Permalänk
Skrivet av tcntad:

Hunnit testa den än? Är på jakt efter tvkort (pcie/usb) men mer vet jag inte

fick en.. Programmet som medföljde heter BlazeDTV 6.0 Verkar funka rätt bra. är ca en sekunds fördröjning med att glo med en tv med inbyggd box. Testat spela in ett par program och verka funka.
Enda nackdel jag vet om nu är att det verkar svårt att sänka ljudet och att ta bort kanaler man inte har.

Fast har inte satt mig in i programmet. Fick den Från PC för alla som jag tog 3 ex på bara för att.. 99kr och läsa lite humor från de kan det vara värt.

EDIT den medföljande antennen verkade inte funka men att koppla till husets antenn funkar galant

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag svor ju att aldrig köpa LG men ja...kom hem ifrån mediamarkt med denna för 4600kr, var inget o snacka om. IPS-panel och riktigt fin bild till skillnad mot min förra som såg ut som skit.

LG47"LD420N

Gasmask

Whisky

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dblood:

Jag svor ju att aldrig köpa LG men ja...kom hem ifrån mediamarkt med denna för 4600kr, var inget o snacka om. IPS-panel och riktigt fin bild till skillnad mot min förra som såg ut som skit.

LG47"LD420N
http://www.kino-salon.ru/database/11197.jpg

Tvn verkar intressant =D dags för mig att byta ut min gammal trotjänare, en LG 37" från 2007.
har aldrig haft nått problem med min LG iaf

skriv gärna lite mer om den när du har provkört den lite om du har lust, såg dock att de verkade vara lite dåligt med anslutningar på den? men de går ju alltid att lösa på ett eller annat sätt=P

Visa signatur

Chassi:Thermaltake Level 10 GT CPU:AMD FX-8150 8x4,4Ghz CPU Kylare:Corsair H80 MB:Gigabyte GA-990FXA-UD3
RAM:Corsair Vengeance 4x4GB 1600Mhz GPU:Radeon hd6950 2GB PSU:Corsair HX650w
System disk: Samsung 830 128GB Lagring:WD 1TB, WD 320GB
Skärm: Samsung B2330, LG 47lv355n Ljud: Jamo PP3000

Permalänk

Fick i smått otroliga 57,80 Liter i min bil. Har bara 60 liters tank..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

http://media.aftenposten.no/archive/00769/_BENSIN_D_jpg_76964...

Tänk när bensinen kostade 10kr/l. Tider det.....

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Tänk när bensinen kostade 10kr/l. Tider det.....

för 2 sommrar sen hade Yet ett pris på 9.99 har alltid legat runt 12kr före och efter det. nu ligger det runt 13.00-13.60kr/l lite synd för oss som inte bor i storstäderna som behöver bilen men så tänker ju inte staten. alla ska åka med tunnelbana

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

för 2 sommrar sen hade Yet ett pris på 9.99 har alltid legat runt 12kr före och efter det. nu ligger det runt 13.00-13.60kr/l lite synd för oss som inte bor i storstäderna som behöver bilen men så tänker ju inte staten. alla ska åka med tunnelbana

Staten vill att vi ska köpa hybrider för pengar vi inte har

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Nä alla kan inte åka tunnelbana i sthlm....

Permalänk

tycker det är dumt att smälta ner bilar som fungerar som må dra 2 dl extra men vad kostar det inte i resurcer genom att smälta ner en bil. framställa en ny som ska vara bättre och som kanske bara är marginellt bättre?

måste väl ändå vara bäst att köra sönder det gamla först ju

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Half way to hell.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Staten vill att vi ska köpa hybrider för pengar vi inte har

Så jävla äckliga alltså, det finns säkert en växthuseffekt men att vi ska beskattas som fan i det här landet när fabriker ute i världen sprutar ut mer skit varje dag än 1 bil hinner spruta ut under hela sin livstid Hybrider gör ingen skillnad på landsvägen heller utan det är i storstäderna den gör nytta annars kör nog dom flesta diesel som åker många mil om året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

För mig hade det sagt klick precis efter du tog bilden :). VW Lupo 1.4, 34L tank. Det dryga är ju att man måste tanka lika ofta som i en "vanlig" bil när tanken är så liten.

Senaste inköpet: Merinoulls-Buff

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte.90:

Tvn verkar intressant =D dags för mig att byta ut min gammal trotjänare, en LG 37" från 2007.

skriv gärna lite mer om den när du har provkört den lite om du har lust, såg dock att de verkade vara lite dåligt med anslutningar på den? men de går ju alltid att lösa på ett eller annat sätt=P

LG 47LD450 47 tums Full HD LCD-TV
500kr mer 5" extra samt bättre panel har den själv och är jätte nöjd

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte.90:

Har testat och spela Black Ops, kollat B-ray film och TV nu, kan bara säga att den är klockren.

+ Fin skärpa
+ Har inte testat i praktiken men verkar vara ganska låg input lag i spel
+ Färgerna är riktigt bra
+ Jag hade LD450 innan, och vad jag letat reda på är bara designen som skiljer på LD420. Och problemet på 450 var att foten var så jävla ostabil. Den här är lite stabilare
+ Bra med inställningsmöjligheter

- Det enda minuset jag kan tänka mig är i såna fall svärtan som inte är det vassaste men klart godkänd för ett sådant pris
- Sen som sagt kanske anslutningarna, bara 2 HDMI kontakter

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Var ute idag och köpte ny skärm... En Benq G2420HDBL, riktigt trevlig.

Ett set på Flickr med fler bilder finnes här: Nya prylar - a set on Flickr

EDIT: Och ja, mitt skrivbord är rent och välstädat så som sig bör

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Beställde denna laptop igår nu finns den inte i internetvaruhuset...

Dell Inspiron 5010/7354 - Elgiganten

Permalänk
Hedersmedlem

Köpte nytt minneskort inför Australien-resa

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Var ute idag och köpte ny skärm... En Benq G2420HDBL, riktigt trevlig.
http://farm6.static.flickr.com/5008/5292737917_208299f412_b.j...

Ett set på Flickr med fler bilder finnes här: Nya prylar - a set on Flickr

EDIT: Och ja, mitt skrivbord är rent och välstädat så som sig bör

Hur är bilden? prövat spela något etc?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toker!!!:

LG 47LD450 47 tums Full HD LCD-TV
500kr mer 5" extra samt bättre panel har den själv och är jätte nöjd

Skrivet av Dblood:

Har testat och spela Black Ops, kollat B-ray film och TV nu, kan bara säga att den är klockren.

+ Fin skärpa
+ Har inte testat i praktiken men verkar vara ganska låg input lag i spel
+ Färgerna är riktigt bra
+ Jag hade LD450 innan, och vad jag letat reda på är bara designen som skiljer på LD420. Och problemet på 450 var att foten var så jävla ostabil. Den här är lite stabilare
+ Bra med inställningsmöjligheter

- Det enda minuset jag kan tänka mig är i såna fall svärtan som inte är det vassaste men klart godkänd för ett sådant pris
- Sen som sagt kanske anslutningarna, bara 2 HDMI kontakter

tack så mycket båda två! ska fundera vidare på detta =D

Visa signatur

Chassi:Thermaltake Level 10 GT CPU:AMD FX-8150 8x4,4Ghz CPU Kylare:Corsair H80 MB:Gigabyte GA-990FXA-UD3
RAM:Corsair Vengeance 4x4GB 1600Mhz GPU:Radeon hd6950 2GB PSU:Corsair HX650w
System disk: Samsung 830 128GB Lagring:WD 1TB, WD 320GB
Skärm: Samsung B2330, LG 47lv355n Ljud: Jamo PP3000

Permalänk
Medlem

Det blev detta på mellandagsrean idag, hade dock hoppas på mer

Visa signatur
Permalänk

(Lite svårt att ta kort på det :/)
Endast 10$ just nu

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 Black | PowerColor Radeon 5850 pcs+ | AMD Phenom II x4 955 BE | Scythe Ninja III | Gigabyte 790XTA UD4 | Fractal Design Tesla 550w|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Everwhite:

Hur är bilden? prövat spela något etc?

Lite blaskiga färger i Windows men spel tycker jag ser helt underbara ut. Dock har jag inte investerat någon tid i inställningarna eller CCC så den blir säkert bättre. Sen vet jag inte om skärmen ser lite annorlunda ut efter att ha körts typ 50-100 timmar.

EDIT: Drog ner kontrast och ljus till 50, nu ser det bättre ut.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Lite blaskiga färger i Windows men spel tycker jag ser helt underbara ut. Dock har jag inte investerat någon tid i inställningarna eller CCC så den blir säkert bättre. Sen vet jag inte om skärmen ser lite annorlunda ut efter att ha körts typ 50-100 timmar.

EDIT: Drog ner kontrast och ljus till 50, nu ser det bättre ut.

Okej tackar

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Bestämde mig för att köpa mina 5 favoritfilmer i något exklusivare utförande. Egentligen vill jag ha Watchmen där med men har inte fått tag i den ännu.

Permalänk
Medlem

Kanske dags för mig att kolla igenom hela V for Vendetta :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Kanske dags för mig att kolla igenom hela V for Vendetta :/

Damn straight att det är!

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Det är ingen mänsklig rättighet att bränna upp 15 liter bensin varje dag endast för transporter. Världens klimatforskare är tämligen överens om att Jorden inte klarar det helt enkelt. Våra folkvalda har som tur förstått detta och anpassar därför bl.a. koldioxidskatten för att driva på utvecklingen mot ett samhälle som inte gör av med lika mycket fossila bränslen. Du har själv valt din bostadsort - är transporterna för dyra så är det bara att flytta närmare jobbet eller på annat sätt optimera dessa transporter. Skaffa en liten supersnål dieselbil, samåk, cykla en del av sträckan, etc.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av fastforward:

Det är ingen mänsklig rättighet att bränna upp 15 liter bensin varje dag endast för transporter. Världens klimatforskare är tämligen överens om att Jorden inte klarar det helt enkelt. Våra folkvalda har som tur förstått detta och anpassar därför bl.a. koldioxidskatten för att driva på utvecklingen mot ett samhälle som inte gör av med lika mycket fossila bränslen. Du har själv valt din bostadsort - är transporterna för dyra så är det bara att flytta närmare jobbet eller på annat sätt optimera dessa transporter. Skaffa en liten supersnål dieselbil, samåk, cykla en del av sträckan, etc.

Du, ta o göm det inlägget för Martiis då hans startmotor behöver 15l för att dra igång hans primära maskineri

Permalänk
Medlem
Skrivet av fastforward:

Det är är ju dock lite fel land att försöka få till någon miljörevolution gällande transporter i. Vi har stora avstånd att täcka här, så transporter är oundvikliga. Vill de göra någonting för miljön så kan de väl se till att det slutar kosta mer att åka buss och tåg än bil och sluta importera skitig el istället för att försöka skjuta förorter/glesbygd i sank. Men det här är lite fel tråd för det känner jag

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fastforward:

Climategate...

Visa signatur