Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Får säga att i EVE så går det att göra nytta för ett helt corp redan första dagen.
Om medlemmarna i Corpet har kunskap och vilja att engagera nybörjaren.

Skrivet av SCORPIUS:

Ja självklart.
Du är välkommen i mitt corp.

Att tjäna isk.. det är ett så stort ämne att det är lättast att prata i corpkanalen om det.
Finns många sätt att tjäna isk solo som i grupp eller bara haula grejer från tex 0.0 till High sec och tillbaka.

Kul, får ta och läsa på lite då.
Finns det någon kampanj ute så man kan aktivera ett gammalt konto gratis ett par dagar?

Visa signatur

\\System: Chassi: Antec Performance One P183 // PSU: Corsair HX 1000W 80+ // Grafik: Sparkle GeForce GTX 470 1280MB // HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ // SSD-OS: Corsair SSD Force Series 2,5" 60GB // SSD: Samsung 830 Series 120GB // Mobo: Gigabyte GA-P55A-UD4 // RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1333Mhz// CPU: Intel Core i5 760, 2.8GHz // Kylning: Noctua NH-U12P SE2 // 4x Nexus 120mm \\

Permalänk
Medlem

Skriv ett pm om du vill gå med

Vet inte.
Lusläs här.
http://www.eveonline.com/

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Samsung Odyssey Neo G8 4K 240Hz. MONITOR:2 Xiaomi Mi 34" 3440x1440 144Hz. Tv:3 Samsung 48" 3D. Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yohaann:

Har inte spelat på väldigt länge.
Finns det corps som är intresserade av Transport chars men även frigatt pvp. Sitter nog run 16M SP.

Vad kan man göra och tjäna isk på?

Om du är intresserad utav pvp i frigatter och in mindre skala så tycker jag att du ska hålla dig ifrån nullsec. För frigatt pvp (oavsett om det är solo, mindre grupp eller större grupp) så finns det två områden som är enormt överlägsna alla andra områden i spelet, de två faction warfare zonerna. Det betyder inte att du måste gå med i faction warfare, man kan utan problem vara där och pvpa ändå. Det är där du vill vara om du vill hålla på med frigatt/solo-pvp.

Hojta till om du är intresserad av sånt.

Om du är intresserad av större flottor, stora skepp, battleships i fleets osv, kolla åt nullsec hållet. Och ja, man kan flyga tackle i frigatt i stora nullsec blobs också... men det är mest för att nybörjare ska ha något att göra i ärlighetens namn. Det är oftast bubblor som håller kvar motståndarna i nullsec, inte tackle frigatter. Visst, de kan fånga någon och leda till en kill men i nullsec är det "bra att ha, i brist på annat" medans i lowsec är det direkt avgörande för om motståndaren kan fly eller ej.

Jag tror det är väldigt få FCs i null som tackar nej till folk i doctrine DPS-skepp för att de vill ha tackle-frigatter istället. I lowsec behöver man oftast tackle också.

Permalänk
Medlem

Vi driver för närvarande ett relativt litet corp, hel svenskt, men vi har allierade, aktiva spelare på TS, försöker köra wormholes class 2 så mycket som möjligt, exploration, missions alliansen driver pvp flottor aktivt som man kan hoppa in i om man känner för de. Hoppas på att utvidga corpet! Finns det något intresse så ta bara kontakt med Jerka Dumfan eller Homeless Streetgirl Corpet heter Asablod.

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem

EVE turnering live just nu : http://www.twitch.tv/ccp

Permalänk
Medlem

E de nån här som betalar för sin sub med isk? Vad har ni för inkomstkälla isf?
Har länge letat efter en relativt passiv inkomst kapabel att betala för mina konton, men utan resultat. Kört en del trading, men tycker det kräver ganska mkt energi för att ha koll på marknaden osv

Förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av in_cold:

E de nån här som betalar för sin sub med isk? Vad har ni för inkomstkälla isf?
Har länge letat efter en relativt passiv inkomst kapabel att betala för mina konton, men utan resultat. Kört en del trading, men tycker det kräver ganska mkt energi för att ha koll på marknaden osv

Förslag?

Jag "plexar" två konton i nuläget. Betalar för mitt tredje med riktiga pengar. Drar in cirka 25-30 miljarder ISK i månaden. Dock inte speciellt passivt, brukar ägna åtminstone två timmar per dag åt att "grinda". Jag är inte beredd att avslöja min inkomstkälla eftersom den till stor del bygger på avsaknaden av konkurrens

Har du provat Planetary Interaction? Kräver inte mycket jobb och det är lätt att dra in åtminstone 600-800 miljoner ISK i månaden med bara några minuters klickande. Detta är då med 2-3 PI-karaktärer.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Jag "plexar" två konton i nuläget. Betalar för mitt tredje med riktiga pengar. Drar in cirka 25-30 miljarder ISK i månaden. Dock inte speciellt passivt, brukar ägna åtminstone två timmar per dag åt att "grinda". Jag är inte beredd att avslöja min inkomstkälla eftersom den till stor del bygger på avsaknaden av konkurrens

Har du provat Planetary Interaction? Kräver inte mycket jobb och det är lätt att dra in åtminstone 600-800 miljoner ISK i månaden med bara några minuters klickande. Detta är då med 2-3 PI-karaktärer.

25-30 miljarder i månaden? Får man fråga vad du spenderar alla de isken på? Eller grindar du bara för grindandets skull och lägger pengarna på hög? Tror det är få som har 25-30 miljarder i losses per månad.

Själv håller på på med lite industri vid sidan om. Det drar väl in 2-3 miljarder i månaden. Sen rattar jag (kör anomalies i null) semi-afk ibland. Dock rätt sällan. Drar in strax över 100M/h på det och kan kolla film samtidigt eller stå och diska Faction warfare missions kan ge bra isk med, om förutsättningarna är korrekta men det är sällan jag gör det.

Permalänk
Medlem

Eve online som köptes på/via Steam för något halvår sedan, hur betalas prenumeration med den versionen? Via Steam eller........?

(Köpte liret när jag var duktigt sugen på att prova och Steam hade rea. Insåg sen att jag är nog för dum för Eve och la det på is men nu har suget börjat reta mig igen.)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

25-30 miljarder i månaden? Får man fråga vad du spenderar alla de isken på? Eller grindar du bara för grindandets skull och lägger pengarna på hög? Tror det är få som har 25-30 miljarder i losses per månad.

I nuläget lägger jag pengarna på hög men om några veckor kommer det att spenderas en hel del

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Eve online som köptes på/via Steam för något halvår sedan, hur betalas prenumeration med den versionen? Via Steam eller........?

(Köpte liret när jag var duktigt sugen på att prova och Steam hade rea. Insåg sen att jag är nog för dum för Eve och la det på is men nu har suget börjat reta mig igen.)

Du kan logga in med steamkonto på eves hemsida å suba där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

I nuläget lägger jag pengarna på hög men om några veckor kommer det att spenderas en hel del

Super? Titan? Karaktärer?

Får man fråga vilka du spelar med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Super? Titan? Karaktärer?

Får man fråga vilka du spelar med?

Tränar upp mina egna karaktärer. Siktar på skepp av den större modellen. Lirar med ett gäng pirater i lowsec sedan något år tillbaka. Vill inte säga mer innan köpet är säkrat. Har varit ovanligt många bakhåll på supers de senaste månaderna

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Tränar upp mina egna karaktärer. Siktar på skepp av den större modellen. Lirar med ett gäng pirater i lowsec sedan något år tillbaka. Vill inte säga mer innan köpet är säkrat. Har varit ovanligt många bakhåll på supers de senaste månaderna

Hehe. Det låter som ett vist beslut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Kan det vara Shadow Cartel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av in_cold:

Nej, de har nog supers så det räcker vid det här laget

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om någon är med i en svensk corp är jag intresserad. Den jag är med i nu är död och ointressant.
Har inte spelat EVE allt för mycket och har drygt 3 mil sp.
Ålder 20 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenix:

Om någon är med i en svensk corp är jag intresserad. Den jag är med i nu är död och ointressant.
Har inte spelat EVE allt för mycket och har drygt 3 mil sp.
Ålder 20 år.

Vad anser du vara intressant/ointressant? Vad ligger dina 3mil sp i?

Skrivet av in_cold:

wtf is a shadow cartel? Sugar Kyle verka i alla fall klara sig utan det

Permalänk
Medlem

Även jag söker en rolig (svensk) Corp, har 4.5 miljoner sp,
1.8 Missiles
0.9 Spaceship Command (Caldrari)
0.65 Shields
0.5 Engineering
0.25 Drones
Resten lite blandat

Permalänk
Medlem

Hör av er om det inte måste vara helsvenskt

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
MONITOR:1 Samsung Odyssey Neo G8 4K 240Hz. MONITOR:2 Xiaomi Mi 34" 3440x1440 144Hz. Tv:3 Samsung 48" 3D. Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Hur hamnade denna tråden i Strategi och moba? Sist jag kollade var eve ett mmorpg.

Även om det utspelar sig i rymden och har ett djupare taktiskt element påminner det mer om wow eller GW2 än starcraft och dota...

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Hur hamnade denna tråden i Strategi och moba? Sist jag kollade var eve ett mmorpg.

Även om det utspelar sig i rymden och har ett djupare taktiskt element påminner det mer om wow eller GW2 än starcraft och dota...

Hmm. Den låg inte här innan... Fanns det inte en MMO-kategori innan?

Permalänk
Medlem

återaktiverade mitt konto efter många års frånvaro får se om man har tid att lära sig pvp den här gången

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

återaktiverade mitt konto efter många års frånvaro får se om man har tid att lära sig pvp den här gången

Sugen på pvp i 0.0?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är med i en mining-korporation där det händer typ ingenting i, och jag vill "minea" så mycket det bara går. Jag har varit i nullsec (-0.9) och försökt "minea" mineraler, men det blev typ ingenting gjort där och jag dog två eller tre gånger påväg tillbaka till highsec (Silen, 0.5). Jag vill inte riskera att förlora något, så jag söker efter en korporation som ägnar sig väldigt mycket till korporativ mining av is i highsec och alla ska helst vara från Sverige, för jag hatar att prata engelska, men skriva engelska är helt okej.

Någon som vet någon bra korporation som ägnar mycket tid till mina krav?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Sugen på pvp i 0.0?

Mja är väl inte helt omöjligt alls kanske ska komma in i rytmen först men hör av mig ingame!

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Jag är med i en mining-korporation där det händer typ ingenting i, och jag vill "minea" så mycket det bara går. Jag har varit i nullsec (-0.9) och försökt "minea" mineraler, men det blev typ ingenting gjort där och jag dog två eller tre gånger påväg tillbaka till highsec (Silen, 0.5). Jag vill inte riskera att förlora något, så jag söker efter en korporation som ägnar sig väldigt mycket till korporativ mining av is i highsec och alla ska helst vara från Sverige, för jag hatar att prata engelska, men skriva engelska är helt okej.

Någon som vet någon bra korporation som ägnar mycket tid till mina krav?

Isen i null är ju värd typ 3 gånger så mycket? Bästa sättet att få tillgång till bra (null) space för ratting eller mining är att joina nåt stort pvp corp. Du blir tvungen att köra pvp ibland så klart men vissa som goonwaffe ger dig 200% av vad ditt skepp var värt när du dör i pvp. Du joinar pvp-ops ibland, dör och tjänar på det. Övrig tid kan du minea dark glitter och sån värdefull is om du vill. Kommer det fiender får du backup. Bästa sättet att spela Eve.
Har du mycket skill points?

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna bli med i något PvP corp!
Har en Widow pilot och en blandad pilot med cirka 20m sp på lite allt möjligt, kan flyga ganska mycket men inte direkt effektivt med någon(Förutom Wolf och små frigates), Widowpiloten har väl cirka 15m sp på bara det skeppet. Har även Rattlesnake för incs och sites i wh osv!

Visa signatur

Det värsta som kan hända är döden, allt annat kan jag leva med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Isen i null är ju värd typ 3 gånger så mycket? Bästa sättet att få tillgång till bra (null) space för ratting eller mining är att joina nåt stort pvp corp. Du blir tvungen att köra pvp ibland så klart men vissa som goonwaffe ger dig 200% av vad ditt skepp var värt när du dör i pvp. Du joinar pvp-ops ibland, dör och tjänar på det. Övrig tid kan du minea dark glitter och sån värdefull is om du vill. Kommer det fiender får du backup. Bästa sättet att spela Eve.
Har du mycket skill points?

Ja, om det går snabbt till att jag får ett nytt skepp som är färdig till att börja mine'a med, så kan jag ju tänka mig att köra lite mining i nullsec. Att köra PVE kan vara roligt, men PVP... njae. Det finns ju de som har starkare skepp än vad jag har.

Jag har 3 474 680 skillpoints. Jag hade mer förut, men det var innan jag blev dödad flera gånger av flera som campade vid stargate'arna, när jag var påväg från -0.9 till 0.5.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Jag har 3 474 680 skillpoints. Jag hade mer förut, men det var innan jag blev dödad flera gånger av flera som campade vid stargate'arna, när jag var påväg från -0.9 till 0.5.

Kunde du inte uppgradera din klon? Att förlora skillpoints är något att drömma mardrömmar om Har lyckligtvis aldrig varit med om det. Blir poddad ganska ofta men håller alltid min klon uppdaterad, det är det första jag göra när jag blivit poddad.