Radiostyrd helikopter - Lama V3

Permalänk
Medlem

Radiostyrd helikopter - Lama V3

Fick hem min Lama idag som jag hade beställt. Fan va häftigt! Tog ett tag att kalibrera in den så man kunde hovra någorlunda rakt, men vilken skön känsla att flyga. Lite väl trång i min etta bara, lätt att flyga in i grejer.. Hur bra funkar den att flyga utomhus? Funderar på att åka till nån stor gräsplätt nånstans o prova lite..

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Fick hem min Lama idag som jag hade beställt. Fan va häftigt! Tog ett tag att kalibrera in den så man kunde hovra någorlunda rakt, men vilken skön känsla att flyga. Lite väl trång i min etta bara, lätt att flyga in i grejer.. Hur bra funkar den att flyga utomhus? Funderar på att åka till nån stor gräsplätt nånstans o prova lite..

En sån här?

Hmm varför skulle den inte flyga bra utomhus? Säkert att du inte skapade tråden mest för att du var glad över att ha fått en ny pryl? Aja, grattis iaf.

Själv fick jag en ursäkt för att vänta ytterligare 10 min med att gå och lägga mig...

Permalänk
Korsordsguru

Själv har jag fått hem militärversionen.

Fick också en ursäkt att stanna uppe lite till.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

om du kan flyga inne så kan du väl flyga ungefär var som helst ute? Tur att det är en så pass liten kärra iaf... Bra som träningsmaskin ifall man är sugen på en större sen...

Men ojoj så svårt det är att köra helikopter alltså... Men kul och fränt.

Permalänk
Medlem

Vilka lama bilder, ahem...

Har hört att det finns en lite smidigare polisversion också.

Permalänk
Medlem

Den går fint att flyga utomhus men den är väldigt känslig för vind så välj en riktigt lugn dag innan du sticker ut! En liten vindpust kan enkelt orsaka en crash.

En annan sak när man flyger utomhus är ju att man gärna vill flyga lite snabbt. Men ta det lugnt med detta då man lätt kan få en blade strike ifall man girar för snabbt (undre och övre bladen slår i varandra).

Köpte själv en lama v3 för nåra månader sen och blev totalt frälst till helikopterflygning. Har en honeybee king 2 och en Belt CP nu också

Permalänk
Medlem

Re: Radiostyrd helikopter - Lama V3

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada

Det går bra att flyga den utomhus, men det måste vara !!HELT!! vindstilla (iallafall nästan), för den orkar inte flyga mot vinden om det blåser lite. Jag har flugit ute med min och det är mycket roligare änn att flyga inne i ett (trångt) rum. Har du inte flugit helikopter innan så rekomenderar jag dig att lära dig att hovra stabilt på låg höjd innan du försiktigt börja flyga runt lite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
En sån här?

http://www.frux.se/bilder/lama.jpg

Hmm varför skulle den inte flyga bra utomhus? Säkert att du inte skapade tråden mest för att du var glad över att ha fått en ny pryl? Aja, grattis iaf.

Själv fick jag en ursäkt för att vänta ytterligare 10 min med att gå och lägga mig...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Vilka lama bilder, ahem...

Har hört att det finns en lite smidigare polisversion också.

http://www.frux.se/bilder/polislama.jpg

Hahaha! Så sjukt kul =D