Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Blood & Bone - 5/10

Hade igång den medans jag satt och surfade. En del kända ansikten om man ser på fighting men filmen var rätt medioker.

Public Enemies - 6/10

Hade förväntat mig mycket mer, lite mer detaljer och bio hade varit trevligt i en film som har denna handling.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Nasty Old People

Riktigt bra film och snyggt foto för att vara gjord med så låg budget. Kunde dock skippat någon/några av karaktärerna för att låta de kvarvarande utvecklas mer. Nu snuddar man bara på ytan.

//j

Visa signatur

Senast redigerad av jezper, 3010-01-01 klockan 25:02

Permalänk

Kollade på bröllopsfotografen igår. Riktigt skön film.
8/10

Permalänk

Red Cliff 1+2 5/10 (ej den nerbantade versionen) Förstod inte riktigt hypen kring denna. Efter recensioner jag läst som säger att slagen får Sagan om Ringen att blekna fick man vissa förväntningar. Slagen var ju ingenting mot Sagan om Ringen, den hade heller inte det vackra som finns i Hero, Crouching Tiger och Flying Daggers. Besviken....

UP 7/10 Ännu en bra pixar-film, dock inte i Wall E-klass.

The Ugly Truth 5/10 Småkul för sin genre.

Bourne Ultimatium 8/10 Now were talking

Permalänk
Medlem

Year one, inget märkvärdigt

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Wall-E: ME LIKE

Kill Bill Vol. 1 från början denna gång: god damn vad BRA!

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Btw, vad hände här?

=/

It's a man from the future, where we also have one more hour on our day. Damn...more work hours

haha!

Senaste filmen,

A Complete History of My Sexual Failures - 9/10

Helt sjukt bra dokumentär.
Orginella(för mig iaf som inte ser så många ^^). Höll ett skönt flow genom filmen.
Rekommenderas starkt!

Filmen finns på Voddler för er som har det.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Men är du helt seriös? Länkar du till pirat material på ett forum som tydligt sagt att sådant är förbjudet måste du missat något grundläggande. Läs reglerna, redigera inlägget och hoppas att moderatorerna är ute och dricker öl.

Btw, vad hände här?

=/

Om du läst infon hade du insett att det är dem som gjort filmen som har släppt den på TPB.

"This version of Nasty Old People is licensed BY-NC-SA, meaning that you are free to copy, distribute, transmit and remix the work under the following conditions:"

Står mer på filmens hemsida http://www.nastyoldpeople.org/

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Zombieland på bio, jag gillade den skarpt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Om du läst infon hade du insett att det är dem som gjort filmen som har släppt den på TPB.

"This version of Nasty Old People is licensed BY-NC-SA, meaning that you are free to copy, distribute, transmit and remix the work under the following conditions:"

Står mer på filmens hemsida http://www.nastyoldpeople.org/

Okey, då hänger jag med. Ber om ursäkt för att jag drog förhastade slutsatser.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Manhunter 6/10 första filmen om Haniball Lector, helt ok och hade säkert fått ett bättre betyg om jag inte hade sätt Röd Drake innan.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Taking of pelham 123 , nyversionen med travolta och denzel.
den var bättre än väntat, ger den 7/10 .
Bra blandning av action/drama/spänning, påminde lite om "Phone booth" i stilen.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 7 3800X • GeForce RTX 2080 SUPER
• 16GB DDR4 • ASUS ROG Strix B450-F GAMING
🖥️ → LG 34GK950F - 34" Curved 144hz 21:9 QHD
🎧 → Philips Fidelio X2 / 🎤→ Svive Hydra
🖱️ → Glorious Model D / ⌨️ → Ducky One 2 TKL

Permalänk

The Forbidden Kingdom med Jackie Chan och Jet Li.
Bra äventyrsfilm med en hel del "lättsam" fighting samt en del humor.
7/10 får den av mig.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

Serenity, efter att ha kollat igenom Firefly serien så kollade jag sedan på denna filmen och den är faktiskt bra. Har med humorn från serien, det gillar jag. Lite mer action än serien, litet plus där också. Ja ett värdigt avslut kan man säga, fast förhoppningsvis inte, vill gärna att fox tar sig i kragen och finansierar några fler säsonger.

i alla fall 7,5-8/10 poäng ger jag, en bra film om man sett serien, annars kan det bli svårt att fatta filmen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Såg om Heat ikväll.

Fortfarande ett jävla mästerverk, definitivt Mann's bästa film to-date (The Insider tätt efter) Public Enemies som på ett vis är en snarlik berättelse kommer inte ens i närheten på något plan, skådespeleriet är extremt bra i båda men även där föredrar jag Heat.

Finns definitivt på min Top-10.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Public Enemies

5/10 Vet inte om det var jag som var trött men den var extremt seg nästan hela filmen igenom tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Public Enemies

5/10 Vet inte om det var jag som var trött men den var extremt seg nästan hela filmen igenom tycker jag.

Tycker Mann valde helt fel berättarteknik. Filmen handlar om Dillinger - en bankrånare av världsrang men man får knappt veta någonting om honom. Extremt tunn backstory, character-development samt fullständig frånvaro utav spänning eller build-up igenom hela filmen. Jag märkte knappt av någon musik heller vilket i samband med att flertalet scener filmades "docu-style" förstörde merparten av filmupplevelsen för mig.

Förstå mig rätt, vissa filmer ska filmas på det sättet! Krigsfilmer, skräck och även en drös andra genrer kanske kan passa...ibland. Men jag vill inte få känslan att det kan vara jag själv som filmat Johnny Depp när han vaknar mitt under pågående eldstrid! Det var väl en film jag slog igång, eller misstog jag mig? Jag vill bli uppslukad, inte irriterad.

Ett annat exempel då jag faktiskt var tvungen att slå av Tv'n var då jag skulle ge miniserien "The Company" en chans. Första scenen inleds med dokumentärstuket och det går knappt att titta! Skådespelet känns för det första fake, men filmkänslan är som bortblåst, ugh! Kan nämna att jag älskade Rec och även fler filmer då man nyttjat denna stil, men det skall göras på rätt sätt.

Nu får ni såklart ta detta med en liten klackspark, man MÅSTE vara benhård när det gäller en film likt denna. Jag hade förväntat mig mycket mer med Mann/Depp/Bale främst då de två sistnämda är personliga favoriter. Skådespelet var utav godo och det som höjde filmen men något fattades för att få helheten att passa ihop.

Nädu Michael Mann, titta igenom Heat några gånger till och återgå till ritbordet...

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Ja precis, jag kom av mig mitt i filmen och fattade i princip ingenting.

En stund trodde jag att Dillinger blev skjuten där efter car-chasen men det var tydligen inte han då kom upp i scenen efteråt. Både min bror och jag misstog oss, dock lite trötta men var ju lite skumt.

Dold text

Filmen var ju även lite för lång för min smak när det gäller den filmkategorin.

Tur jag har dig som kan uttrycka filmen i lite fler ord.

Permalänk
Medlem

Der Himmel über Berlin

En av de bästa filmerna jag har sett. Se den, nu!

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Medlem

Bröllopsfotografen

Riktigt skön film och guld för alla som gillar Kjell Bergqvist

Permalänk
Medlem

Ali G

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

I helgen såg jag det sydafrikanska sci-fi-rafflet District 9. Den var överraskande bra och verkligen en positiv upplevelse. Fina effekter, kalasbra story och inte minst spännande actionunderhållning. Klart imponerad!.

http://kanonfilm.se/2009/10/19/district-9-en-av-genrens-basta...

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Ja precis, jag kom av mig mitt i filmen och fattade i princip ingenting.

En stund trodde jag att Dillinger blev skjuten där efter car-chasen men det var tydligen inte han då kom upp i scenen efteråt. Både min bror och jag misstog oss, dock lite trötta men var ju lite skumt.

Dold text

Filmen var ju även lite för lång för min smak när det gäller den filmkategorin.

Tur jag har dig som kan uttrycka filmen i lite fler ord.

Problemet var att den var för kort för att på ett rättvist sätt förmedla en känsla för båda sidor (Depp / Bale) och den var för lång för att godkänna att det bara blev mediokert.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Var på bio med ungarna i helgen och såg filmen Upp.

Helt ok Disney/Pixar film men är en bit efter Toy Story, Hitta Nemo & Monsters Inc.

Man ser dock att Disney/Pixar har ändrat i sitt "sätt" i filmen. De berättar t.e.x direkt hur livet innehåller motgångar, medgångar, kärlek och död. Det är faktiskt ett litet lyft för filmen. I övrigt så kommer skämten med jämna mellanrum och storyn är helt ok.

Betyg 7/10

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Var på bio med ungarna i helgen och såg filmen Upp.

Helt ok Disney/Pixar film men är en bit efter Toy Story, Hitta Nemo & Monsters Inc.

Man ser dock att Disney/Pixar har ändrat i sitt "sätt" i filmen. De berättar t.e.x direkt hur livet innehåller motgångar, medgångar, kärlek och död. Det är faktiskt ett litet lyft för filmen. I övrigt så kommer skämten med jämna mellanrum och storyn är helt ok.

Betyg 7/10

+1

din sammanfattning var ganska bra :). Den är bra men dom har gjort bättre. Men helt klart sevärd. Många skratt blir det. Tyckte även om kortfilmen som var före filmen.

[edit]
lite ändringar

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

1.) Jag avskyr 95% av svensk film.

2.) Jag gillade "Vapenbröder" & "GSI".

Lite svårt att betygsätta svensk film då jag ser såpass lite, men båda var helt klart över min förväntan. Mellan 6-7/10 för båda.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Inatt såg jag den danska thrillern Kandidaten med Nikolaj Lie-Kaas och snufsingen Tuva Novotny. Den var rätt tam för att vara en dansk film men ändå inte helt usel. Likheterna med The Game ska man dock ta med ett par ton salt….

http://kanonfilm.se/2009/10/20/kandidaten-skaplig-dansk-thril...

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Paul Newman är kung. Humphrey Bogart är också kung.

Cool Hand Luke - 8/10

The Big Sleep - 8/10

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Tranformers 2 : 3/10

Som första, mycket snygg. Inte mer än det.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk

The Tournamet - 5/10

http://www.imdb.com/title/tt0471041/

Battle Royale, fast med lönnmördare och det utspelar sig i GB.
Hyfsad hjärndöd action, de dödar varandra, saker sprängs i bitar, finns inte mycket mer att säga.

I love you Beth Cooper - 1/10

http://www.imdb.com/title/tt1032815/

Okej, jag visste att filmen skulle vara dålig, men herremingud...
Filmen hade verkligen ingenting, verkligen INGENTING.
Klyschorna haglade från alla håll och jag skämdes nästan över att jag såg skräpet och då kan jag utan att skämmas säga att jag tyckte att 17 again var en skaplig rulle.
Jag vet inte vad mer det finns att säga, vill ni se mer av Hayden så vänta istället tills nästa avsnitt av heroes.
Vidrigt dålig film.