka", och den gör konstiga ljud.

Det kvittar vilken film eller vilket spel jag startar, så det har nog inte att göra med mitt grafikkort. För jag kan starta det äldsta spel jag har och ändå börjar datorn krångla o hacka.

Datorn är även virusgenomsökt flera gånger och allt verkar vara okej. Så jag undrar väldigt mycket vad det kan vara som är fel?

När jag köpte datorn var det inga problem alls att spela hyfsat nya spel och titta på filmer i den, det har blivit nu det närmsta halvåret som den har börjat krångla väldigt mycket.

Skulle jätte gärna vilja ha ett svar på detta...
Någon som vet vad som kan vara felet och hur jag ska göra för att rätta till det?
///Stoffe

Permalänk

vad kan jag säga, acer är totalt skit fattar inte hur man kan köpa sånt skit....

skrota skiten o köp ny

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
vad kan jag säga, acer är totalt skit fattar inte hur man kan köpa sånt skit....

skrota skiten o köp ny

Inte direkt en lösning på hans problem??

frågorna lyder:

"Någon som vet vad som kan vara felet och hur jag ska göra för att rätta till det?"

Peggisen, har du provat att installera om windows?

Permalänk
Medlem

Suck...

Citat:

skrota skiten o köp ny

Ännu en riktigt korkad kommentar från en antagligen mycket korkad person...du bidrar verkligen inte till forumet min vän. Jag tror alla tycker det är bättre om du besöker ToysRus eller liknande..
Jag röstar för avstängning.....

Permalänk

mmm visst visst, och din förra tråd med denna dumma rubriken var la mycket bättre då lr team_amd

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Jag ser..

Citat:

mmm visst visst, och din förra tråd med denna dumma rubriken var la mycket bättre då lr team_amd

Jag ser inte vad det var för fel på min tråd? Jag frågade helt enkelt efter en mindre dator med ett OK kort i. Ditt inlägg var otrevligt och direkt taskigt mot en kille som köpt sig en ny dator för ett år sedan.
Tror du han blir glad när du skriver "kasta skiten, den är värdelös" ??
Om du skulle ha lite vett i din lilla skalle skulle du veta att vissa Acer är helt ok.

Team_AMD

Permalänk

mmm det va la många som klagade på din tråd också, läs forum reglerna innan man skapar en tråd står hur det ska vara där...

acer helt ok??? då tycker jag att du ska skapa en tråd här på sweclockers med rubriken... *Hur många här tycker acer är bra*

skapa en tråd så ska vi se vem som har rätt, nästan alla här på sweclockers tkr acer e skit har själv haft 2 st och kommer aldrig igen skaffa någon mer acer!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Låter som mina dataproblem

Ja har upplevt samma saker ungefär, har inga konstiga ljud iofs men de låter som samma symtom. Ja e relativt tvärsäker på att de e min hårddisk som håller på å gå åt skogen.

Ja lirar mest wow och i instanser me 25 players eller till ex Alterac Valley me mkt folk samtidigt så börjar datorn lagga, och min ms (ping) spikar. Har aldrig vart så förut, har undersökt allt som har me nätverkkort o windows att göra och det kan inte va nåt annat än hårddisken.

Min polare på min lina har inga som helst probs på samma server, de e inte heller grafikkortslagg, har testat omformatering, drivers etc.
Om datorn börjar lagga och ja drar en Alt+Tab och in i spelet igen kan de börja flyta ett tag men sen cpar den igen. Ibland om ja har ett torrent program igång me en nerladdning igång som håller hårddisken arbetande kan de oxå gå bättre.

Av gamma erfarenhet har alltid IBM/Hitachi alltid gjort skitdiskar och nu har ja beställt en Seagate istället. Alltid gillat dem o aldrig haft nå strul me dem.

Vet dock inte om de finns nåt vidare sätt att testa om hårddisken e kass lr inte. Men ja e så pass säker på att de inte kan va nåt annat så ja tänker testa.

Visa signatur

Whatever!