Permalänk

frysa mackor?

Ja lat som man är har jag funderat på om det funkar att frysa makor.

Säg att man får ett ryck och gör en 100mackor med smör, ost/skinka.
Man slipper ju göra i ordning mackor innan jobbet tex, bara att ta fram ur frysen och så har dom tinat lagom tills frukost:)

Skulle detta funka? eller blir dom oätbara?

Visa signatur

Lingonmannen

Permalänk
Hedersmedlem

Tror inte osten blir speciellt god om man fryser ner dem och sedan tinar upp dem, lär bli smetigt.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Tips: Du kan ju börja med en macka och testa då detta minimerar kostnaderna inför fortsatta försök till att efterlikna framtiden!

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem

Kanske funkar bättre om du fryser ner några Toast mackor istället,sen bara låta dom tinna up en stund innan du pangar in dom i toastern..

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Kanske funkar bättre om du fryser ner några Toast mackor istället,sen bara låta dom tinna up en stund innan du pangar in dom i toastern..

det tror jag på, och tack för idén, det här måste jag testa när jag orkar

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Är det inte dags att du lär dig bre dina egna mackor så inte mamma behöver lägga upp ett förråd när hon hälsar på.....

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_

Detta fungerar

Permalänk
Medlem

Det här är nog nästan första gången jag har hört talas om folk som inte förvarar sitt brödrostbröd i frysen. Och vadå låta dem tina? Ner med dem i rosten direkt!

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Han menar att han ska göra iordning mackorna och sen frysa in dem. Alltså bre smör och lägga på pålägg.

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel_Power
Han menar att han ska göra iordning mackorna och sen frysa in dem. Alltså bre smör och lägga på pålägg.

Ja precis! inte toast. Alltså göra iordning alla mackor med pålägg och allt, sen frysa in dom och ta fram en 2-3st varje morgon att ha med mig till jobbet. Tänkte man kunde göra så det räckte i 1 månad tex.

Visa signatur

Lingonmannen

Permalänk
Medlem

Risken är rätt så överhängande att du får saggiga, oaptitliga smörgåsar i matlådan då. Bättre att satsa på något som klarar frysning och upptining bättre i sådana fall. Pepparkaksdeg?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."