Permalänk
Medlem

Asus TA-210

Tjena har vart rätt anonym här nu ett tag så detta blir mitt första inlägg

Jag har två frågor ang. ett Asus chassi närmare bestämt asus TA-210
Köpte det för ca 1 år sedan och tycker att de är stilrent osv men håller just nu på att uppgradera datorn med lite godis.

Så jag tänkte om ett 8800gts, gtx passar i mitt chassi eller om jag måste köpa ett nytt?

Ska även köpa till 2st 80mm chassi fläktar att sätta baktill på lådan.

Vilken cpu kylare kan ni rekommendera i mitt chassi för bästa resultat?
Jag ska köpa en amd 6000+ som jag tänkt klocka till 3,2ghz

Tack på förhand

Permalänk

Utan moddning ryms inte GTX.

Dra igång Dremeln!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

tack för snabbt svar

då undrar jag om ett 8800gts 640 kort passar?
vill gärna inte köpa nytt chassi.

Permalänk

Vågar inte svära på det men jag tycker det borde fungera, åtminstone om du inte har en HDD på samma höjd som grafikkortet.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Ähh såga lite i chassit så får du lätt in valfritt kort

Permalänk
Medlem

de blir nog ett nytt chassi ändå.. antingen sonata III eller antec 900.. Står och väger mellan dom, tar jag sonata III så får jag ett tyst chassi och ett 500w agg men med inte fullt så bra kylning och ta jag antec 900 så får jag inget nätagg men en kylning som heter duga. :/

Jaja får väl se va de blir, ska överväga lite mer idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matteume
de blir nog ett nytt chassi ändå.. antingen sonata III eller antec 900.. Står och väger mellan dom, tar jag sonata III så får jag ett tyst chassi och ett 500w agg men med inte fullt så bra kylning och ta jag antec 900 så får jag inget nätagg men en kylning som heter duga. :/

Jaja får väl se va de blir, ska överväga lite mer idag

Antec P182B kan vara ett bra val. Då blir det lite dyrare, om du måste ha ett nytt nätagg också. Annars är ju det chassit väldigt rymligt, och dessutom tyst. Där får du nog i det mesta.

Permalänk
Medlem

Jag har läst lite om p180, p182b osv, alla verkar kräva ett nätagg med långa kablar. Hur långa kablar behövs egentligen?

Vilka nätagg går att använda?

Jag kommer inte köpa ett nätagg på en gång eftersom att de blir för dyrt för stunden så jag kommer nog förmodligen köra med mitt gamla ett tag som är ett gembird 400w.
Riktigt budget agg

Tror ni att de funkar med de nätagget i en låda såsom p180, 182b osv?

Allså jag börjar snart bli knäpp på allt tänkande om vilket chassi jag ska köra med, finns så otroligt många att välja mellan och alla har sina för- och nackdelar.