SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Datorn ger inga livstecken alls.

Tjenare, igår fick jag en data utav min kusin men jag visste att det var ngt fel på den, men jag kan inte lyckas att få den till att starta. Vilka delar måste finnas inkopplade för att datorn ens ska starta och typ börja säga till att det fattas delar?
Alltså bara så jag ser att den startar?!

Sitter atm och testar ifall nätagget ger någon ström överhuvudtaget. Den verkar dock inte göra de, igår så rullade fläktarna när man stoppade i kontakten iaf... Fårse vad som händer, släng in en post ifall ni kommer på ngt.

Permalänk
Medlem

Kan ju vara så att nätagget är trasigt. Prova att tjuvkoppla det. Finns många trådar om hur man gör det.

Det som behöver vara i för att moderkoertet ska starta är ju då startknappen och De två sladdarna till moderkoertet och ett graffikkort för att se nåt på skärmen om du vill det^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Kan ju vara så att nätagget är trasigt. Prova att tjuvkoppla det. Finns många trådar om hur man gör det.

Det som behöver vara i för att moderkoertet ska starta är ju då startknappen och De två sladdarna till moderkoertet och ett graffikkort för att se nåt på skärmen om du vill det^^

Ah tackar, just nu behöver jag inte se ngt, vill bara få ngn sorts livstecken. Ifall jag tar ensåndär vad heter det nu då, som du checkar ström med, en såndär med två pinnar som man ska jorda en och ja ni förstår, kan jag bara ha kopplat in nätagget när jag gör det? eller måste jag har satt in det i morderkortet för att man måste starta den innan man checkar strömmen?

Nätaggregatet funkar vet jag nu! men vad är då felet? Sitter det på moderkortet isf?

Permalänk
Medlem

Det är svårt att säga. Kan ju vara nästan vad som helst. Men har du kopplat in alla sladdarna från nätagget till moderkortet och kopplat in det till onknappen i chassit?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Det är svårt att säga. Kan ju vara nästan vad som helst. Men har du kopplat in alla sladdarna från nätagget till moderkortet och kopplat in det till onknappen i chassit?

Jo de har jag gjort, alltså det är en barbone och på det moderkortet hittar jag inte en kontakt för det är 4 kontakter, alltså i en fyrkant om du förstår hur jag menar ser väll ut typ sådhär
|o o|
|o o|
, vet inte ifall barbone moderkort har en sådan, utan istället har dom en fyrpinns kontakt som går ner som jag inte har på min vanliga dator alltså en |o o o x|?!
Den sista pinnen är bortagen och de är 12v på den kontakten och dne går ner i moderkortet..
Och jag har bara kopplat in moderkort/processor och nätagget och onkanppen då, men den har strulat förut så de är lite jobbigt, det verkar dock inte gå med en skruvmejsel där kontakten sitter heller för att starta datorn!?

Permalänk
Medlem

vet faktiskt inte riktigt. Men det ska ju vara en 20 pinskontakt och en 4 pin kontakt som ska sitta i moderkortet, Prova det andra agget från din andra dator o se om det blir nån skillnad. testa dig fram lite.

Visa signatur