Sweclockers FIFA 08-liga (PS3)

Permalänk

Sweclockers FIFA 08-liga (PS3)

Hej svejs!

Finns intresse av en del här att vara med i en liga. Så varför inte starta en bara för Swecs medlemmar.

Här är Sweclockers FIFA-liga hösten 2007

Aki||es RedHawk911 - Liverpool FC
Lasermannen JThee - Real Madrid CF
Rambos_hier Rambos_heir - FC Barcelona
Spax0 Spaxo - Manchester United FC
Gamblers12 Gamblers12 - Arsenal FC
Alaskery maakaaveli91 - Inter Milan FC
Trybbe Trybbe - Juventus
Lundan swe_lundan - Blackburn

Tabell:Matcher, vinster, oavgjorda, förlust, gm, målskillnad, poäng
Rambos_heirluftlu3 3 0 0 13 - 5 + 8 9
Trybbeluftluftluftt3 3 0 0 19 - 3 + 16 9
RedHawk911luftlu1 0 0 1 2 - 3 - 1 0
Gamblers12luftluf1 0 0 1 3 - 5 - 2 0
JTheeluftluftluftlll1 0 0 1 0 - 5 - 5 0
Spaxoluftluftluftlll3 0 0 3 3 - 19 - 16 0

Resultat:
Rambos_heir - JThee 5 - 0
Trybbe - Spaxo 6 - 0
Spaxo - Trybbe 1 - 9
Gamblers12 - Rambos_heir 3 - 5
RedHawk911 - Rambos_heir 2 - 3
Spaxo - Trybbe 2 - 4

Finns en plats kvar för den som känner sig manad.

Sweclockers 2007 ska ni joina. Lösenord är apa.

10 mins halvlekar och tre möten mot varje motståndare.

Lycka till!

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Jag är med! Hoppas de är några så de kan bli en liga

PSN: RedHawk911
Lag: Liverpool

Jag tror, efter att ha läst i FZ ligans tråd, att man bara kan köra lag ur en liga.

Permalänk

Rambos_hier :). Jag är Chelsea om det måste vara Premier League.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Jag tror, efter att ha läst i FZ ligans tråd, att man bara kan köra lag ur en liga.

Ja, men sedan skrev dom att det gick, får testa och se om det går. Man tycker ju att det borde gå.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Ja, men sedan skrev dom att det gick, får testa och se om det går. Man tycker ju att det borde gå.

Aha okej

Permalänk

Okej, då är jag Barcelona :P. Men verkar vara väldigt lite aktivitet just nu...

Permalänk

Ja

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Inga nya som har spelet?

Permalänk

Tror mangemani har det. Vi måste dock vara 8st för att fixa en liga, vilket vi inte är i dagsläget.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Då e det bara och hoppas på att fler köper det:)

Permalänk

japp,jag har det,men låt mej få några matcher att träna bara,har ju som sagt nyss fått det:p...men jag är på.
magnus4
manchester united

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Jag funderar på att köpa fifa eller nhl men fifa verkar mer kul om man kan köra liga mot andra och inte bara liga i singelplayer.
När man kör online-liga möter man varandra på bestämda datum och tid eller är det bara att spela så fort 2 st i ligan är online?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk

Man kör när någon e online har jag fattat det som. Men vill man så kan man ju skriva upp ett datum här i forumet kanske och spela en viss tid.

Du kan köra liga i NHL också btw.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

NHL är jag personligen lite mer sugen på att spela en liga i,där har man känslan i kontrollen och har flytet i spelet redan,inget man måste öva upp typ..dock så finns det ett litet problem,jag har inte spelet än,men snart så,så det får la bli fifa08 tills dess då:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Har NHL 08 också så jag kan köra båda :p. Men Fifa är ju det bästa av de två spelen. Men NHL är också rätt roligt.

Permalänk
Medlem

PES > Fifa i alla aspekter i mina ögon

Permalänk

vilka märken har ni fått i fifa08?
fick nyss "börjar få kläm på det",men jag vette fan om det stämmer:p

seriöst,fick in 2 mål nu och då fick jag kämpa som bara den,typ forcera in bollarna.
vad har ni för taktiker?hur gör ni för att ta er förbi dessa backar som verkar helt omöjliga att ta sej förbi?
inlägg har jag försökt med,men chansen att man får en nick på inlägget är rätt så liten...springa in,göra en pass och sen skjuta är dödsdömt det med(speciellt mot dom bättre lagen)...så hur gör ni?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Har fått tre märken tror jag. Inte kört utmaningar så mycket :/

Jag har gjort max tre mål i en match ännu, och då kör jag med semiproffs
Äckligt svårt att ens komma in på motståndarnas planhalva, nee nu överdriver jag lite men... svårt är det att få in mål. Känns som du säger, att man får forcera in bollarna.
Men det ger väl sig med tiden.

Jag brukar köra med kantspel, men har upptäckt att det inte är speciellt effektivt. Bästa e att låta en anfallare stressa högt upp i plan och "försöka" sno åt sig bollen, sedan kuta järnet mot mål och hoppas på det bästa. 4-4-2 är iaf lönlöst att spela med om man vill ha mycket boll på mittfältet. Brukar köra med någon diamantuppställning med 4-5-1 tror jag.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Jag kör proffs o har seriösa problem med att vinna, har kanske kört en 10 ligamatcher, vunnit 2 spelar like 3 förlorat 5. Med elfsborg i allsvenskan.

Jag kör helst 4-3-3

Permalänk

kantspel är nästan omöjligt på semiproffs(kör på det jag med),har man tur så kanske man hinner göra ett inlägg innan backarna totalt trampar ner en.
är så jäkla van 07 nu,där hade man christiano ronaldo som tokkutade på kanterna och svängde in i målområdet och chippade in bollen och rooney som lätt dribblade förbi backarna och gjorde ett snyggt avslut...måste få bort 07 känslan,men det är inte så lätt,försöker än idag att springa allt vad jag kan med ronaldo och chippa in den,men går ej.
jaja,träning ger färdighet,nån gång så hittar man ju nån svaghet hos dessa backar,det måste man ju,annars är detta ett utav dom svåraste spelen jag någonsin har spelat.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Allvarligt grabbar, ni har problem om ni har problem mot semiproffs :P. Jag brukar köra på proffs eller semiproffs, beroende på om jag vill vinna eller köra seriöst. Det man måste tänka på är att använda genomskärare mycket och inte köra precisionskott som man gjorde på 07, det är mycket mindre användbart i 08.
På semiproffs är det ju bara att finta med vänster analogen och sedan dra ifrång med höger analogen. Det funkar iof mot världsklass också, bara mycket svårare.
Själv har man värvat upp aik till ett 3 stjärnigt lag utan att förstöra laget helt :).

Permalänk

Finns AIK med i fifa08? jag trodde PES hade köpt rättigheterna för AIK.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

haha jo men AIK heter Solna i fifa

Visa signatur

sad panda

Permalänk

Hammarbys, Djurgårns och Göteborgs loggor finns ej med heller.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Okej, finns det nåt speciellt bra sätt att ta bollen av motståndaren när man kör proffs? För dom kan springa o springa som fan utan att man kan ta den även om ja är bredvid glid tacklar eller klickar på rund ring som en idiot så går det fan inte. Jag blir så jävla irriterad på FIFA ibland så ja vill bara kasta kontrollen in i väggen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Okej, finns det nåt speciellt bra sätt att ta bollen av motståndaren när man kör proffs? För dom kan springa o springa som fan utan att man kan ta den även om ja är bredvid glid tacklar eller klickar på rund ring som en idiot så går det fan inte. Jag blir så jävla irriterad på FIFA ibland så ja vill bara kasta kontrollen in i väggen.

sådär var det i fifa07 också.
räckte med att man råkade snudda vid en motståndare så förlorade man bollen.
mest irriterande var det när man var inne i målområdet,så länge man inte tröck på skjutar knappen så var det lugnt,men gjorde man det så förvandlades motståndarens korta ben till 20 meters pinnar som lugnt kunde blockera allt man gjorde och lyckades man mirakulöst få tag i bollen en andra eller tredje gång,så knuffade dom bort en eller stampade ner en utan nån reaktion från domaren.
när motståndaren anföll så var det så gott som omöjligt att springa ikapp(ja,dom kan springa ifrån en spelare som inte har bollen,hur det nu kan gå till),förbi alla backarna och dom gångerna man fick in lyckade tacklingar,så åkte ALLTID bollen åt nått håll där man ej hann att få tag i den.

i fifa08 så har dom fixat lite utav detta iaf,(men det är inte mycket)gör man nu en tackling så är chansen att få tag i bollen innan motståndaren mycket bättre...skickar man nu en spelare för att försöka hindra motståndaren med bollen så lyckas man bättre och chansen att motståndaren springer ifrån en med bollen är mindre.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja vara med i en swec-liga. Mitt användarnamn: Spaxo, lag: Milan, hoppas vi blir fler!

Visa signatur

Stationär: C2D E6600 2.40GHz, Noctua NH-U12F, P5W DH Deluxe, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2, Club 3D 8800GTS, Raptor 10000rpm 37gb, Samsung 970P TFT + Samsung 40" M86 1080p.
Bärbar: HP HDX16
PSN: Spaxo

Permalänk

Ser att du redan hoppat in i ligan Spaxo. Lösenordet var med andra ord för lätt.

Hoppas fler vill va med ja.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Ser att du redan hoppat in i ligan Spaxo. Lösenordet var med andra ord för lätt.

Hoppas fler vill va med ja.

Ligger ligan redan uppe:O Får ta och leta upp den då!

Permalänk

Akilles: för att ta bollen ska du hålla inne X inte klicka på rund som en galning : /.