Permalänk
Musikälskare

Inte direkt inköp med julklapp till mig själv ^^

Canon EF 50mm f/1.4 USM till min EOS 5D (Hoya UV filter med och motsolskydd har jag redan sen innan)

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

Men dra åt helvete, jag tror du knappt själv vet vad de är värda eftersom du nämner vidvinkel är det inte snarare 40mm?

Vet inte riktigt vad du menar men det är 10x50W, 50mm linsdiameter, 10x förstoring, stod nåt om 7,3grader, den borde vara värd betydligt mer än 60kr som jag gav för den iaf hehe. Enligt vad jag kan få fram så är kikaren från 1956 enligt serienr. En liten julklapp till mig själv, den är väldigt fin att se på och hålla i, är rejält hantverk.

Fått fram lite historia om kikaren:
Kikaren är tillverkad i Carl Zeiss orginalfabrik i staden Jena under Sovjetstyret, därav märkningen ”made in DDR”! Zeissfabriken låg som bekant i Jena som hamnade på östsidan 1945. Ryssarna upptog tillverkningen i fabriken och döpte kikarna och kikarsiktena till ”Carl Zeiss Jena”! Medan väst tillverkningen hette Carl Zeiss och utfördes i Hensoldt fabriken (som Zeiss köpt 1926)

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem

Alltid roligast att köpa julklappar åt sig själv!

Capita Indoor Survival FK 156.
Tänkte köpa en 154 men det fanns tyvärr inte.
Blir galet roligt att prova den här!

Permalänk
Skrivet av ruhler:

Dagens fynd, såna här fynd gör man sällan, var på loppis och snubblade över en äkta Zeiss kikare 10x50 från vad jag tror är 40talet, med original läderväska och en manual på tyska, gav bara kaffepengar för den. Klockren optik med vidvinkel, kan nästan se i mörker med den.

http://forumbilder.se/images/68182010454098282.jpg

http://forumbilder.se/images/f518201045726d939.jpg

http://forumbilder.se/images/2318201045928e81a.jpg

Forna DDR/GDR (Öst Tysk/Russian kvalitet) optik ja....

Lite Wiki
Carl Zeiss (företag) - Wikipedia

Fast för en Kaffepeng så var det ett kap

Permalänk
Medlem

Htc Desire HD

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | Corsair 4GB (2x2GB) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W | Gigabyte GA-870A-UD3

Permalänk
Medlem

fan ge mig.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jckssn:

http://data.fuskbugg.se/dipdip/capita2.jpg

Alltid roligast att köpa julklappar åt sig själv!

Capita Indoor Survival FK 156.
Tänkte köpa en 154 men det fanns tyvärr inte.
Blir galet roligt att prova den här!

Igår blev det ny bräda och idag blev det att köpa en impulsresa!
Åker till Val Thorens, Frankrike nu på lördag och är där till efter nyår.
Blir grymt!

Permalänk
Medlem

Den här apparaten hör väl åtminstone till de senaste inköpen:

(Och på kameran till vänster i bild är nog det allra senaste monterat, dessutom)

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

En HTC Desire, fick en Sony Ericsson Cedar på köpet, bra att ha lite extra telefoner när man ska på fest.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem

För PS3 handkontrollen:

För iPhonen:

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Varför ha så för ps3 kontrollen? (bara nyfiken).
Ser lite jobbigt ut med select/start knapparna

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag är mer nyfiken på vad den kostade och var han köpte den

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Tyvärr så fick det bara bli ett par kvitton för upp till bevis den här gången.

Men jag lovar, jag ska bättra mig i fortsättningen.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Everwhite:

Varför ha så för ps3 kontrollen? (bara nyfiken).
Ser lite jobbigt ut med select/start knapparna

Det är det inte, bilden får dock knapparna att se längre "in" än vad det är.

Skrivet av Printscreen:

Jag är mer nyfiken på vad den kostade och var han köpte den

90 kr, webbutiken för dig som älskar gaming och esport | MaxFPS.se

Triggarna likaså.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Stänkskydd till kärran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

coca cola makes your waist bigger.. men riktigt schysst kylare.. fick du ta bort lite av väggen för att montera den elr hur gjorde du? verkar komplicerat

i've been told... men inget ja har behövt oroa mig för än iaf, 178cm, 60kg x)

ahh asså den väggen går in till min ena garderob/förvaringsutrymme, så ja sågade upp ett hål å sen snickra ihop en hylla bakom som kylen står på. väggen är bara en spånskiva på ca 1cm tjock=P

Visa signatur

Chassi:Thermaltake Level 10 GT CPU:AMD FX-8150 8x4,4Ghz CPU Kylare:Corsair H80 MB:Gigabyte GA-990FXA-UD3
RAM:Corsair Vengeance 4x4GB 1600Mhz GPU:Radeon hd6950 2GB PSU:Corsair HX650w
System disk: Samsung 830 128GB Lagring:WD 1TB, WD 320GB
Skärm: Samsung B2330, LG 47lv355n Ljud: Jamo PP3000

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Den här apparaten hör väl åtminstone till de senaste inköpen:
http://farm6.static.flickr.com/5129/5280325697_1d96fab338.jpg

(Och på kameran till vänster i bild är nog det allra senaste monterat, dessutom)

Kul! Har exakt en sådan, eller nåja liknande då. Använder du den verkligen?

Permalänk
Medlem

Boylan cola x6! (Chockerad att den fanns i landet )
Da'Bomb - Ground Zero, 234K SHU = Tacos ikväll
8GB Sandisk Blade

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Boylan's är fina grejer! Köpte själv Orange!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Boylan's är fina grejer! Köpte själv Orange!

Den satt som sista spiken i kistan. Om jag fick dricka en om dagen till jag får en hjärtattack av allt socker så skulle jag dö lycklig
Och ground zero-sås i tacofärsen var ju inte sämre den heller.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="037180;10633706"]

Bayonetta är ett helt fantastiskt spel grymt köp

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

Powerball Grym kul leksak!

Samt en något dyrare Espressomaskin

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Postar sällan här men nu har jag köpt en suverän julklapp till mig själv! Har letat i snart två år efter denna modell som jag tyckte är något episk. Grymt pris också, 1500 kronor inkl frakt, 10 filmrullar och tre batterier (som förvisso verkar lite halvkassa, klarar bara en rulle innan de dör). Men det går ju att använda AA-batterier så det är lugnisch

Jag är gryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyymt nöjd och glad över mitt lilla nördfynd

God jul på er

Permalänk
Medlem

IMG_3593 by hozforuw, on Flickr

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

http://img602.imageshack.us/img602/607/nikonf5.jpg

Postar sällan här men nu har jag köpt en suverän julklapp till mig själv! Har letat i snart två år efter denna modell som jag tyckte är något episk. Grymt pris också, 1500 kronor inkl frakt, 10 filmrullar och tre batterier (som förvisso verkar lite halvkassa, klarar bara en rulle innan de dör). Men det går ju att använda AA-batterier så det är lugnisch

Jag är gryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyymt nöjd och glad över mitt lilla nördfynd

God jul på er

Ohh, me want Fota med film is the right way to go Speciellt svartvitt

Permalänk
Medlem

Måste ju bara fråga..var hittade du "dö-skalle-scarfen/halsduken"? Sååå cool..

//Calimero

Visa signatur

"ZFS - Practicing Safe Hex"

Permalänk
Medlem
Skrivet av calimero:

Måste ju bara fråga..var hittade du "dö-skalle-scarfen/halsduken"? Sååå cool..

//Calimero

junkyard, lär finnas lite överallt, bara söka på depalma skull bandana

Permalänk

Julen börjar försvinna i en långsam takt.
Mellandagshandeln är igång och jag valde att ta en promenad kring mitt kvarter och lyckades få hem ett exemplar av Bioshock 2 till Sony Playstation 3.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Inaktiv

2 st ACER laptops
Sjuk nice