Behöver uppgradera! Budget ca 6000:-

Permalänk

Behöver uppgradera! Budget ca 6000:-

Tjo i stugan, Sitter här med mitt 8800 GTS 640mb kort och en processor som stryper den till döds (vill inte ens skriva vad det är för jag skämms för den)

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=508341...

Är vad jag har tittat på men jag har inga erfarenheter av Gigabyte och Corsair PSU. Skulle inte ha något emot om det är är relativt enkelt att klocka cpu'n. Och jag vill kunna utnyttja mitt 8800 till 100%

Så nu vill jag veta vad ni "experter" har att säga. Rätta gärna mina misstag

Mvh Johan

Permalänk

Re: Behöver uppgradera! Budget ca 6000:-

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johan_lindgren
Tjo i stugan, Sitter här med mitt 8800 GTS 640mb kort och en processor som stryper den till döds (vill inte ens skriva vad det är för jag skämms för den)

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=508341...

Är vad jag har tittat på men jag har inga erfarenheter av Gigabyte och Corsair PSU. Skulle inte ha något emot om det är är relativt enkelt att klocka cpu'n. Och jag vill kunna utnyttja mitt 8800 till 100%

Så nu vill jag veta vad ni "experter" har att säga. Rätta gärna mina misstag

Mvh Johan

Gigabytes moderkort är mycket bra, stabila och klockar bra.
Nätaggregatet är starkt, tyst och stabilt (egentligen skulle 520W-varianten räcka gott för ditt system).
Processorn är prisvärd, bra originalprestanda och är dessutom klockvänlig.
Kylaren är bra, men om du skall maxklocka så finns det bättre (Ninjan är dock bra om man skall köra tyst och med lågt luftflöde). Scythe Infinity, Thermalright Ultra Extreme och Tuniq Tower är några bra kylare för hårdare överklockning.
Minnet är mycket prisvärt.

På det stora hela bra val mao.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Så en Tuniq Tower 120 Ultra Silent CPU-Kylare och Corsair Powersupply 520W istället.

Jag har ett Hiper Type-R 480W i datorn nu, men är rädd för att det blir lite för klent för att driva allt det nya.

//Johan